Reverted book2html.xslt.
[wolnelektury.git] / wolnelektury / templates / info / help_us.html
1 {% extends "base.html" %}
2
3 {% block title %}Możesz nam pomóc w WolneLektury.pl{% endblock %}
4
5 {% block body %}
6     <h1>Możesz nam pomóc</h1>
7     <form action="{% url search %}" method="get" accept-charset="utf-8" id="search-form">
8         <p>{{ form.q }} <input type="submit" value="Szukaj" /> <strong>lub</strong> <a href="{% url main_page %}">wróć do strony głównej</a></p>
9     </form>
10
11     <div class="column-left">
12         <h2>Wolontariat</h2>
13
14         <p>Utwory włączane sukcesywnie do naszej biblioteki staramy się opracowywać jak najdokładniej. Jest to możliwe
15         tylko dzięki współpracującym z nami wolontariuszom.</p>
16         
17         <p>Zapraszamy wszystkie osoby, które chcą współtworzyć szkolną bibliotekę internetową Wolne Lektury.</p>
18         
19         <p>Wszystkim wolontariuszom oferujemy szkolenia i praktykę w zakresie edycji tekstów: redakcji technicznej i
20         merytorycznej. Wolontariusze mogą poznać problemy, ale i możliwości, jakie wiążą się z publikacjami internetowymi.
21         Współorganizują z nami szkolenia i konferencje, pomagają w przygotowaniu wersji tekstów do słuchania (tzw.
22         audiobooków). Wystawiamy umowy i zaświadczenia o tym, kiedy i jakie prace wykonywał wolontariusz na rzecz naszej
23         fundacji. Szkolenia, praktyka edytorska i potwierdzające je zaświadczenia mogą się okazać istotne w procesie
24         podnoszenia kwalifikacji i awansu zawodowego.</p>
25         
26         <h2>Co jest do zrobienia?</h2>
27         
28         <p>Najwięcej pracy mamy przy przygotowaniu lektur do publikacji. Z tekstu, który otrzymujemy z Biblioteki
29         Narodowej, należy usunąć literówki i inne mechaniczne błędy, a następnie opatrzyć tekst przypisami, pamiętając o
30         tym, że nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do uczniów, dla których wiele słów i zwrotów będzie brzmiało
31         anachronicznie. Wydania dawniejsze (rygor wyznacza tu prawo autorskie) poddawane są koniecznym uwspółcześnieniom
32         językowym, np. w zakresie ortografii lub fleksji, przy czym pilnujemy, aby nie naruszać artystycznej swoistości
33         tekstu. Ostatnim etapem jest wyszukiwanie motywów i tematów literackich, mające pomóc przejrzeć literaturę "na
34         wskroś". We wszystkich tych pracach wspomagają nas wolontariusze – nauczyciele i studenci – często służąc również
35         radami i uwagami przy podejmowaniu ważnych decyzji.</p>
36         
37         <h2>Jak się do nas zgłosić?</h2>
38         
39          <p>Wszystkie zainteresowane osoby prosimy o przysłanie maila na adres fundacja@nowoczesnapolska.org.pl.
40         Zapraszamy także na naszą stronę roboczą, na której pracujemy nad tekstami:
41         http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Lektury.</p>
42
43     </div>
44     <div class="column-right">
45         <h2>Najbardziej zasłużeni wolontariusze</h2>
46
47         <h3>Agatapaszkowska (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
48
49         <p>m.in. opracowywała „W pustyni i w puszczy” Sienkiewicza ; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Agatapaszkowska">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Agatapaszkowska</a></p>
50
51
52         <h3>AgnieszkaKappa (współpracuje z nami od 16 marca 2008)</h3>
53
54         <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich; opracowywała teksty Sienkiewicza (Latarnik, Janko Muzykant, Quo vadis); zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&amp;limit=500&amp;target=AgnieszkaKappa">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&amp;limit=500&amp;target=AgnieszkaKappa</a></p>
55
56
57         <h3>Anerys (współpracuje z nami od 5 lipca 2007)</h3>
58
59         <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy motywów i tematów literackich, dyskusji o gatunkach literackich, opracowywała Bogurodzicę, „Fraszki” i „Treny” Kochanowskiego; wiersze Słowackiego (Grób Agamemnona), „Świętoszka” Moliere'a, czy poezje Kasprowicza (w tym hymn „Dies Irae”); zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Anerys">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Anerys</a></p>
60
61
62         <h3>EmiliaZdankiewicz (współpracuje z nami od 17 marca 2008)</h3>
63
64         <p>m.in. motywy literackie dyskusja i opisywanie, Słowacki, Kordian; Konopnicka, Nasza szkapa; Mickiewicz, Dziady cz. III; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/EmiliaZdankiewicz">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/EmiliaZdankiewicz</a></p>
65
66
67         <h3>Ewa_Serafin (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
68
69         <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich, opracowywała poezje Kasprowicza („Z wichrów i hal”, „Nad przepaściami”, „W ciemności schodzi moja dusza” oraz „Nad Niemnem” Orzeszkowej; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ewa_Serafi">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ewa_Serafi</a>n</p>
70
71
72         <h3>Hanna_Golab (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
73
74         <p>opracowywała „Króla Edypa” Sofoklesa oraz „Dusiołka” Leśmiana; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Hanna_Golab">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Hanna_Golab</a></p>
75
76
77         <h3>Ingene (współpracuje z nami od 16 lipca 2008)</h3>
78
79         <p>m.in. opracowywała „Siłaczkę” Żeromskiego, „Quo vadis” Sienkiewicza oraz „Treny” Kochanowskiego; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ingene">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ingene</a></p>
80     
81         <h3>Jmyszkowska (współpracuje z nami od 26 marca 2008)</h3>
82
83         <p>m. in. opracowywała „Giaura” Byrona oraz „Quo vadis” Sienkiewicza; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Jmyszkowska">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Jmyszkowska</a></p>
84
85
86         <h3>Marysiabailey (współpracuje z nami od 1 października 2007)</h3>
87
88         <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy motywów i tematów literackich oraz opisywaniu ich użycia; opracowywała „Chłopów” Reymonta, „Lalkę” Prusa, „Nie-Boską komedię” Krasińskiego, „Bajki” i „Satyry” Krasickiego, „Antygonę” Sofoklesa oraz utwory Kochanowskiego, Morsztyna, Mickiewicza, Kasprowicza, Goethego, Oppmana, Kasprowicza; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&amp;limit=500&amp;target=Marysiabailey">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&amp;limit=500&amp;target=Marysiabailey</a>; ponadto przygotowywała i prowadziła szkolenie dla wolontariuszy 15 marca 2008; zajmowała się proofreadingiem, a obecnie kieruje pracami nad audiobookami.</p>
89
90
91         <h3>Olga_Wojtczak (współpracuje z nami od 21 października 2008)</h3>
92
93         <p>m.in. opracowywała powieści Sienkiewicza (Trylogia), Reymonta, Żeromskiego, dramaty Shakespeare'a; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Olga_Wojtczak">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Olga_Wojtczak</a></p>
94
95
96         <h3>Renataml (współpracuje z nami od 30 czerwca 2007)</h3>
97
98         <p>brała udział w dyskusji na temat listy motywów, wspomagała nas radami jako doświadczona nauczycielka, edytowała „Lalkę” Prusa, „Balladynę” Słowackiego, „Siłaczkę” Żeromskiego.
99
100         <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Renataml">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Renataml</a></p>
101     </div>
102 {% endblock %}