<h2>Możesz nam pomóc!</h2>
<p>Utwory włączane sukcesywnie do naszej biblioteki staramy się opracowywać jak najdokładniej. Jest to możliwe tylko dzięki współpracującym z nami wolontariuszom.</p>
<p>Zapraszamy wszystkie osoby, które chcą współtworzyć szkolną bibliotekę internetową Wolne Lektury.</p>
- <p class="see-more"><a href="{% url voluntary_services %}">Zobacz więcej ⇒</a></p>
+ <p class="see-more"><a href="{% url help_us %}">Zobacz więcej ⇒</a></p>
</div>
<div id="about-us">
<h2>O projekcie</h2>
--- /dev/null
+{% extends "base.html" %}
+
+{% block title %}Możesz nam pomóc w WolneLektury.pl{% endblock %}
+
+{% block body %}
+ <h1>Możesz nam pomóc</h1>
+ <form action="{% url search %}" method="GET" accept-charset="utf-8" id="search-form">
+ <p>{{ form.q }} <input type="submit" value="Szukaj" /> <strong>lub</strong> <a href="{% url main_page %}">wróć do strony głównej</a></p>
+ </form>
+
+ <div class="column-left">
+ <h2>Wolontariat</h2>
+
+ <p>Utwory włączane sukcesywnie do naszej biblioteki staramy się opracowywać jak najdokładniej. Jest to możliwe
+ tylko dzięki współpracującym z nami wolontariuszom.</p>
+
+ <p>Zapraszamy wszystkie osoby, które chcą współtworzyć szkolną bibliotekę internetową Wolne Lektury.</p>
+
+ <p>Wszystkim wolontariuszom oferujemy szkolenia i praktykę w zakresie edycji tekstów: redakcji technicznej i
+ merytorycznej. Wolontariusze mogą poznać problemy, ale i możliwości, jakie wiążą się z publikacjami internetowymi.
+ Współorganizują z nami szkolenia i konferencje, pomagają w przygotowaniu wersji tekstów do słuchania (tzw.
+ audiobooków). Wystawiamy umowy i zaświadczenia o tym, kiedy i jakie prace wykonywał wolontariusz na rzecz naszej
+ fundacji. Szkolenia, praktyka edytorska i potwierdzające je zaświadczenia mogą się okazać istotne w procesie
+ podnoszenia kwalifikacji i awansu zawodowego.</p>
+
+ <h2>Co jest do zrobienia?</h2>
+
+ <p>Najwięcej pracy mamy przy przygotowaniu lektur do publikacji. Z tekstu, który otrzymujemy z Biblioteki
+ Narodowej, należy usunąć literówki i inne mechaniczne błędy, a następnie opatrzyć tekst przypisami, pamiętając o
+ tym, że nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do uczniów, dla których wiele słów i zwrotów będzie brzmiało
+ anachronicznie. Wydania dawniejsze (rygor wyznacza tu prawo autorskie) poddawane są koniecznym uwspółcześnieniom
+ językowym, np. w zakresie ortografii lub fleksji, przy czym pilnujemy, aby nie naruszać artystycznej swoistości
+ tekstu. Ostatnim etapem jest wyszukiwanie motywów i tematów literackich, mające pomóc przejrzeć literaturę "na
+ wskroś". We wszystkich tych pracach wspomagają nas wolontariusze – nauczyciele i studenci – często służąc również
+ radami i uwagami przy podejmowaniu ważnych decyzji.</p>
+
+ <h2>Jak się do nas zgłosić?</h2>
+
+ <p>Wszystkie zainteresowane osoby prosimy o przysłanie maila na adres fundacja@nowoczesnapolska.org.pl.
+ Zapraszamy także na naszą stronę roboczą, na której pracujemy nad tekstami:
+ http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Lektury.</p>
+
+ </div>
+ <div class="column-right">
+ <h2>Najbardziej zasłużeni wolontariusze</h2>
+
+ <h3>Anerys (współpracuje z nami od 5 lipca 2007)</h3>
+
+ <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy motywów i tematów literackich, dyskusji o gatunkach literackich, opracowywała Bogurodzicę, „Fraszki” i „Treny” Kochanowskiego; wiersze Słowackiego (Grób Agamemnona), „Świętoszka” Moliere'a, czy poezje Kasprowicza (w tym hymn „Dies Irae”); zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Anerys">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Anerys</a></p>
+
+
+ <h3>Olga_Wojtczak (współpracuje z nami od 21 października 2008)</h3>
+
+ <p>m.in. opracowywała powieści Sienkiewicza (Trylogia), Reymonta, Żeromskiego, dramaty Shakespeare'a; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Olga_Wojtczak">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Olga_Wojtczak</a></p>
+
+
+ <h3>Renataml (współpracuje z nami od 30 czerwca 2007)</h3>
+
+ <p>brała udział w dyskusji na temat listy motywów, wspomagała nas radami jako doświadczona nauczycielka, edytowała „Lalkę” Prusa, „Balladynę” Słowackiego, „Siłaczkę” Żeromskiego.
+
+ <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Renataml">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Renataml</a></p>
+
+
+ <h3>Ingene (współpracuje z nami od 16 lipca 2008)</h3>
+
+ <p>m.in. opracowywała „Siłaczkę” Żeromskiego, „Quo vadis” Sienkiewicza oraz „Treny” Kochanowskiego; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <ahref="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ingene">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ingene</a></p>
+
+
+ <h3>Marysia Bailey (współpracuje z nami od 1 października 2007)</h3>
+
+ <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy motywów i tematów literackich oraz opisywaniu ich użycia; opracowywała „Chłopów” Reymonta, „Lalkę” Prusa, „Nie-Boską komedię” Krasińskiego, „Bajki” i „Satyry” Krasickiego, „Antygonę” Sofoklesa oraz utwory Kochanowskiego, Morsztyna, Mickiewicza, Kasprowicza, Goethego, Oppmana, Kasprowicza; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=Marysiabailey">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=Marysiabailey</a>; ponadto przygotowywała i prowadziła szkolenie dla wolontariuszy 15 marca 2008; zajmowała się proofreadingiem, a obecnie kieruje pracami nad audiobookami.</p>
+
+
+ <h3>Agnieszka Kappa (współpracuje z nami od 16 marca 2008)</h3>
+
+ <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich; opracowywała teksty Sienkiewicza (Latarnik, Janko Muzykant, Quo vadis); zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=AgnieszkaKappa">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=AgnieszkaKappa</a></p>
+
+
+ <h3>Ewa_Serafin (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
+
+ <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich, opracowywała poezje Kasprowicza („Z wichrów i hal”, „Nad przepaściami”, „W ciemności schodzi moja dusza” oraz „Nad Niemnem” Orzeszkowej; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ewa_Serafi">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ewa_Serafi</a>n</p>
+
+
+ <h3>Agatapaszkowska (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
+
+ <p>m.in. opracowywała „W pustyni i w puszczy” Sienkiewicza ; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Agatapaszkowska">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Agatapaszkowska</a></p>
+
+
+ <h3>EmiliaZdankiewicz (współpracuje z nami od 17 marca 2008)</h3>
+
+ <p>m.in. motywy literackie dyskusja i opisywanie, Słowacki, Kordian; Konopnicka, Nasza szkapa; Mickiewicz, Dziady cz. III; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/EmiliaZdankiewicz">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/EmiliaZdankiewicz</a></p>
+
+
+ <h3>Jmyszkowska (współpracuje z nami od 26 marca 2008)</h3>
+
+ <p>m. in. opracowywała „Giaura” Byrona oraz „Quo vadis” Sienkiewicza; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Jmyszkowska">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Jmyszkowska</a></p>
+
+
+ <h3>Hanna_Golab (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
+
+ <p>opracowywała „Króla Edypa” Sofoklesa oraz „Dusiołka” Leśmiana; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Hanna_Golab">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Hanna_Golab</a></p>
+ </div>
+{% endblock %}
{% block title %}Wolontariat dla wiedzy w WolneLektury.pl{% endblock %}
{% block body %}
- <h1>Możesz nam pomóc</h1>
+ <h1>Wolontariat dla wiedzy</h1>
<form action="{% url search %}" method="GET" accept-charset="utf-8" id="search-form">
<p>{{ form.q }} <input type="submit" value="Szukaj" /> <strong>lub</strong> <a href="{% url main_page %}">wróć do strony głównej</a></p>
</form>
- <div class="column-left">
- <h2>Wolontariat</h2>
-
- <p>Utwory włączane sukcesywnie do naszej biblioteki staramy się opracowywać jak najdokładniej. Jest to możliwe
- tylko dzięki współpracującym z nami wolontariuszom.</p>
-
- <p>Zapraszamy wszystkie osoby, które chcą współtworzyć szkolną bibliotekę internetową Wolne Lektury.</p>
-
- <p>Wszystkim wolontariuszom oferujemy szkolenia i praktykę w zakresie edycji tekstów: redakcji technicznej i
- merytorycznej. Wolontariusze mogą poznać problemy, ale i możliwości, jakie wiążą się z publikacjami internetowymi.
- Współorganizują z nami szkolenia i konferencje, pomagają w przygotowaniu wersji tekstów do słuchania (tzw.
- audiobooków). Wystawiamy umowy i zaświadczenia o tym, kiedy i jakie prace wykonywał wolontariusz na rzecz naszej
- fundacji. Szkolenia, praktyka edytorska i potwierdzające je zaświadczenia mogą się okazać istotne w procesie
- podnoszenia kwalifikacji i awansu zawodowego.</p>
-
- <h2>Co jest do zrobienia?</h2>
-
- <p>Najwięcej pracy mamy przy przygotowaniu lektur do publikacji. Z tekstu, który otrzymujemy z Biblioteki
- Narodowej, należy usunąć literówki i inne mechaniczne błędy, a następnie opatrzyć tekst przypisami, pamiętając o
- tym, że nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do uczniów, dla których wiele słów i zwrotów będzie brzmiało
- anachronicznie. Wydania dawniejsze (rygor wyznacza tu prawo autorskie) poddawane są koniecznym uwspółcześnieniom
- językowym, np. w zakresie ortografii lub fleksji, przy czym pilnujemy, aby nie naruszać artystycznej swoistości
- tekstu. Ostatnim etapem jest wyszukiwanie motywów i tematów literackich, mające pomóc przejrzeć literaturę "na
- wskroś". We wszystkich tych pracach wspomagają nas wolontariusze – nauczyciele i studenci – często służąc również
- radami i uwagami przy podejmowaniu ważnych decyzji.</p>
-
- <h2>Jak się do nas zgłosić?</h2>
-
- <p>Wszystkie zainteresowane osoby prosimy o przysłanie maila na adres fundacja@nowoczesnapolska.org.pl.
- Zapraszamy także na naszą stronę roboczą, na której pracujemy nad tekstami:
- http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Lektury.</p>
-
- </div>
- <div class="column-right">
- <h2>Najbardziej zasłużeni wolontariusze</h2>
-
- <h3>Anerys (współpracuje z nami od 5 lipca 2007)</h3>
-
- <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy motywów i tematów literackich, dyskusji o gatunkach literackich, opracowywała Bogurodzicę, „Fraszki” i „Treny” Kochanowskiego; wiersze Słowackiego (Grób Agamemnona), „Świętoszka” Moliere'a, czy poezje Kasprowicza (w tym hymn „Dies Irae”); zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Anerys">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Anerys</a></p>
-
-
- <h3>Olga_Wojtczak (współpracuje z nami od 21 października 2008)</h3>
-
- <p>m.in. opracowywała powieści Sienkiewicza (Trylogia), Reymonta, Żeromskiego, dramaty Shakespeare'a; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Olga_Wojtczak">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Olga_Wojtczak</a></p>
-
-
- <h3>Renataml (współpracuje z nami od 30 czerwca 2007)</h3>
-
- <p>brała udział w dyskusji na temat listy motywów, wspomagała nas radami jako doświadczona nauczycielka, edytowała „Lalkę” Prusa, „Balladynę” Słowackiego, „Siłaczkę” Żeromskiego.
-
- <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Renataml">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Renataml</a></p>
-
-
- <h3>Ingene (współpracuje z nami od 16 lipca 2008)</h3>
-
- <p>m.in. opracowywała „Siłaczkę” Żeromskiego, „Quo vadis” Sienkiewicza oraz „Treny” Kochanowskiego; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <ahref="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ingene">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ingene</a></p>
-
-
- <h3>Marysia Bailey (współpracuje z nami od 1 października 2007)</h3>
-
- <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy motywów i tematów literackich oraz opisywaniu ich użycia; opracowywała „Chłopów” Reymonta, „Lalkę” Prusa, „Nie-Boską komedię” Krasińskiego, „Bajki” i „Satyry” Krasickiego, „Antygonę” Sofoklesa oraz utwory Kochanowskiego, Morsztyna, Mickiewicza, Kasprowicza, Goethego, Oppmana, Kasprowicza; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=Marysiabailey">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=Marysiabailey</a>; ponadto przygotowywała i prowadziła szkolenie dla wolontariuszy 15 marca 2008; zajmowała się proofreadingiem, a obecnie kieruje pracami nad audiobookami.</p>
-
-
- <h3>Agnieszka Kappa (współpracuje z nami od 16 marca 2008)</h3>
-
- <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich; opracowywała teksty Sienkiewicza (Latarnik, Janko Muzykant, Quo vadis); zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=AgnieszkaKappa">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=AgnieszkaKappa</a></p>
-
-
- <h3>Ewa_Serafin (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
-
- <p>m.in. brała udział w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich, opracowywała poezje Kasprowicza („Z wichrów i hal”, „Nad przepaściami”, „W ciemności schodzi moja dusza” oraz „Nad Niemnem” Orzeszkowej; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ewa_Serafi">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ewa_Serafi</a>n</p>
-
-
- <h3>Agatapaszkowska (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
-
- <p>m.in. opracowywała „W pustyni i w puszczy” Sienkiewicza ; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Agatapaszkowska">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Agatapaszkowska</a></p>
-
-
- <h3>EmiliaZdankiewicz (współpracuje z nami od 17 marca 2008)</h3>
-
- <p>m.in. motywy literackie dyskusja i opisywanie, Słowacki, Kordian; Konopnicka, Nasza szkapa; Mickiewicz, Dziady cz. III; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/EmiliaZdankiewicz">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/EmiliaZdankiewicz</a></p>
-
-
- <h3>Jmyszkowska (współpracuje z nami od 26 marca 2008)</h3>
-
- <p>m. in. opracowywała „Giaura” Byrona oraz „Quo vadis” Sienkiewicza; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Jmyszkowska">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Jmyszkowska</a></p>
-
-
- <h3>Hanna_Golab (współpracuje z nami od 15 marca 2008)</h3>
-
- <p>opracowywała „Króla Edypa” Sofoklesa oraz „Dusiołka” Leśmiana; zob. też na naszej stronie „wkład użytkownika”: <a href="http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Hanna_Golab">http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Hanna_Golab</a></p>
- </div>
-
- <div class="clearboth"></div>
-
<div id="volontariat" class="column-left">
- <h2>Wolontariat dla wiedzy</h2>
+ <h2>Wolontariat</h2>
<p>
Biogramy pisarzy oraz definicje epok i gatunków literackich w
bibliotece internetowej Wolne Lektury napisali uczniowie
url(r'^wolontariat/$', 'django.views.generic.simple.direct_to_template',
{'template': 'info/voluntary_services.html', 'extra_context': {'form': SearchForm()}},
name='voluntary_services'),
+ url(r'^mozesz-nam-pomoc/$', 'django.views.generic.simple.direct_to_template',
+ {'template': 'info/help_us.html', 'extra_context': {'form': SearchForm()}},
+ name='help_us'),
url(r'^o-projekcie/$', 'django.views.generic.simple.direct_to_template',
{'template': 'info/about_us.html', 'extra_context': {'form': SearchForm()}},
name='about_us'),