X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/librarian.git/blobdiff_plain/8c5c356ee7710262751d1a629aaa80e272f71918..9b253dcb10940e8c8d25a02059153d4c80469b79:/tests/files/edumed/uwagi.txt
diff --git a/tests/files/edumed/uwagi.txt b/tests/files/edumed/uwagi.txt
new file mode 100644
index 0000000..338d8ea
--- /dev/null
+++ b/tests/files/edumed/uwagi.txt
@@ -0,0 +1,333 @@
+This is a dry run, to really fix something, run with --seriously
+gim_1.2 Sekrety wyszukiwarek
+---------------------------------------------------
+
+Powyższe wygląda jak uwaga na marginesie pozostawiona przez autora modułu. Czy nie jest do wycięcia? Red.AS.
+
+
+
+
+
+Sądzę, że lepiej byłoby, gdyby pojawiał się punkt (kropa) po ,,Zadaj pytanie".
+
+gim_1.3 zdublowana pozycja ---- skasowaÄ
+---------------------------------------------------
+
+To jest powtórzone [http://redakcja.cyfrowaprzyszlosc.pl/editor/edit/gdzie-szukac-informacji/#VisualPerspective], ta wersja jest gorzej zredagowana; A.S.
+
+
+
+
+
+Metody i materiały w innych częściach są gdzie indziej. A.S.
+
+listy wypunktowane w tej części?
+
+
+dwustopniowa lista?
+
+gim_1.5 Zapanuj nad informacjami
+---------------------------------------------------
+
+możemy poprosić, żeby czytelnicy polecili nam jakieś dobre źródło
+
+
+
+gim_1 synteza
+---------------------------------------------------
+
+[P]??? - brak nazwy modułu
+
+
+
+gim_2.1 Wizerunek w siec
+---------------------------------------------------
+
+[?]
+
+
+
+
+??
+
+
+
+gim_2.3 W sieciowej spoÅecznoÅci
+---------------------------------------------------
+
+jako ilustracja (na prawie cytatu) http://networkeddigital.files.wordpress.com/2010/05/podzial-social-media.jpg?w=590&h=590
+
+
+
+
+
+- co o tym powiecie? dla mnie fajne :)
+
+
+
+gim_2 Kim jestem w internecie?
+---------------------------------------------------
+
+Ten sam materiał, nieco inaczej opracowany jest w części ,,Wizerunek w sieci". Zredagowane oba - do decyzji autorów.
+
+
+
+
+gim_3.1 Podróże po hipertekÅcie
+---------------------------------------------------
+
+Ponieważ definicja była wyjątkowo niezgrabnie zredagowana po polsku, poprawiłam redakcję tekstu w Wikipedii. Jeśli zmiany zostaną zaakceptowane, należy poprawić zacytowany powyżej tekst i link (datę dostępu).
+
+
+
+
+gim_3.3 Zmiany w mediach - zmiany Åwiata
+---------------------------------------------------
+
+Uwaga! do uzupełnienia
+
+
+
+
+
+to nieprawda, sa takie gadżety: http://www.spodlady.com/prod_265_Reksio_stojacy_maskotka__.html; http://www.spodlady.com/prod_18151_Figurki_Bolek_i_Lolek_.html - MN
+
+
+ jak seria opowieści o Harrym Potterze czy
+gim_3.7 Mowa bez sÅów
+---------------------------------------------------
+
+tu powinien wyświetlac się ten wykres
+
+
+
+gim_4.1 Sieciowa wspóÅpraca
+---------------------------------------------------
+
+Może warto również w innych modułach uwzględnić genderowy savoir vivre?
+
+
+
+
+gim_4.2 Digitalizacja
+---------------------------------------------------
+
+W innych modułach w tym miejscu: ,,Uczestnik:".
+
+
+
+
+gim_4.3 Remiks - nie tylko w muzyce
+---------------------------------------------------
+V zadania sprawdzające – co to znaczy „żeby remiks był wartościowy”? Takie podejście to moim zdaniem zaprzeczenie zajęć o remiksie. Dzieci powinny się dowiedzieć, że remiksowanie może być wartościowe, ale na zajęciach, gdzie się o remiksie dowiadują, nie muszą ustalać kryteriów. To moim zdaniem tylko szansa na blokadę u nich – nie róbcie remiksów, bo możecie je zrobić źle. A czy można zrobić źle remiks? poprawione
+
+„Widzą wartość w tworzeniu przemyślanych i wartościowych remiksów?” - Nie sądzicie, że powinni przede wszystkim wiedzieć, co to remiks, umieć docenić tego typu utwory i cieszyć się z miksowania (jeśli sami się tym zajmą – brak praktycznych ćwiczeń, albo dodatkowego scenariusza na dłuższe zajęcia warsztatowe to moim zdaniem ogromna wada tego materiału), zwłaszcza, że dopiero się o tym dowiadują, albo rozmawiają na forum klasy? Tego typu stwierdzenia zostawmy ekspertom, uczniowie niech widzą wartość w różnych remiksach, zwłaszcza własnych, bo dzięki nim się czegoś uczą. Kalkowanie ocen z obszaru „kultury wysokiej” do remiksów jest trochę bez sensu.poprawione
+„Mieć licencję do wszystkich materiałów...” - może lepiej „zgodę”? Przecież można mieć ustną zgodę od koleżanki lub kolegi, czy to jest licencja (ja sam nie wiem tego na pewno). Poza tym co z wykorzystaniem w utworach, w pełni legalnie, np. cytatów? Przecież ustawa nie zmusza do uzyskiwania licencji na cytowanie, to w pełni dozwolone.zmienilem
+
+gim_4 TwórczoÅÄ ery cyfrowej
+---------------------------------------------------
+
+Materiał jest bardzo podobny i nieznacznie inaczej opracowany niż ten zawarty w części ,,Prezentowanie naszych dzieł"; obie części zostały zredagowane - do wyboru; AS.
+
+
+
+
+gim_6.1 Jak bezpiecznie dziaÅaÄ w sieci?
+---------------------------------------------------
+
+To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Twoje bezpieczeństwo w internecie"; obie zredagowane, do wyboru; AS.
+
+
+
+
+
+Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS.
+
+
+
+
+gim_6.2 Incognito w internecie
+---------------------------------------------------
+
+Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS.
+
+
+
+
+gim_6.3 KorzyÅci i szkody z nadzorowania sieci
+---------------------------------------------------
+
+Dwa powyższe elementy do usunięcia po uzupełnieniu; AS.
+
+
+
+
+
+Ten nagłówek inaczej w innych częściach. Do ujednolicenia? AS.
+
+
+
+
+gim_6.5 Zakupy on-line
+---------------------------------------------------
+
+jest i wersja polska:)
+
+
+:
+gim_6 Twoje bezpieczeÅstwo w internecie
+---------------------------------------------------
+
+To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Jak bezpiecznie działać w sieci?"; obie zredagowane, do wyboru; AS.
+
+
+
+
+
+(wersja dla syntezy!)
+
+
+
+
+nie podano
+
+
+
+Can't parse gim_7.10 Radiofonia i telewizja: Unescaped '<' not allowed in attributes values, line 201, column 1
+gim_7.12 DostÄpnoÅÄ
+---------------------------------------------------
+
+[do znalezienia]
+
+
+, komputer z rzutnikiem
+gim_7.7 Domena publiczna
+---------------------------------------------------
+
+(do zredagowania)Asia mówiła, że zerknie na to.
+
+
+
+gim_7.8 Dozwolony użytek
+---------------------------------------------------
+ramka: cytat --- 1708 parlament brytyjski odnośnie drukarzy --> co z tym?
+
+gim_7 synteza
+---------------------------------------------------
+
+brak nazwy tej syntezy
+
+
+
+
+gim_8.1 Rynek mediów (na przykÅadzie radiofonii i telewizji)
+---------------------------------------------------
+
+Co z tym? W innych modułach inaczej to zapisywano. A.S.
+
+
+
+
+gim_8.3 Informacja jako dobro
+---------------------------------------------------
+uwagi:
+ ost. pytanie - tu albo podpowiedź, albo rozwinąć ten temat w pigułce
+ super ćwiczenie, bardzo pożyteczne i ważne, ale czy nie wymaga fachowej wiedzy producenckiej? myślę, że nie - to nie będzie pełna lista, ale jakieś pomysły na pewno padną
+
+
+mam też problem z informacją, jako komunikacją - jak to rozumiesz? komunikacja z czatów, forów internetowych
+ale każda informacja jest jakoś komunikowana - dopiero wtedy nabiera sensu...
+
+
+
+,,czysty akt komunikacji"? (np. będę pod kinem o 19:30); A.S.
+
+
+
+
+
+wolałabym nie dawać tego po angielsku
+na pewno potrzebujemy jeszcze innych propozycji!
+w takim razie proponuję:
+zapowiedź:
+
+
+
+
+Oczami samych wydawców
+
+
+
+
+i krytyczne spojrzenie:
+
+
+
+gim_8.4 Ekonomia uwagi
+---------------------------------------------------
+
+--> może damy inny tytuł? bo to sformułowanie nie pojawia się w tekście (to plus!)
+
+
+
+
+może dodać za co
+
+
+
+--> nie dawałabym tego tekstu, nie wnosi praktycznie żadnej nowej wiedzy, a od strony językowej (zwłaszcza z perspektywy nauczyciela) jest bardzo ciężkostrawny ciężkostrawnym będzie dla uczniów z kolei tejst Filiciaka, ale nie upieram się.
+Teraz jestem na bieżąco z Aigrain, więc może zaproponujemy 3 rozdział? np. s. 18-21, 22 (specjalnie pominęłam fragmenty dotyczące specyfiki dzielenia się plikami?
+
+lic_7.11 DostÄpnoÅÄ
+---------------------------------------------------
+
+Co z tym zrobić? Zostawić? Usunać? A.S.
+
+
+
+
+lic_7.13 Informacje o nas w sieci
+---------------------------------------------------
+
+W innych modułach w nazwach kategorii (w tagach) nie ma polskich znaków diakrytycznych. Poniższe kategorie można opisać krócej w tagu. Czy mam to zrobić?
+
+
+
+
+lic_7.14 Ochrona danych osobowych
+---------------------------------------------------
+
+tytuł i autorów wstawiłam z pada --- PC
+
+
+
+
+
+- czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku??
+
+
+- czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku?? jeśli tak, to z tego dokumenty idą strony 8 i 9
+
+lic_7.3 Zawieranie umów
+---------------------------------------------------
+
+wchodzimy tu na dużym poziom szczegółu. czym się różni umowa zawarta pod przymusem, a ta pod wpływem groźby? potrzebuję przykładów na przymus, błąd, podstęp i groźbę.
+
+
+lic_7.4 Prawa obywatela
+---------------------------------------------------
+
+tutaj proponuję dodatkowy dłuższy materiał, może informacje z wikipedii o tych instytucjach (czy wiarygodne?), albo Asia jeśli ty możesz przygotować dłuższą wersję wiedzy w pigułce?
+
+
+
+
+
+lic_7 synteza
+---------------------------------------------------
+
+brak nazwy syntezy
+
+
+
+