new curriculum
[librarian.git] / tests / files / edumed / gim-wizerunek-w-sieci.html
1
2 <!DOCTYPE html>
3 <html>
4 <head>
5 <meta charset="utf-8"/>
6 <title>Wizerunek w sieci</title>
7 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="master.book.css"/>
8 <script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.3/jquery.min.js"></script>
9 <script src="edumed.js"></script>
10 </head>
11 <body>
12
13
14 <div class="module" id="book-text">
15  <span class="teacher-toggle">
16   <input type="checkbox" name="teacher-toggle" id="teacher-toggle"/>
17   <label for="teacher-toggle">Pokaż treść dla nauczyciela</label>
18  </span>
19
20
21 <h1 class="title">Wizerunek w sieci</h1>
22 <p class="paragraph"> Numer porządkowy: 2.1 </p>
23 <h3>Informacje</h3>
24
25
26 <h4>Cele operacyjne</h4>
27 <p class="paragraph">Uczestnik:</p>
28 <ul class="lista punkt">
29 <li>rozumie, że podejmowane przez niego aktywności w internecie są obserwowane i oceniane przez innych;</li>
30 <li>wie, że jego wizerunek w sieci zależy nie tylko od informacji zamieszczonych na portalach społecznościowych, ale również m.in. od sposobu, w jaki pisze e-maile;</li>
31 <li>rozumie szanse i zagrożenia związane z kreowaniem swojego wizerunku w sieci;</li>
32 <li>potrafi krytycznie analizować wizerunki kreowane przez inne osoby;</li>
33 <li>wie, w jaki sposób można modyfikować swój wizerunek w sieci;</li>
34 <li>jest świadomy niebezpieczeństw związanych z zamieszczaniem prywatnych informacji w sieci, w tym zwłaszcza zdjęć i danych osobowych.</li>
35 </ul>
36
37
38
39 <h3>Wiedza w pigułce</h3>
40
41 <p class="paragraph">Zwykle przejmujemy się tym, co myślą o nas inni. Opinia na nasz temat zależy od wielu czynników. Może mieć na nią wpływ nasze zachowanie, ubiór czy zainteresowania. Wszystko to składa się na nasz wizerunek.</p>
42 <p class="paragraph">We współczesnym świecie internet stał się ważną przestrzenią tworzenia naszego wizerunku. Nasze aktywności w sieci mają na niego duży wpływ. </p>
43 <p class="paragraph">Na internautach leży odpowiedzialność za to, co udostępnią. Nawet po usunięciu pewnych treści, w sieci pozostaje po nich ślad, np. na serwerach wyszukiwarek albo jeśli ktoś wcześniej je skopiuje.</p>
44 <p class="paragraph">Dlatego też powinieneś zwracać szczególną uwagę na to, co i jak mówisz w internecie. Na twój wizerunek w sieci wpływają m. in.:</p>
45 <ul class="lista punkt">
46 <li>twój sposób wyrażania się --- to, czy piszesz zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny, czy przeklinasz, jak dużym zasobem słownictwa się posługujesz;</li>
47 <li>profile na portalach społecznościowych, a w szczególności:</li>Poniższe wyliczenie to podpunkty do tego punktu, co nie jest uwzględnione w zapisie graficznym. AS.
48 <li>zdjęcia, na których jesteś i które udostępniasz,</li>
49 <li>informacje ,,o mnie",</li>
50 <li>twoje statusy,</li>
51 <li>strony, które ,,lubimy",</li>
52 <li>nasze komentarze pod artykułami i wypowiedzi na forach,</li>
53 <li>forma adresu mailowego i sposób pisania maili.</li>
54 </ul>
55
56 <p class="paragraph">Jak widzisz, problem wizerunku w internecie nie ogranicza się tylko do portali społecznościowych. Trudnym zadaniem jest np. zadbanie o dobrą opinię na forum tematycznym. Jego użytkownicy nie wiedzą, kim jesteś prywatnie. Mogą oceniać tylko wypowiedzi podpisane określonym nickiem. W tym przypadku respekt możemy zapewnić sobie pokazywaniem swojej wiedzy, pomocą w rozwiązywaniu problemów innych czy kulturalnym zachowaniem.</p>
57 <p class="paragraph">Nie mamy pełnej kontroli nad naszym wizerunkiem w sieci. Inni internauci również mają na niego wpływ. Mogą oznaczyć cię na zdjęciach i otagować w swoich statusach. Warto więc uważnie dostosować ustawienia profilów na serwisach społecznościowych.</p>
58 <p class="paragraph">Pamiętaj, że wizerunek innych osób zależy także od ciebie. Udostępnianie kompromitujących dla innych treści jest nieetyczne. Jeśli czujesz, że dany materiał może zaszkodzić innym --- nie udostęniaj go. Do sieci mają przecież dostęp nie tylko znajomi, lecz także nauczyciele czy rodzina. Ich reakcja może całkowicie różnić się od tej, jaką chciałeś wywołać. Szkodząc innym, szkodzisz również swojemu wizerunkowi --- mógłbyś zostać uznany za nielojalnego i złośliwego.</p>
59 <h3>Pomysł na lekcję</h3>
60
61
62 <p class="paragraph">Tak samo jak z łatwością możemy sprawdzić informacje na temat nowo poznanej osoby, tak i inni mogą wyszukać materiały dotyczące nas samych. Wizerunek w sieci to nie tylko portale społecznościowe. Od zamieszczonych przez nas zdjęć, przez blogi i komentarze innych na nasz temat, po Google i usługi lokalizacyjne różnych aplikacji --- w wielu miejscach odnajdziemy treści dotyczące tego, co robimy i kim jesteśmy.</p>
63
64 <h4>Przebieg zajęć</h4>
65
66 <div class="activity">
67  <div class="text">1. 
68   <div class="description">
69   <p class="paragraph"> Przeanalizuj wraz z uczestnikami zajęć profile z portalu społecznościowego zamieszczone w karcie pracy ,,Wizerunek". Poproś uczestników, aby wyobrazili sobie, że są to profile osób, które niebawem dołączą do ich klasy, przeprowadzając się z innego miasta. </p>
70 </div>
71   
72   <div class="hints teacher">
73   <p class="paragraph">Zadaj pytanie: ,,Jakie informacje możemy zdobyć dzięki analizie czyjegoś profilu w mediach społecznościowych?".</p>
74   <p class="paragraph">Zadaj pytanie: ,,Jaki wizerunek siebie stworzyli Małgosia i Michał?".</p>
75   
76   <p class="paragraph">Jako pytania pomocnicze rozważ:</p>
77   <ul class="lista punkt">
78 <li>czy Małgosia i Michał świadomie kreują swój wizerunek w sieci?</li>
79 <li>które informacje zamieszczone na profilach Małgosi i Michała wydają się nie pasować, do wizerunku, który próbują stworzyć?</li>
80 <li>czy zamieszczone przez nich informacje tworzą spójny wizerunek?</li>
81 <li>co należałoby zmienić w zaprezentowanych profilach, aby uczynić je bardziej spójnymi i przekonującymi dla rówieśników?</li>
82 <li>czy są jakieś informacje zamieszczone przez Małgosię i Michała, które można różnie interpretować? (np. w sposób dla nich niekorzystny)</li>
83 <li>jakie ryzyko wiąże się z zamieszczaniem na swoim profilu zdjęć innych osób? W jaki sposób można to ryzyko minimalizować? </li>
84 <li>jakie ryzyko wiąże się z zamieszczaniem na swoim profilu danych osobowych? W jaki sposób można to ryzyko minimalizować? </li>
85 <li>czy da się całkowicie usunąć z internetu niechciane treści na nasz temat, np. zdjęcia lub opinie innych osób? </li>
86 </ul>
87
88   
89   <p class="paragraph">W szczególności zwróć uwagę uczestników na następujące elementy:</p>
90   <ul class="lista punkt">
91 <li>należy zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności w portalach społecznościowych --- czy chcesz, aby wszyscy mieli dostęp do wszystkich zdjęć?</li>
92 <li>Twój adres mailowy to Twoja wizytówka --- czy jest odpowiedni, aby podać go nauczycielowi przy całej klasie?</li>
93 <li>nie zamieszczaj zdjęć, które zawierają kompromitujące treści --- zdjęcia zamieszczone w sieci błyskawicznie się rozprzestrzeniają, ale nigdy nie da się ich całkowicie usunąć!</li>
94 <li>nie zamieszczaj materiałów, które za jakiś czas okażą się niewygodne --- często zmieniamy zdjęcia i modyfikujemy wpisy w portalach społecznościowych. Teraz ich głównym odbiorcą są koledzy z gimnazjum, ale warto pamiętać, że niebawem będą to znajomi z liceum, studiów, a nawet przyszli pracodawcy. Może się zdarzyć, że obecne materiały będziemy chcieli kiedyś usunąć tak samo jak te, które zamieszczaliśmy w szkole podstawowej. </li>
95 <li>dbaj o jakość zamieszczanych komentarzy i opinii</li>
96 <li>instytucje służące ochronie danych osobowych nie zawsze mogą szybko zareagować. O wizerunek powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać sami. Możemy domagać się od znajomych usuwania wpisów na nasz temat, a przede wszystkim dbać o te materiały, które zamieszczamy sami.  </li>
97 </ul>
98
99   
100 </div>
101
102  </div>
103  <div class="info">
104   <p>Czas: 20 min</p>
105   <p>Forma: dyskusja</p>
106   <div class="materials">Pomoce: komputer, rzutnik multimedialny, karta pracy ,,Wizerunek"</div>
107   
108  </div>
109  <div class="clearboth"></div>
110 </div>
111
112
113
114 <div class="activity">
115  <div class="text">2. 
116   <div class="description">
117   <p class="paragraph">Zadaj pytanie: ,,Za pomocą jakich działań kreujemy nasz wizerunek w sieci?".</p>
118 </div>
119   
120   <div class="hints teacher">
121   <p class="paragraph">Wybrane 6--7 odpowiedzi zapisz na tablicy.</p>
122   
123   <p class="paragraph">Jako pytania pomocnicze rozważ:</p>
124   <ul class="lista punkt">
125 <li>Czego inni mogą się o nas dowiedzieć na podstawie naszych profili w portalach społecznościowych?</li>
126 <li>Czy tylko zdjęcia decydują o naszym wizerunku? Jakie jeszcze inne elementy są brane pod uwagę?</li>
127 <li>Czy wizerunek tworzymy tylko za pomocą portali społecznościowcych? Jakie inne aktywności podejmowane w sieci decydują o opinii innych na nasz temat?</li>
128 </ul>
129
130   
131   <p class="paragraph">Wśród odpowiedzi znaleźć powinny się m.in.:</p>
132   <ul class="lista punkt">
133 <li>zdjęcia --- zamieszczane na portalach społecznościowych</li>
134 <li>komentarze --- zamieszczane w grupach dyskusyjnych i na portalach społecznościowych</li>
135 <li>zainteresowania zadeklarowane na portalach społecznościowych</li>
136 <li>blogi i własne strony internetowe</li>
137 <li>język, za pomocą którego komunikujemy się z innymi w sieci  --- w tym ortografia </li>
138 <li>maile --- sposób, w jaki je piszemy, w tym zwłaszcza ortografia, zwroty grzecznościowe, przejrzysta konstrukcja, ale i sam adres mailowy, którym się posługujemy (np. sloneczko@buziaczek.pl nie jest odpowiednim adresem do kontaktów z nauczycielem)</li>
139 <li>strony internetowe, które odwiedzamy (historia w przeglądarce internetowej, zapamiętane zapytania w wyszukiwarkach internetowych)</li>
140 </ul>
141
142 </div>
143   
144  </div>
145  <div class="info">
146   <p>Czas: 5 min</p>
147   <p>Forma: dyskusja</p>
148   <div class="materials">Pomoce: tablica, kreda lub marker</div>
149   
150  </div>
151  <div class="clearboth"></div>
152 </div>
153
154
155
156 <div class="activity">
157  <div class="text">3. 
158   <div class="description">
159   <p class="paragraph"> Podziel uczestników zajęć na 5 grup. Poproś każdy z zespołów o przygotowanie katalogu porad odnośnie sposobu, w jaki należy kreować swój wizerunek na portalach społecznościowych. </p>
160 </div>
161   
162   <div class="hints teacher">
163   <p class="paragraph">Katalog powinien zostać stworzony w 7--8 punktach.</p>
164   
165 </div>
166
167   
168  </div>
169  <div class="info">
170   <p>Czas: 10 min</p>
171   <p>Forma: praca w grupach</p>
172   
173  </div>
174  <div class="clearboth"></div>
175 </div>
176
177
178
179
180 <div class="activity">
181  <div class="text">4. 
182   <div class="description">
183   <p class="paragraph">Poproś grupy o krótkie prezentacje. Zachęć pozostałych uczestników zajęć do wygłaszania komentarzy i opinii.</p>
184 </div>
185   
186   <div class="hints teacher">
187   
188 </div>
189
190   
191  </div>
192  <div class="info">
193   <p>Czas: 10 min</p>
194   <p>Forma: dyskusja</p>
195   
196  </div>
197  <div class="clearboth"></div>
198 </div>
199
200
201 <h4>Ewaluacja</h4>
202 <p class="paragraph">Czy po przeprowadzeniu zajęć ich uczestnicy:</p>
203 <ul class="lista punkt">
204 <li>rozumieją, że o ich wizerunku w sieci decydują różne działania, a nie tylko informacje zamieszczone w portalach społecznościowych? (--> rozważ realizację modułu 2.2 ,,Relacje")</li>
205 <li>potrafią świadomie kreować i modyfikować swój wizerunek w portalach społecznościowych?</li>
206 <li>znają zagrożenia związane z zamieszczaniem danych osobowych w sieci?</li>
207 <li>wiedzą, że o ich wizerunku decydują nie tylko zamieszczone przez nich informacje, ale również sposób, w jaki zostaną one odebrane i zinterpretowane przez innych?</li>
208 </ul>
209
210 <h4>Opcje dodatkowe</h4>
211 <p class="paragraph">Zajęcia mogą zostać rozbudowane o pracę w grupach. Podziel uczestników na 5 grup, każdy zespół powinien otrzymać jedno z poniższych zadań:</p>
212 <ul class="lista punkt">
213 <li>Napisz e-mail do portalu internetowego FOTKA.pl, który bez twojej zgody opublikował zdjęcie w kompromitującej cię pozie. Poproś o usunięcie fotografii.</li>
214 <li>Napisz e-mail do kolegi, który po raz kolejny zamieścił na swoim profilu twoje zdjęcie z ostatniej imprezy ze złośliwym komentarzem. Poproś, aby kolega usunął twoje zdjęcia i na przyszłość nie zamieszczał ich bez twojej zgody.</li>
215 <li>Napisz e-mail do autora bloga ,,Podróże wakacyjne", który bez twojej zgody zamieścił w opublikowanym przez siebie wpisie długi fragment tekstu z twojego bloga poświęconego wakacjom we Włoszech.</li>
216 <li>Napisz e-mail do administratora forum dyskusyjnego poświęconego sztukom walki z prośbą o odblokowanie twojego konta. Konto zostało zablokowane pomyłkowo, jesteś użytkownikiem serwisu od przeszło 2 lat, nigdy nie naruszyłeś regulaminu forum.</li>
217 <li>Napisz e-mail z prośbą o sprostowanie do portalu NOTKA.pl, który zamieścił w artykule na temat szkoły, do której uczęszczasz, twoją wypowiedź. Zacytowany fragment został skrócony, w efekcie czego twoje słowa krytykują szkołę, co nie było twoim zamiarem.</li>
218 </ul>
219
220 <h3>Materiały</h3>
221 <p class="paragraph">karta pracy ,,Wizerunek"</p>
222 <h3>Zadania sprawdzające</h3>
223 <p class="paragraph">Profile w portalach społecznościowych z reguły posiadamy po kilka lat. Często codziennie je aktualizujemy lub oznaczamy nowe linki i zmieniamy zainteresowania. Nasze gusta i upodobania zmieniają się jednak z biegiem lat. W efekcie tego, po upływie pewnego czasu, nasze profile mogą zawierać elementy niespójne z wizerunkiem, który staramy się aktualnie tworzyć. Niektóre z nich mogą zwyczajnie nas ośmieszać w oczach znajomych. Często dzieje się tak w przypadku zdjęć, które zamieściliśmy jeszcze w szkole podstawowej, zadeklarowanych wówczas hobby i grup tematycznych, do których dołączyliśmy.</p>
224
225 <p class="paragraph">Zakładając, że poniższe osoby świadomie kreują pewien obraz samych siebie, wskaż te informacje, które wydają się zaskakiwać w poszczególnych profilach oraz sprawiają, że ich właściciele stają się mało wiarygodni. Postaraj się ,,wczuć" w kolejne postacie, pomyśl, na jakim wizerunku może im zależeć, a które informacje sprawiają, że jego osiągnięcie nie jest możliwe.</p>
226
227
228
229 <div class="excercise wybor" data-type="wybor">
230 <form action="#" method="POST">
231
232
233 <div class="question" data-no="1"  data-solution="3, 4, 7, 12, 16">
234 <div class="description"><p class="paragraph">Przypadek A: Anka</p>
235 <p class="paragraph">Wiek: 13</p></div>
236
237 <ol class="lista num">
238 <p class="paragraph">O sobie:</p>
239
240 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="1"><input type="checkbox" name="q1_1"/>
241  uwielbiam  zakupy, szczególnie jak mam kupić kosmetyki, mogę siedzieć w sklepie  godzinami i wypróbowywać wszystkie. Poza tym siedzę w domu i oglądam  seriale (House, my love!), trochę gram na kompie i siedzę na fejsie.</li>
242 <p class="paragraph">Zainteresowania:</p>
243
244 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="2"><input type="checkbox" name="q1_2"/>
245 nowe marki kosmetyków</li>
246
247 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="3"><input type="checkbox" name="q1_3"/>
248 rowery górskie</li>
249
250 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="4"><input type="checkbox" name="q1_4"/>
251 teatr</li>
252
253 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="5"><input type="checkbox" name="q1_5"/>
254 shopping, shopping, shopping!</li>
255 <p class="paragraph">Ulubione cytaty:</p>
256
257 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="6"><input type="checkbox" name="q1_6"/>
258 Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy. (Marilyn Monroe)</li>
259
260 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="7"><input type="checkbox" name="q1_7"/>
261 Komuniści  są jak krokodyle, które kiedy otwierają paszcze, nie wiemy ---  uśmiechają się, czy chcą nas pożreć. (Winston Churchill)</li>
262 <p class="paragraph">Autorytety:</p>
263
264 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="8"><input type="checkbox" name="q1_8"/>
265 Coco Chanel </li>
266
267 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="9"><input type="checkbox" name="q1_9"/>
268 Naomi Klein</li>
269 <p class="paragraph">Muzyka:</p>
270
271 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="10"><input type="checkbox" name="q1_10"/>
272 Lady Gaga</li>
273
274 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="11"><input type="checkbox" name="q1_11"/>
275 Shakira</li>
276
277 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="12"><input type="checkbox" name="q1_12"/>
278 Behemot </li>
279 <p class="paragraph">Polecane strony:</p>
280
281 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="13"><input type="checkbox" name="q1_13"/>
282 www.nowinki-kosmetyczne.pl</li>
283
284 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="14"><input type="checkbox" name="q1_14"/>
285 www.perfekcyjnymakeup.com</li>
286
287 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="15"><input type="checkbox" name="q1_15"/>
288 www.gry-online.pl</li>
289
290 <li class="question-piece" data-qc="1" data-no="16"><input type="checkbox" name="q1_16"/>
291 www.portalhistoryczny.pl</li></ol>
292 </div>
293
294 <div class="question" data-no="2"  data-solution="4, 6, 10, 12, 15">
295 <div class="description"><p class="paragraph">Przypadek B: Wuwoooo</p>
296 <p class="paragraph">Wiek: 14</p></div>
297
298 <ol class="lista num">
299 <p class="paragraph">O sobie: </p>
300
301 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="1"><input type="checkbox" name="q2_1"/>
302 Nic wam nie powiem. Kto mnie zna, wie kim jestem. Kto mnie nie zna, ten się nie dowie. Jedno słowo wystarczy: hardkorrrrr!</li>
303 <p class="paragraph">Zainteresowania:</p>
304
305 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="2"><input type="checkbox" name="q2_2"/>
306 ostra muza</li>
307
308 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="3"><input type="checkbox" name="q2_3"/>
309 jazda bez trzymanki!!!</li>
310
311 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="4"><input type="checkbox" name="q2_4"/>
312 spanie</li>
313
314 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="5"><input type="checkbox" name="q2_5"/>
315 szybkie fury</li>
316 <p class="paragraph">Ulubione cytaty:</p>
317
318 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="6"><input type="checkbox" name="q2_6"/>
319 Zakochaj  się, a każdy wszędzie, wszystkie rzeczy, wszystkie słowa oznaczać będą  ,,miłość". To samo dzieje się, kiedy kogoś utracisz. (Jonathan Caroll)</li>
320
321 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="7"><input type="checkbox" name="q2_7"/>
322 Lepiej skrócić o głowę niewinnego niż zawahać się podczas wojny. (Józef Stalin)</li>
323 <p class="paragraph">Autorytety:</p>
324
325 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="8"><input type="checkbox" name="q2_8"/>
326 Robert Kubica</li>
327
328 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="9"><input type="checkbox" name="q2_9"/>
329 Krzysztof Hołowczyc</li>
330 <p class="paragraph">Muzyka:</p>
331
332 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="10"><input type="checkbox" name="q2_10"/>
333 Kasia Nosowska </li>
334
335 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="11"><input type="checkbox" name="q2_11"/>
336 AC/DC</li>
337
338 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="12"><input type="checkbox" name="q2_12"/>
339 Britney Spears </li>
340 <p class="paragraph">Polecane strony:</p>
341
342 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="13"><input type="checkbox" name="q2_13"/>
343 www.szybkiewozy.pl</li>
344
345 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="14"><input type="checkbox" name="q2_14"/>
346 www.adrenalina.com</li>
347
348 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="15"><input type="checkbox" name="q2_15"/>
349 www.najslodszepieskinaswiecie.pl</li>
350
351 <li class="question-piece" data-qc="2" data-no="16"><input type="checkbox" name="q2_16"/>
352 www.rajdy-w-polsce.pl</li></ol>
353 </div>
354
355 <div class="question" data-no="3"  data-solution="5, 7, 11, 15, 16">
356 <div class="description"><p class="paragraph">Przypadek C: Alicja</p>
357 <p class="paragraph">Wiek: xxxxxx</p></div>
358
359 <ol class="lista num">
360 <p class="paragraph">O sobie: </p>
361
362 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="1"><input type="checkbox" name="q3_1"/>
363 piszę...  dużo... najczęściej do szuflady... ale może kiedyś, ktoś znajdzie te  moje okruszki... lubię siedzieć z kubkiem gorącej czekolady (koniecznie z  cynamonem!) i gapić się w okno... mam za oknem świerk, który z każdym  rokiem rośnie... zaraz nie będę widzieć słońca...</li>
364 <p class="paragraph">Zainteresowania: </p>
365
366 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="2"><input type="checkbox" name="q3_2"/>
367 czekolada</li>
368
369 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="3"><input type="checkbox" name="q3_3"/>
370 cisza</li>
371
372 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="4"><input type="checkbox" name="q3_4"/>
373 książki --- im starsze, tym lepsze</li>
374
375 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="5"><input type="checkbox" name="q3_5"/>
376 rajdy motocyklowe</li>
377 <p class="paragraph">Ulubione cytaty:</p>
378
379 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="6"><input type="checkbox" name="q3_6"/>
380 Wiesz... gdy się jest bardzo smutnym, lubi się zachody słońca... (Antoine de Saint-Exupéry)</li>
381
382 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="7"><input type="checkbox" name="q3_7"/>
383 Jestem  mężczyzną --- to znaczy ślepcem. Jak wszyscy przede mną, tak i ja  zwaliłem się do dołu na łeb, na szyję. Ożeniłem się. (Nikos Kazantzakis)</li>
384 <p class="paragraph">Autorytety:</p>
385
386 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="8"><input type="checkbox" name="q3_8"/>
387 Maria Pawlikowska-Jasnorzewska</li>
388
389 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="9"><input type="checkbox" name="q3_9"/>
390 Budda</li>
391 <p class="paragraph">Muzyka:</p>
392
393 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="10"><input type="checkbox" name="q3_10"/>
394 Grzegorz Turnau</li>
395
396 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="11"><input type="checkbox" name="q3_11"/>
397 Metallica</li>
398
399 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="12"><input type="checkbox" name="q3_12"/>
400 Stare Dobre Małżeństwo</li>
401 <p class="paragraph">Polecane strony:</p>
402
403 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="13"><input type="checkbox" name="q3_13"/>
404 www.biuroliterackie.pl</li>
405
406 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="14"><input type="checkbox" name="q3_14"/>
407 www.cytaty.pl</li>
408
409 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="15"><input type="checkbox" name="q3_15"/>
410 www.kwejk.pl</li>
411
412 <li class="question-piece" data-qc="3" data-no="16"><input type="checkbox" name="q3_16"/>
413 www.plotek.pl</li></ol>
414 </div>
415
416 <div class="buttons">
417 <span class="message"></span>
418 <input type="button" class="check" value="sprawdź"/>
419 <input type="button" class="solutions" value="pokaż rozwiązanie"/>
420 </div>
421 </form>
422 </div>
423
424
425
426
427 <h3>Słowniczek</h3>
428 <div class="slowniczek">
429 <dl>media społecznościowe</dl>
430 <dl>wizerunek</dl>
431 </div>
432
433 <h3>Czytelnia </h3>
434 <ul class="lista czytelnia">
435 <li>http://www.pcworld.pl/news/377106/Zadbaj.o.swoj.wizerunek.na.Facebooku.html [?]</li>
436 <li>http://socjomania.pl/jak-sie-piszesz-tak-cie-widza-jak-dbac-o-wizerunek-w-social-media/ ??</li>
437 </ul>
438 </div>
439
440 </body>
441 </html>
442