1 This is a dry run, to really fix something, run with --seriously
2 gim_1.2 Sekrety wyszukiwarek
3 ---------------------------------------------------
5 <akap>Powyższe wygląda jak uwaga na marginesie pozostawiona przez autora modułu. Czy nie jest do wycięcia? Red.AS.</akap>
11 <uwaga>Sądzę, że lepiej byłoby, gdyby pojawiał się punkt (kropa) po ,,Zadaj pytanie".</uwaga>
13 gim_1.3 zdublowana pozycja ---- skasować
14 ---------------------------------------------------
16 <akap>To jest powtórzone [http://redakcja.cyfrowaprzyszlosc.pl/editor/edit/gdzie-szukac-informacji/#VisualPerspective], ta wersja jest gorzej zredagowana; A.S.</akap>
22 <uwaga>Metody i materiały w innych częściach są gdzie indziej. A.S.</uwaga>
24 <uwaga>listy wypunktowane w tej części?</uwaga>
27 <uwaga>dwustopniowa lista?</uwaga>
29 gim_1.5 Zapanuj nad informacjami
30 ---------------------------------------------------
32 <akap>możemy poprosić, żeby czytelnicy polecili nam jakieś dobre źródło</akap>
37 ---------------------------------------------------
39 <akap>[P]??? - brak nazwy modułu</akap>
43 gim_2.1 Wizerunek w siec
44 ---------------------------------------------------
55 gim_2.3 W sieciowej społeczności
56 ---------------------------------------------------
58 <akap>jako ilustracja (na prawie cytatu) <link url="http://networkeddigital.files.wordpress.com/2010/05/podzial-social-media.jpg?w=590&h=590">http://networkeddigital.files.wordpress.com/2010/05/podzial-social-media.jpg?w=590&h=590</link></akap>
64 <akap>- co o tym powiecie? dla mnie fajne :)</akap>
68 gim_2 Kim jestem w internecie?
69 ---------------------------------------------------
71 <akap>Ten sam materiał, nieco inaczej opracowany jest w części ,,Wizerunek w sieci". Zredagowane oba - do decyzji autorów.</akap>
76 gim_3.1 Podróże po hipertekście
77 ---------------------------------------------------
79 <akap>Ponieważ definicja była wyjątkowo niezgrabnie zredagowana po polsku, poprawiłam redakcję tekstu w Wikipedii. Jeśli zmiany zostaną zaakceptowane, należy poprawić zacytowany powyżej tekst i link (datę dostępu).</akap>
84 gim_3.3 Zmiany w mediach - zmiany świata
85 ---------------------------------------------------
87 <akap>Uwaga! do uzupełnienia</akap>
93 <akap>to nieprawda, sa takie gadżety: http://www.spodlady.com/prod_265_Reksio_stojacy_maskotka__.html; http://www.spodlady.com/prod_18151_Figurki_Bolek_i_Lolek_.html - MN</akap>
96 </uwaga> jak seria opowieści o Harrym Potterze czy
98 ---------------------------------------------------
100 <akap>tu powinien wyświetlac się ten wykres</akap>
104 gim_4.1 Sieciowa współpraca
105 ---------------------------------------------------
107 <akap>Może warto również w innych modułach uwzględnić genderowy savoir vivre?</akap>
112 gim_4.2 Digitalizacja
113 ---------------------------------------------------
115 <akap>W innych modułach w tym miejscu: ,,Uczestnik:".</akap>
120 gim_4.3 Remiks - nie tylko w muzyce
121 ---------------------------------------------------
122 <uwaga><akap>V zadania sprawdzające – co to znaczy „żeby remiks był wartościowy”? Takie podejście to moim zdaniem zaprzeczenie zajęć o remiksie. Dzieci powinny się dowiedzieć, że remiksowanie może być wartościowe, ale na zajęciach, gdzie się o remiksie dowiadują, nie muszą ustalać kryteriów. To moim zdaniem tylko szansa na blokadę u nich – nie róbcie remiksów, bo możecie je zrobić źle. A czy można zrobić źle remiks? poprawione</akap>
124 <akap>„Widzą wartość w tworzeniu przemyślanych i wartościowych remiksów?” - Nie sądzicie, że powinni przede wszystkim wiedzieć, co to remiks, umieć docenić tego typu utwory i cieszyć się z miksowania (jeśli sami się tym zajmą – brak praktycznych ćwiczeń, albo dodatkowego scenariusza na dłuższe zajęcia warsztatowe to moim zdaniem ogromna wada tego materiału), zwłaszcza, że dopiero się o tym dowiadują, albo rozmawiają na forum klasy? Tego typu stwierdzenia zostawmy ekspertom, uczniowie niech widzą wartość w różnych remiksach, zwłaszcza własnych, bo dzięki nim się czegoś uczą. Kalkowanie ocen z obszaru „kultury wysokiej” do remiksów jest trochę bez sensu.poprawione</akap>
125 <akap>„Mieć licencję do wszystkich materiałów...” - może lepiej „zgodę”? Przecież można mieć ustną zgodę od koleżanki lub kolegi, czy to jest licencja (ja sam nie wiem tego na pewno). Poza tym co z wykorzystaniem w utworach, w pełni legalnie, np. cytatów? Przecież ustawa nie zmusza do uzyskiwania licencji na cytowanie, to w pełni dozwolone.zmienilem</akap></uwaga>
127 gim_4 Twórczość ery cyfrowej
128 ---------------------------------------------------
130 <akap>Materiał jest bardzo podobny i nieznacznie inaczej opracowany niż ten zawarty w części ,,Prezentowanie naszych dzieł"; obie części zostały zredagowane - do wyboru; AS.</akap>
135 gim_6.1 Jak bezpiecznie działać w sieci?
136 ---------------------------------------------------
138 <akap>To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Twoje bezpieczeństwo w internecie"; obie zredagowane, do wyboru; AS.</akap>
144 <akap>Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS.</akap>
149 gim_6.2 Incognito w internecie
150 ---------------------------------------------------
152 <akap>Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS.</akap>
157 gim_6.3 Korzyści i szkody z nadzorowania sieci
158 ---------------------------------------------------
160 <akap>Dwa powyższe elementy do usunięcia po uzupełnieniu; AS.</akap>
166 <akap>Ten nagłówek inaczej w innych częściach. Do ujednolicenia? AS.</akap>
171 gim_6.5 Zakupy on-line
172 ---------------------------------------------------
174 <akap>jest i wersja polska:)</akap>
178 gim_6 Twoje bezpieczeństwo w internecie
179 ---------------------------------------------------
181 <akap>To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Jak bezpiecznie działać w sieci?"; obie zredagowane, do wyboru; AS.</akap>
187 <akap>(wersja dla syntezy!)</akap>
192 <akap>nie podano</akap>
196 Can't parse gim_7.10 Radiofonia i telewizja: Unescaped '<' not allowed in attributes values, line 201, column 1
198 ---------------------------------------------------
200 <akap>[do znalezienia]</akap>
203 </uwaga>, komputer z rzutnikiem
204 gim_7.7 Domena publiczna
205 ---------------------------------------------------
207 <akap>(do zredagowania)Asia mówiła, że zerknie na to.</akap>
211 gim_7.8 Dozwolony użytek
212 ---------------------------------------------------
213 <uwaga><akap>ramka: cytat --- 1708 parlament brytyjski odnośnie drukarzy --> co z tym?</akap></uwaga>
216 ---------------------------------------------------
218 <akap>brak nazwy tej syntezy</akap>
223 gim_8.1 Rynek mediów (na przykładzie radiofonii i telewizji)
224 ---------------------------------------------------
226 <akap>Co z tym? W innych modułach inaczej to zapisywano. A.S.</akap>
231 gim_8.3 Informacja jako dobro
232 ---------------------------------------------------
233 <uwaga><akap>uwagi:</akap>
234 <akap> ost. pytanie - tu albo podpowiedź, albo rozwinąć ten temat w pigułce</akap>
235 <akap>super ćwiczenie, bardzo pożyteczne i ważne, ale czy nie wymaga fachowej wiedzy producenckiej? myślę, że nie - to nie będzie pełna lista, ale jakieś pomysły na pewno padną</akap></uwaga>
238 <uwaga><akap>mam też problem z informacją, jako komunikacją - jak to rozumiesz? komunikacja z czatów, forów internetowych</akap>
239 <akap>ale każda informacja jest jakoś komunikowana - dopiero wtedy nabiera sensu...</akap></uwaga>
243 <akap>,,czysty akt komunikacji"? (np. będę pod kinem o 19:30); A.S.</akap>
249 <akap>wolałabym nie dawać tego po angielsku
250 na pewno potrzebujemy jeszcze innych propozycji!
251 w takim razie proponuję:
252 zapowiedź:</akap>
257 <akap>Oczami samych wydawców</akap>
262 <akap>i krytyczne spojrzenie:</akap>
266 gim_8.4 Ekonomia uwagi
267 ---------------------------------------------------
269 <akap>--> może damy inny tytuł? bo to sformułowanie nie pojawia się w tekście (to plus!)</akap>
274 <akap>może dodać za co</akap>
278 <uwaga>--> nie dawałabym tego tekstu, nie wnosi praktycznie żadnej nowej wiedzy, a od strony językowej (zwłaszcza z perspektywy nauczyciela) jest bardzo ciężkostrawny ciężkostrawnym będzie dla uczniów z kolei tejst Filiciaka, ale nie upieram się.
279 Teraz jestem na bieżąco z Aigrain, więc może zaproponujemy 3 rozdział? np. s. 18-21, 22 (specjalnie pominęłam fragmenty dotyczące specyfiki dzielenia się plikami?</uwaga>
282 ---------------------------------------------------
284 <akap>Co z tym zrobić? Zostawić? Usunać? A.S.</akap>
289 lic_7.13 Informacje o nas w sieci
290 ---------------------------------------------------
292 <akap>W innych modułach w nazwach kategorii (w tagach) nie ma polskich znaków diakrytycznych. Poniższe kategorie można opisać krócej w tagu. Czy mam to zrobić?</akap>
297 lic_7.14 Ochrona danych osobowych
298 ---------------------------------------------------
300 <akap>tytuł i autorów wstawiłam z pada --- PC</akap>
306 <akap>- czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku??</akap>
309 <akap>- czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku?? jeśli tak, to z tego dokumenty idą strony 8 i 9</akap>
311 lic_7.3 Zawieranie umów
312 ---------------------------------------------------
314 <akap>wchodzimy tu na dużym poziom szczegółu. czym się różni umowa zawarta pod przymusem, a ta pod wpływem groźby? potrzebuję przykładów na przymus, błąd, podstęp i groźbę.</akap>
317 lic_7.4 Prawa obywatela
318 ---------------------------------------------------
320 <akap>tutaj proponuję dodatkowy dłuższy materiał, może informacje z wikipedii o tych instytucjach (czy wiarygodne?), albo Asia jeśli ty możesz przygotować dłuższą wersję wiedzy w pigułce?</akap>
327 ---------------------------------------------------
329 <akap>brak nazwy syntezy</akap>