X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/librarian.git/blobdiff_plain/8c5c356ee7710262751d1a629aaa80e272f71918..9b253dcb10940e8c8d25a02059153d4c80469b79:/tests/files/edumed/uwagi.txt diff --git a/tests/files/edumed/uwagi.txt b/tests/files/edumed/uwagi.txt new file mode 100644 index 0000000..338d8ea --- /dev/null +++ b/tests/files/edumed/uwagi.txt @@ -0,0 +1,333 @@ +This is a dry run, to really fix something, run with --seriously +gim_1.2 Sekrety wyszukiwarek +--------------------------------------------------- + +Powyższe wygląda jak uwaga na marginesie pozostawiona przez autora modułu. Czy nie jest do wycięcia? Red.AS. + + + + + +Sądzę, że lepiej byłoby, gdyby pojawiał się punkt (kropa) po ,,Zadaj pytanie". + +gim_1.3 zdublowana pozycja ---- skasować +--------------------------------------------------- + +To jest powtórzone [http://redakcja.cyfrowaprzyszlosc.pl/editor/edit/gdzie-szukac-informacji/#VisualPerspective], ta wersja jest gorzej zredagowana; A.S. + + + + + +Metody i materiały w innych częściach są gdzie indziej. A.S. + +listy wypunktowane w tej części? + + +dwustopniowa lista? + +gim_1.5 Zapanuj nad informacjami +--------------------------------------------------- + +możemy poprosić, żeby czytelnicy polecili nam jakieś dobre źródło + + + +gim_1 synteza +--------------------------------------------------- + +[P]??? - brak nazwy modułu + + + +gim_2.1 Wizerunek w siec +--------------------------------------------------- + +[?] + + + + +?? + + + +gim_2.3 W sieciowej społeczności +--------------------------------------------------- + +jako ilustracja (na prawie cytatu) http://networkeddigital.files.wordpress.com/2010/05/podzial-social-media.jpg?w=590&h=590 + + + + + +- co o tym powiecie? dla mnie fajne :) + + + +gim_2 Kim jestem w internecie? +--------------------------------------------------- + +Ten sam materiał, nieco inaczej opracowany jest w części ,,Wizerunek w sieci". Zredagowane oba - do decyzji autorów. + + + + +gim_3.1 Podróże po hipertekście +--------------------------------------------------- + +Ponieważ definicja była wyjątkowo niezgrabnie zredagowana po polsku, poprawiłam redakcję tekstu w Wikipedii. Jeśli zmiany zostaną zaakceptowane, należy poprawić zacytowany powyżej tekst i link (datę dostępu). + + + + +gim_3.3 Zmiany w mediach - zmiany świata +--------------------------------------------------- + +Uwaga! do uzupełnienia + + + + + +to nieprawda, sa takie gadżety: http://www.spodlady.com/prod_265_Reksio_stojacy_maskotka__.html; http://www.spodlady.com/prod_18151_Figurki_Bolek_i_Lolek_.html - MN + + + jak seria opowieści o Harrym Potterze czy +gim_3.7 Mowa bez słów +--------------------------------------------------- + +tu powinien wyświetlac się ten wykres + + + +gim_4.1 Sieciowa współpraca +--------------------------------------------------- + +Może warto również w innych modułach uwzględnić genderowy savoir vivre? + + + + +gim_4.2 Digitalizacja +--------------------------------------------------- + +W innych modułach w tym miejscu: ,,Uczestnik:". + + + + +gim_4.3 Remiks - nie tylko w muzyce +--------------------------------------------------- +V zadania sprawdzające – co to znaczy „żeby remiks był wartościowy”? Takie podejście to moim zdaniem zaprzeczenie zajęć o remiksie. Dzieci powinny się dowiedzieć, że remiksowanie może być wartościowe, ale na zajęciach, gdzie się o remiksie dowiadują, nie muszą ustalać kryteriów. To moim zdaniem tylko szansa na blokadę u nich – nie róbcie remiksów, bo możecie je zrobić źle. A czy można zrobić źle remiks? poprawione + +„Widzą wartość w tworzeniu przemyślanych i wartościowych remiksów?” - Nie sądzicie, że powinni przede wszystkim wiedzieć, co to remiks, umieć docenić tego typu utwory i cieszyć się z miksowania (jeśli sami się tym zajmą – brak praktycznych ćwiczeń, albo dodatkowego scenariusza na dłuższe zajęcia warsztatowe to moim zdaniem ogromna wada tego materiału), zwłaszcza, że dopiero się o tym dowiadują, albo rozmawiają na forum klasy? Tego typu stwierdzenia zostawmy ekspertom, uczniowie niech widzą wartość w różnych remiksach, zwłaszcza własnych, bo dzięki nim się czegoś uczą. Kalkowanie ocen z obszaru „kultury wysokiej” do remiksów jest trochę bez sensu.poprawione +„Mieć licencję do wszystkich materiałów...” - może lepiej „zgodę”? Przecież można mieć ustną zgodę od koleżanki lub kolegi, czy to jest licencja (ja sam nie wiem tego na pewno). Poza tym co z wykorzystaniem w utworach, w pełni legalnie, np. cytatów? Przecież ustawa nie zmusza do uzyskiwania licencji na cytowanie, to w pełni dozwolone.zmienilem + +gim_4 Twórczość ery cyfrowej +--------------------------------------------------- + +Materiał jest bardzo podobny i nieznacznie inaczej opracowany niż ten zawarty w części ,,Prezentowanie naszych dzieł"; obie części zostały zredagowane - do wyboru; AS. + + + + +gim_6.1 Jak bezpiecznie działać w sieci? +--------------------------------------------------- + +To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Twoje bezpieczeństwo w internecie"; obie zredagowane, do wyboru; AS. + + + + + +Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS. + + + + +gim_6.2 Incognito w internecie +--------------------------------------------------- + +Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS. + + + + +gim_6.3 Korzyści i szkody z nadzorowania sieci +--------------------------------------------------- + +Dwa powyższe elementy do usunięcia po uzupełnieniu; AS. + + + + + +Ten nagłówek inaczej w innych częściach. Do ujednolicenia? AS. + + + + +gim_6.5 Zakupy on-line +--------------------------------------------------- + +jest i wersja polska:) + + +: +gim_6 Twoje bezpieczeństwo w internecie +--------------------------------------------------- + +To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Jak bezpiecznie działać w sieci?"; obie zredagowane, do wyboru; AS. + + + + + +(wersja dla syntezy!) + + + + +nie podano + + + +Can't parse gim_7.10 Radiofonia i telewizja: Unescaped '<' not allowed in attributes values, line 201, column 1 +gim_7.12 Dostępność +--------------------------------------------------- + +[do znalezienia] + + +, komputer z rzutnikiem +gim_7.7 Domena publiczna +--------------------------------------------------- + +(do zredagowania)Asia mówiła, że zerknie na to. + + + +gim_7.8 Dozwolony użytek +--------------------------------------------------- +ramka: cytat --- 1708 parlament brytyjski odnośnie drukarzy --> co z tym? + +gim_7 synteza +--------------------------------------------------- + +brak nazwy tej syntezy + + + + +gim_8.1 Rynek mediów (na przykładzie radiofonii i telewizji) +--------------------------------------------------- + +Co z tym? W innych modułach inaczej to zapisywano. A.S. + + + + +gim_8.3 Informacja jako dobro +--------------------------------------------------- +uwagi: + ost. pytanie - tu albo podpowiedź, albo rozwinąć ten temat w pigułce + super ćwiczenie, bardzo pożyteczne i ważne, ale czy nie wymaga fachowej wiedzy producenckiej? myślę, że nie - to nie będzie pełna lista, ale jakieś pomysły na pewno padną + + +mam też problem z informacją, jako komunikacją - jak to rozumiesz? komunikacja z czatów, forów internetowych +ale każda informacja jest jakoś komunikowana - dopiero wtedy nabiera sensu... + + + +,,czysty akt komunikacji"? (np. będę pod kinem o 19:30); A.S. + + + + + +wolałabym nie dawać tego po angielsku +na pewno potrzebujemy jeszcze innych propozycji! +w takim razie proponuję: +zapowiedź: + + + + +Oczami samych wydawców + + + + +i krytyczne spojrzenie: + + + +gim_8.4 Ekonomia uwagi +--------------------------------------------------- + +--> może damy inny tytuł? bo to sformułowanie nie pojawia się w tekście (to plus!) + + + + +może dodać za co + + + +--> nie dawałabym tego tekstu, nie wnosi praktycznie żadnej nowej wiedzy, a od strony językowej (zwłaszcza z perspektywy nauczyciela) jest bardzo ciężkostrawny ciężkostrawnym będzie dla uczniów z kolei tejst Filiciaka, ale nie upieram się. +Teraz jestem na bieżąco z Aigrain, więc może zaproponujemy 3 rozdział? np. s. 18-21, 22 (specjalnie pominęłam fragmenty dotyczące specyfiki dzielenia się plikami? + +lic_7.11 Dostępność +--------------------------------------------------- + +Co z tym zrobić? Zostawić? Usunać? A.S. + + + + +lic_7.13 Informacje o nas w sieci +--------------------------------------------------- + +W innych modułach w nazwach kategorii (w tagach) nie ma polskich znaków diakrytycznych. Poniższe kategorie można opisać krócej w tagu. Czy mam to zrobić? + + + + +lic_7.14 Ochrona danych osobowych +--------------------------------------------------- + +tytuł i autorów wstawiłam z pada --- PC + + + + + +- czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku?? + + +- czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku?? jeśli tak, to z tego dokumenty idą strony 8 i 9 + +lic_7.3 Zawieranie umów +--------------------------------------------------- + +wchodzimy tu na dużym poziom szczegółu. czym się różni umowa zawarta pod przymusem, a ta pod wpływem groźby? potrzebuję przykładów na przymus, błąd, podstęp i groźbę. + + +lic_7.4 Prawa obywatela +--------------------------------------------------- + +tutaj proponuję dodatkowy dłuższy materiał, może informacje z wikipedii o tych instytucjach (czy wiarygodne?), albo Asia jeśli ty możesz przygotować dłuższą wersję wiedzy w pigułce? + + + + + +lic_7 synteza +--------------------------------------------------- + +brak nazwy syntezy + + + +