Show radios
[librarian.git] / tests / files / edumed / uwagi.txt
1 This is a dry run, to really fix something, run with --seriously
2 gim_1.2 Sekrety wyszukiwarek
3 ---------------------------------------------------
4 <uwaga>
5 <akap>Powy&#380;sze wygl&#261;da jak uwaga na marginesie pozostawiona przez autora modu&#322;u. Czy nie jest do wyci&#281;cia? Red.AS.</akap>
6
7
8 </uwaga>
9   
10
11 <uwaga>S&#261;dz&#281;, &#380;e lepiej by&#322;oby, gdyby pojawia&#322; si&#281; punkt (kropa) po ,,Zadaj pytanie".</uwaga>
12   
13 gim_1.3 zdublowana pozycja ---- skasować
14 ---------------------------------------------------
15 <uwaga>
16 <akap>To jest powt&#243;rzone [http://redakcja.cyfrowaprzyszlosc.pl/editor/edit/gdzie-szukac-informacji/#VisualPerspective], ta wersja jest gorzej zredagowana; A.S.</akap>
17
18
19 </uwaga>
20
21
22 <uwaga>Metody i materia&#322;y w innych cz&#281;&#347;ciach s&#261; gdzie indziej. A.S.</uwaga>
23
24 <uwaga>listy wypunktowane w tej cz&#281;&#347;ci?</uwaga>
25
26
27 <uwaga>dwustopniowa lista?</uwaga>
28
29 gim_1.5 Zapanuj nad informacjami
30 ---------------------------------------------------
31 <uwaga>
32 <akap>mo&#380;emy poprosi&#263;, &#380;eby czytelnicy polecili nam jakie&#347; dobre &#378;r&#243;d&#322;o</akap>
33
34
35 </uwaga>
36 gim_1 synteza
37 ---------------------------------------------------
38 <uwaga>
39 <akap>[P]??? - brak nazwy modu&#322;u</akap>
40
41
42 </uwaga>
43 gim_2.1 Wizerunek w siec
44 ---------------------------------------------------
45 <uwaga>
46 <akap>[?]</akap>
47
48
49 </uwaga>
50 <uwaga>
51 <akap>??</akap>
52
53
54 </uwaga>
55 gim_2.3 W sieciowej społeczności
56 ---------------------------------------------------
57 <uwaga>
58 <akap>jako ilustracja (na prawie cytatu)  <link url="http://networkeddigital.files.wordpress.com/2010/05/podzial-social-media.jpg?w=590&amp;h=590">http://networkeddigital.files.wordpress.com/2010/05/podzial-social-media.jpg?w=590&amp;h=590</link></akap>
59
60
61 </uwaga>
62
63 <uwaga>
64 <akap>- co o tym powiecie? dla mnie fajne :)</akap>
65
66
67 </uwaga>
68 gim_2 Kim jestem w internecie?
69 ---------------------------------------------------
70 <uwaga>
71 <akap>Ten sam materia&#322;, nieco inaczej opracowany jest w cz&#281;&#347;ci ,,Wizerunek w sieci". Zredagowane oba - do decyzji autor&#243;w.</akap>
72
73
74 </uwaga>
75
76 gim_3.1 Podróże po hipertekście
77 ---------------------------------------------------
78 <uwaga>
79 <akap>Poniewa&#380; definicja by&#322;a wyj&#261;tkowo niezgrabnie zredagowana po polsku, poprawi&#322;am redakcj&#281; tekstu w Wikipedii. Je&#347;li zmiany zostan&#261; zaakceptowane, nale&#380;y poprawi&#263; zacytowany powy&#380;ej tekst i link (dat&#281; dost&#281;pu).</akap>
80
81
82 </uwaga>
83
84 gim_3.3 Zmiany w mediach - zmiany świata
85 ---------------------------------------------------
86 <uwaga>
87 <akap>Uwaga! do uzupe&#322;nienia</akap>
88
89
90 </uwaga>
91
92 <uwaga>
93 <akap>to nieprawda, sa takie gad&#380;ety: http://www.spodlady.com/prod_265_Reksio_stojacy_maskotka__.html; http://www.spodlady.com/prod_18151_Figurki_Bolek_i_Lolek_.html - MN</akap>
94
95
96 </uwaga> jak seria opowie&#347;ci o Harrym Potterze czy 
97 gim_3.7 Mowa bez słów
98 ---------------------------------------------------
99 <uwaga>
100 <akap>tu powinien wy&#347;wietlac si&#281; ten wykres</akap>
101
102
103 </uwaga>
104 gim_4.1 Sieciowa współpraca
105 ---------------------------------------------------
106 <uwaga>
107 <akap>Mo&#380;e warto r&#243;wnie&#380; w innych modu&#322;ach uwzgl&#281;dni&#263; genderowy savoir vivre?</akap>
108
109
110 </uwaga>
111
112 gim_4.2 Digitalizacja
113 ---------------------------------------------------
114 <uwaga>
115 <akap>W innych modu&#322;ach w tym miejscu: ,,Uczestnik:".</akap>
116
117
118 </uwaga>
119
120 gim_4.3 Remiks - nie tylko w muzyce
121 ---------------------------------------------------
122 <uwaga><akap>V zadania sprawdzaj&#261;ce &#8211; co to znaczy &#8222;&#380;eby remiks by&#322; warto&#347;ciowy&#8221;? Takie podej&#347;cie to moim zdaniem zaprzeczenie zaj&#281;&#263; o remiksie. Dzieci powinny si&#281; dowiedzie&#263;, &#380;e remiksowanie mo&#380;e by&#263; warto&#347;ciowe, ale na zaj&#281;ciach, gdzie si&#281; o remiksie dowiaduj&#261;, nie musz&#261; ustala&#263; kryteri&#243;w. To moim zdaniem tylko szansa na blokad&#281; u nich &#8211; nie r&#243;bcie remiks&#243;w, bo mo&#380;ecie je zrobi&#263; &#378;le. A czy mo&#380;na zrobi&#263; &#378;le remiks? poprawione</akap>
123
124 <akap>&#8222;Widz&#261; warto&#347;&#263; w tworzeniu przemy&#347;lanych i warto&#347;ciowych remiks&#243;w?&#8221; - Nie s&#261;dzicie, &#380;e powinni przede wszystkim wiedzie&#263;, co to remiks, umie&#263; doceni&#263; tego typu utwory i cieszy&#263; si&#281; z miksowania (je&#347;li sami si&#281; tym zajm&#261; &#8211; brak praktycznych &#263;wicze&#324;, albo dodatkowego scenariusza na d&#322;u&#380;sze zaj&#281;cia warsztatowe to moim zdaniem ogromna wada tego materia&#322;u), zw&#322;aszcza, &#380;e dopiero si&#281; o tym dowiaduj&#261;, albo rozmawiaj&#261; na forum klasy? Tego typu stwierdzenia zostawmy ekspertom, uczniowie niech widz&#261; warto&#347;&#263; w r&#243;&#380;nych remiksach, zw&#322;aszcza w&#322;asnych, bo dzi&#281;ki nim si&#281; czego&#347; ucz&#261;. Kalkowanie ocen z obszaru &#8222;kultury wysokiej&#8221; do remiks&#243;w jest troch&#281; bez sensu.poprawione</akap>
125 <akap>&#8222;Mie&#263; licencj&#281; do wszystkich materia&#322;&#243;w...&#8221; - mo&#380;e lepiej &#8222;zgod&#281;&#8221;? Przecie&#380; mo&#380;na mie&#263; ustn&#261; zgod&#281; od kole&#380;anki lub kolegi, czy to jest licencja (ja sam nie wiem tego na pewno). Poza tym co z wykorzystaniem w utworach, w pe&#322;ni legalnie, np. cytat&#243;w? Przecie&#380; ustawa nie zmusza do uzyskiwania licencji na cytowanie, to w pe&#322;ni dozwolone.zmienilem</akap></uwaga>
126
127 gim_4 Twórczość ery cyfrowej
128 ---------------------------------------------------
129 <uwaga>
130 <akap>Materia&#322; jest bardzo podobny i nieznacznie inaczej opracowany ni&#380; ten zawarty w cz&#281;&#347;ci ,,Prezentowanie naszych dzie&#322;"; obie cz&#281;&#347;ci zosta&#322;y zredagowane - do wyboru; AS.</akap>
131
132
133 </uwaga>
134
135 gim_6.1 Jak bezpiecznie działać w sieci?
136 ---------------------------------------------------
137 <uwaga>
138 <akap>To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Twoje bezpiecze&#324;stwo w internecie"; obie zredagowane, do wyboru; AS.</akap>
139
140
141 </uwaga>
142
143 <uwaga>
144 <akap>Gdzie indziej ten nag&#322;&#243;wek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS.</akap>
145
146
147 </uwaga>
148
149 gim_6.2 Incognito w internecie
150 ---------------------------------------------------
151 <uwaga>
152 <akap>Gdzie indziej ten nag&#322;&#243;wek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS.</akap>
153
154
155 </uwaga>
156
157 gim_6.3 Korzyści i szkody z nadzorowania sieci
158 ---------------------------------------------------
159 <uwaga>
160 <akap>Dwa powy&#380;sze elementy do usuni&#281;cia po uzupe&#322;nieniu; AS.</akap>
161
162
163 </uwaga>
164
165 <uwaga>
166 <akap>Ten nag&#322;&#243;wek inaczej w innych cz&#281;&#347;ciach. Do ujednolicenia? AS.</akap>
167
168
169 </uwaga>
170
171 gim_6.5 Zakupy on-line
172 ---------------------------------------------------
173 <uwaga>
174 <akap>jest i wersja polska:)</akap>
175
176
177 </uwaga>: 
178 gim_6 Twoje bezpieczeństwo w internecie
179 ---------------------------------------------------
180 <uwaga>
181 <akap>To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Jak bezpiecznie dzia&#322;a&#263; w sieci?"; obie zredagowane, do wyboru; AS.</akap>
182
183
184 </uwaga>
185
186 <uwaga>
187 <akap>(wersja dla syntezy!)</akap>
188
189
190 </uwaga>
191 <uwaga>
192 <akap>nie podano</akap>
193
194
195 </uwaga>
196 Can't parse gim_7.10 Radiofonia i telewizja: Unescaped '<' not allowed in attributes values, line 201, column 1
197 gim_7.12 Dostępność
198 ---------------------------------------------------
199 <uwaga>
200 <akap>[do znalezienia]</akap>
201
202
203 </uwaga>, komputer z rzutnikiem
204 gim_7.7 Domena publiczna
205 ---------------------------------------------------
206 <uwaga>
207 <akap>(do zredagowania)Asia m&#243;wi&#322;a, &#380;e zerknie na to.</akap>
208
209
210 </uwaga>
211 gim_7.8 Dozwolony użytek
212 ---------------------------------------------------
213 <uwaga><akap>ramka: cytat --- 1708 parlament brytyjski odno&#347;nie drukarzy --&gt; co z tym?</akap></uwaga>
214
215 gim_7 synteza
216 ---------------------------------------------------
217 <uwaga>
218 <akap>brak nazwy tej syntezy</akap>
219
220
221 </uwaga>
222
223 gim_8.1 Rynek mediów (na przykładzie radiofonii i telewizji)
224 ---------------------------------------------------
225 <uwaga>
226 <akap>Co z tym? W innych modu&#322;ach inaczej to zapisywano. A.S.</akap>
227
228
229 </uwaga>
230
231 gim_8.3 Informacja jako dobro
232 ---------------------------------------------------
233 <uwaga><akap>uwagi:</akap>
234   <akap> ost. pytanie - tu albo podpowied&#378;, albo rozwin&#261;&#263; ten temat w pigu&#322;ce</akap>
235   <akap>super &#263;wiczenie, bardzo po&#380;yteczne i wa&#380;ne, ale czy nie wymaga fachowej wiedzy producenckiej? my&#347;l&#281;, &#380;e nie - to nie b&#281;dzie pe&#322;na lista, ale jakie&#347; pomys&#322;y na pewno padn&#261;</akap></uwaga>
236   
237
238 <uwaga><akap>mam te&#380; problem z informacj&#261;, jako komunikacj&#261; - jak to rozumiesz? komunikacja z czat&#243;w, for&#243;w internetowych</akap>
239 <akap>ale ka&#380;da informacja jest jako&#347; komunikowana - dopiero wtedy nabiera sensu...</akap></uwaga>
240
241
242 <uwaga>
243 <akap>,,czysty akt komunikacji"? (np. b&#281;d&#281; pod kinem o 19:30); A.S.</akap>
244
245
246 </uwaga>
247
248 <uwaga>
249 <akap>wola&#322;abym nie dawa&#263; tego po angielsku
250 na pewno potrzebujemy jeszcze innych propozycji!
251 w takim razie proponuj&#281;:
252 zapowied&#378;:</akap>
253
254
255 </uwaga>
256 <uwaga>
257 <akap>Oczami samych wydawc&#243;w</akap>
258
259
260 </uwaga>
261 <uwaga>
262 <akap>i krytyczne spojrzenie:</akap>
263
264
265 </uwaga>
266 gim_8.4 Ekonomia uwagi
267 ---------------------------------------------------
268 <uwaga>
269 <akap>--&gt; mo&#380;e damy inny tytu&#322;? bo to sformu&#322;owanie nie pojawia si&#281; w tek&#347;cie (to plus!)</akap>
270
271
272 </uwaga>
273 <uwaga>
274 <akap>mo&#380;e doda&#263; za co</akap>
275
276
277 </uwaga>
278 <uwaga>--&gt;  nie dawa&#322;abym tego tekstu, nie wnosi praktycznie &#380;adnej nowej wiedzy, a  od strony j&#281;zykowej (zw&#322;aszcza z perspektywy nauczyciela) jest bardzo  ci&#281;&#380;kostrawny ci&#281;&#380;kostrawnym b&#281;dzie dla uczni&#243;w z kolei tejst Filiciaka,  ale nie upieram si&#281;.
279 Teraz jestem na  bie&#380;&#261;co z Aigrain, wi&#281;c mo&#380;e zaproponujemy 3 rozdzia&#322;? np. s. 18-21, 22  (specjalnie pomin&#281;&#322;am fragmenty dotycz&#261;ce specyfiki dzielenia si&#281;  plikami?</uwaga>
280
281 lic_7.11 Dostępność
282 ---------------------------------------------------
283 <uwaga>
284 <akap>Co z tym zrobi&#263;? Zostawi&#263;? Usuna&#263;? A.S.</akap>
285
286
287 </uwaga>
288   
289 lic_7.13 Informacje o nas w sieci
290 ---------------------------------------------------
291 <uwaga>
292 <akap>W innych modu&#322;ach w nazwach kategorii (w tagach) nie ma polskich znak&#243;w diakrytycznych. Poni&#380;sze kategorie mo&#380;na opisa&#263; kr&#243;cej w tagu. Czy mam to zrobi&#263;?</akap>
293
294
295 </uwaga>
296  
297 lic_7.14 Ochrona danych osobowych
298 ---------------------------------------------------
299 <uwaga>
300 <akap>tytu&#322; i autor&#243;w wstawi&#322;am z pada --- PC</akap>
301
302
303 </uwaga>
304
305 <uwaga>
306 <akap>- czy tre&#347;ci na stronie GIODO mo&#380;na w ramach dozwolonego u&#380;ytku??</akap>
307 </uwaga>
308 <uwaga>
309 <akap>- czy tre&#347;ci na stronie GIODO mo&#380;na w ramach dozwolonego u&#380;ytku?? je&#347;li tak, to z tego dokumenty id&#261; strony 8 i 9</akap>
310 </uwaga>
311 lic_7.3 Zawieranie umów
312 ---------------------------------------------------
313 <uwaga>
314 <akap>wchodzimy tu na du&#380;ym poziom szczeg&#243;&#322;u. czym si&#281; r&#243;&#380;ni umowa zawarta pod przymusem, a ta pod wp&#322;ywem gro&#378;by? potrzebuj&#281; przyk&#322;ad&#243;w na przymus, b&#322;&#261;d, podst&#281;p i gro&#378;b&#281;.</akap>
315 </uwaga>
316   
317 lic_7.4 Prawa obywatela
318 ---------------------------------------------------
319 <uwaga>
320 <akap>tutaj proponuj&#281; dodatkowy d&#322;u&#380;szy materia&#322;, mo&#380;e informacje z wikipedii o tych instytucjach (czy wiarygodne?), albo Asia je&#347;li ty mo&#380;esz przygotowa&#263; d&#322;u&#380;sz&#261; wersj&#281; wiedzy w pigu&#322;ce?</akap>
321
322
323 </uwaga>
324   
325
326 lic_7 synteza
327 ---------------------------------------------------
328 <uwaga>
329 <akap>brak nazwy syntezy</akap>
330
331
332 </uwaga>
333