X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/wolnelektury.git/blobdiff_plain/80557d8c0fbae889bb21a9ec0bd3aa6eeebaa3db..915b81e54a48c31f6b9661eb01dce9d7e0b7f24d:/wolnelektury/templates/info/voluntary_services.html?ds=inline diff --git a/wolnelektury/templates/info/voluntary_services.html b/wolnelektury/templates/info/voluntary_services.html index 9b7e9b105..25c447476 100644 --- a/wolnelektury/templates/info/voluntary_services.html +++ b/wolnelektury/templates/info/voluntary_services.html @@ -3,108 +3,13 @@ {% block title %}Wolontariat dla wiedzy w WolneLektury.pl{% endblock %} {% block body %} -
Utwory wÅÄ czane sukcesywnie do naszej biblioteki staramy siÄ opracowywaÄ jak najdokÅadniej. Jest to możliwe - tylko dziÄki wspóÅpracujÄ cym z nami wolontariuszom.
- -Zapraszamy wszystkie osoby, które chcÄ wspóÅtworzyÄ szkolnÄ bibliotekÄ internetowÄ Wolne Lektury.
- -Wszystkim wolontariuszom oferujemy szkolenia i praktykÄ w zakresie edycji tekstów: redakcji technicznej i - merytorycznej. Wolontariusze mogÄ poznaÄ problemy, ale i możliwoÅci, jakie wiÄ Å¼Ä siÄ z publikacjami internetowymi. - WspóÅorganizujÄ z nami szkolenia i konferencje, pomagajÄ w przygotowaniu wersji tekstów do sÅuchania (tzw. - audiobooków). Wystawiamy umowy i zaÅwiadczenia o tym, kiedy i jakie prace wykonywaÅ wolontariusz na rzecz naszej - fundacji. Szkolenia, praktyka edytorska i potwierdzajÄ ce je zaÅwiadczenia mogÄ siÄ okazaÄ istotne w procesie - podnoszenia kwalifikacji i awansu zawodowego.
- -NajwiÄcej pracy mamy przy przygotowaniu lektur do publikacji. Z tekstu, który otrzymujemy z Biblioteki - Narodowej, należy usunÄ Ä literówki i inne mechaniczne bÅÄdy, a nastÄpnie opatrzyÄ tekst przypisami, pamiÄtajÄ c o - tym, że nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do uczniów, dla których wiele sÅów i zwrotów bÄdzie brzmiaÅo - anachronicznie. Wydania dawniejsze (rygor wyznacza tu prawo autorskie) poddawane sÄ koniecznym uwspóÅczeÅnieniom - jÄzykowym, np. w zakresie ortografii lub fleksji, przy czym pilnujemy, aby nie naruszaÄ artystycznej swoistoÅci - tekstu. Ostatnim etapem jest wyszukiwanie motywów i tematów literackich, majÄ ce pomóc przejrzeÄ literaturÄ "na - wskroÅ". We wszystkich tych pracach wspomagajÄ nas wolontariusze â nauczyciele i studenci â czÄsto sÅuÅ¼Ä c również - radami i uwagami przy podejmowaniu ważnych decyzji.
- -Wszystkie zainteresowane osoby prosimy o przysÅanie maila na adres fundacja@nowoczesnapolska.org.pl. - Zapraszamy także na naszÄ stronÄ roboczÄ , na której pracujemy nad tekstami: - http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Lektury.
- -m.in. braÅa udziaÅ w tworzeniu listy motywów i tematów literackich, dyskusji o gatunkach literackich, opracowywaÅa BogurodzicÄ, âFraszkiâ i âTrenyâ Kochanowskiego; wiersze SÅowackiego (Grób Agamemnona), âÅwiÄtoszkaâ Moliere'a, czy poezje Kasprowicza (w tym hymn âDies Iraeâ); zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Anerys
- - -m.in. opracowywaÅa powieÅci Sienkiewicza (Trylogia), Reymonta, Å»eromskiego, dramaty Shakespeare'a; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Olga_Wojtczak
- - -braÅa udziaÅ w dyskusji na temat listy motywów, wspomagaÅa nas radami jako doÅwiadczona nauczycielka, edytowaÅa âLalkÄâ Prusa, âBalladynÄâ SÅowackiego, âSiÅaczkÄâ Å»eromskiego. - - http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Renataml
- - -m.in. opracowywaÅa âSiÅaczkÄâ Å»eromskiego, âQuo vadisâ Sienkiewicza oraz âTrenyâ Kochanowskiego; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ:
m.in. braÅa udziaÅ w tworzeniu listy motywów i tematów literackich oraz opisywaniu ich użycia; opracowywaÅa âChÅopówâ Reymonta, âLalkÄâ Prusa, âNie-BoskÄ komediÄâ KrasiÅskiego, âBajkiâ i âSatyryâ Krasickiego, âAntygonÄâ Sofoklesa oraz utwory Kochanowskiego, Morsztyna, Mickiewicza, Kasprowicza, Goethego, Oppmana, Kasprowicza; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=Marysiabailey; ponadto przygotowywaÅa i prowadziÅa szkolenie dla wolontariuszy 15 marca 2008; zajmowaÅa siÄ proofreadingiem, a obecnie kieruje pracami nad audiobookami.
- - -m.in. braÅa udziaÅ w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich; opracowywaÅa teksty Sienkiewicza (Latarnik, Janko Muzykant, Quo vadis); zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/index.php?title=Specjalna:Wk%C5%82ad&limit=500&target=AgnieszkaKappa
- - -m.in. braÅa udziaÅ w tworzeniu listy i opisie użycia motywów i tematów literackich, opracowywaÅa poezje Kasprowicza (âZ wichrów i halâ, âNad przepaÅciamiâ, âW ciemnoÅci schodzi moja duszaâ oraz âNad Niemnemâ Orzeszkowej; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Ewa_Serafin
- - -m.in. opracowywaÅa âW pustyni i w puszczyâ Sienkiewicza ; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Agatapaszkowska
- - -m.in. motywy literackie dyskusja i opisywanie, SÅowacki, Kordian; Konopnicka, Nasza szkapa; Mickiewicz, Dziady cz. III; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/EmiliaZdankiewicz
- - -m. in. opracowywaÅa âGiauraâ Byrona oraz âQuo vadisâ Sienkiewicza; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Jmyszkowska
- - -opracowywaÅa âKróla Edypaâ Sofoklesa oraz âDusioÅkaâ LeÅmiana; zob. też na naszej stronie âwkÅad użytkownikaâ: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Specjalna:Wk%C5%82ad/Hanna_Golab
-Biogramy pisarzy oraz definicje epok i gatunków literackich w bibliotece internetowej Wolne Lektury napisali uczniowie