This is a dry run, to really fix something, run with --seriously gim_1.2 Sekrety wyszukiwarek --------------------------------------------------- Powyższe wygląda jak uwaga na marginesie pozostawiona przez autora modułu. Czy nie jest do wycięcia? Red.AS. Sądzę, że lepiej byłoby, gdyby pojawiał się punkt (kropa) po ,,Zadaj pytanie". gim_1.3 zdublowana pozycja ---- skasować --------------------------------------------------- To jest powtórzone [http://redakcja.cyfrowaprzyszlosc.pl/editor/edit/gdzie-szukac-informacji/#VisualPerspective], ta wersja jest gorzej zredagowana; A.S. Metody i materiały w innych częściach są gdzie indziej. A.S. listy wypunktowane w tej części? dwustopniowa lista? gim_1.5 Zapanuj nad informacjami --------------------------------------------------- możemy poprosić, żeby czytelnicy polecili nam jakieś dobre źródło gim_1 synteza --------------------------------------------------- [P]??? - brak nazwy modułu gim_2.1 Wizerunek w siec --------------------------------------------------- [?] ?? gim_2.3 W sieciowej społeczności --------------------------------------------------- jako ilustracja (na prawie cytatu) http://networkeddigital.files.wordpress.com/2010/05/podzial-social-media.jpg?w=590&h=590 - co o tym powiecie? dla mnie fajne :) gim_2 Kim jestem w internecie? --------------------------------------------------- Ten sam materiał, nieco inaczej opracowany jest w części ,,Wizerunek w sieci". Zredagowane oba - do decyzji autorów. gim_3.1 Podróże po hipertekście --------------------------------------------------- Ponieważ definicja była wyjątkowo niezgrabnie zredagowana po polsku, poprawiłam redakcję tekstu w Wikipedii. Jeśli zmiany zostaną zaakceptowane, należy poprawić zacytowany powyżej tekst i link (datę dostępu). gim_3.3 Zmiany w mediach - zmiany świata --------------------------------------------------- Uwaga! do uzupełnienia to nieprawda, sa takie gadżety: http://www.spodlady.com/prod_265_Reksio_stojacy_maskotka__.html; http://www.spodlady.com/prod_18151_Figurki_Bolek_i_Lolek_.html - MN jak seria opowieści o Harrym Potterze czy gim_3.7 Mowa bez słów --------------------------------------------------- tu powinien wyświetlac się ten wykres gim_4.1 Sieciowa współpraca --------------------------------------------------- Może warto również w innych modułach uwzględnić genderowy savoir vivre? gim_4.2 Digitalizacja --------------------------------------------------- W innych modułach w tym miejscu: ,,Uczestnik:". gim_4.3 Remiks - nie tylko w muzyce --------------------------------------------------- V zadania sprawdzające – co to znaczy „żeby remiks był wartościowy”? Takie podejście to moim zdaniem zaprzeczenie zajęć o remiksie. Dzieci powinny się dowiedzieć, że remiksowanie może być wartościowe, ale na zajęciach, gdzie się o remiksie dowiadują, nie muszą ustalać kryteriów. To moim zdaniem tylko szansa na blokadę u nich – nie róbcie remiksów, bo możecie je zrobić źle. A czy można zrobić źle remiks? poprawione „Widzą wartość w tworzeniu przemyślanych i wartościowych remiksów?” - Nie sądzicie, że powinni przede wszystkim wiedzieć, co to remiks, umieć docenić tego typu utwory i cieszyć się z miksowania (jeśli sami się tym zajmą – brak praktycznych ćwiczeń, albo dodatkowego scenariusza na dłuższe zajęcia warsztatowe to moim zdaniem ogromna wada tego materiału), zwłaszcza, że dopiero się o tym dowiadują, albo rozmawiają na forum klasy? Tego typu stwierdzenia zostawmy ekspertom, uczniowie niech widzą wartość w różnych remiksach, zwłaszcza własnych, bo dzięki nim się czegoś uczą. Kalkowanie ocen z obszaru „kultury wysokiej” do remiksów jest trochę bez sensu.poprawione „Mieć licencję do wszystkich materiałów...” - może lepiej „zgodę”? Przecież można mieć ustną zgodę od koleżanki lub kolegi, czy to jest licencja (ja sam nie wiem tego na pewno). Poza tym co z wykorzystaniem w utworach, w pełni legalnie, np. cytatów? Przecież ustawa nie zmusza do uzyskiwania licencji na cytowanie, to w pełni dozwolone.zmienilem gim_4 Twórczość ery cyfrowej --------------------------------------------------- Materiał jest bardzo podobny i nieznacznie inaczej opracowany niż ten zawarty w części ,,Prezentowanie naszych dzieł"; obie części zostały zredagowane - do wyboru; AS. gim_6.1 Jak bezpiecznie działać w sieci? --------------------------------------------------- To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Twoje bezpieczeństwo w internecie"; obie zredagowane, do wyboru; AS. Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS. gim_6.2 Incognito w internecie --------------------------------------------------- Gdzie indziej ten nagłówek brzmi inaczej: ,,Uczestnicy i uczestniczki", ,,Uczestnik:" AS. gim_6.3 Korzyści i szkody z nadzorowania sieci --------------------------------------------------- Dwa powyższe elementy do usunięcia po uzupełnieniu; AS. Ten nagłówek inaczej w innych częściach. Do ujednolicenia? AS. gim_6.5 Zakupy on-line --------------------------------------------------- jest i wersja polska:) : gim_6 Twoje bezpieczeństwo w internecie --------------------------------------------------- To samo nieco inaczej jest w rozdziale ,,Jak bezpiecznie działać w sieci?"; obie zredagowane, do wyboru; AS. (wersja dla syntezy!) nie podano Can't parse gim_7.10 Radiofonia i telewizja: Unescaped '<' not allowed in attributes values, line 201, column 1 gim_7.12 Dostępność --------------------------------------------------- [do znalezienia] , komputer z rzutnikiem gim_7.7 Domena publiczna --------------------------------------------------- (do zredagowania)Asia mówiła, że zerknie na to. gim_7.8 Dozwolony użytek --------------------------------------------------- ramka: cytat --- 1708 parlament brytyjski odnośnie drukarzy --> co z tym? gim_7 synteza --------------------------------------------------- brak nazwy tej syntezy gim_8.1 Rynek mediów (na przykładzie radiofonii i telewizji) --------------------------------------------------- Co z tym? W innych modułach inaczej to zapisywano. A.S. gim_8.3 Informacja jako dobro --------------------------------------------------- uwagi: ost. pytanie - tu albo podpowiedź, albo rozwinąć ten temat w pigułce super ćwiczenie, bardzo pożyteczne i ważne, ale czy nie wymaga fachowej wiedzy producenckiej? myślę, że nie - to nie będzie pełna lista, ale jakieś pomysły na pewno padną mam też problem z informacją, jako komunikacją - jak to rozumiesz? komunikacja z czatów, forów internetowych ale każda informacja jest jakoś komunikowana - dopiero wtedy nabiera sensu... ,,czysty akt komunikacji"? (np. będę pod kinem o 19:30); A.S. wolałabym nie dawać tego po angielsku na pewno potrzebujemy jeszcze innych propozycji! w takim razie proponuję: zapowiedź: Oczami samych wydawców i krytyczne spojrzenie: gim_8.4 Ekonomia uwagi --------------------------------------------------- --> może damy inny tytuł? bo to sformułowanie nie pojawia się w tekście (to plus!) może dodać za co --> nie dawałabym tego tekstu, nie wnosi praktycznie żadnej nowej wiedzy, a od strony językowej (zwłaszcza z perspektywy nauczyciela) jest bardzo ciężkostrawny ciężkostrawnym będzie dla uczniów z kolei tejst Filiciaka, ale nie upieram się. Teraz jestem na bieżąco z Aigrain, więc może zaproponujemy 3 rozdział? np. s. 18-21, 22 (specjalnie pominęłam fragmenty dotyczące specyfiki dzielenia się plikami? lic_7.11 Dostępność --------------------------------------------------- Co z tym zrobić? Zostawić? Usunać? A.S. lic_7.13 Informacje o nas w sieci --------------------------------------------------- W innych modułach w nazwach kategorii (w tagach) nie ma polskich znaków diakrytycznych. Poniższe kategorie można opisać krócej w tagu. Czy mam to zrobić? lic_7.14 Ochrona danych osobowych --------------------------------------------------- tytuł i autorów wstawiłam z pada --- PC - czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku?? - czy treści na stronie GIODO można w ramach dozwolonego użytku?? jeśli tak, to z tego dokumenty idą strony 8 i 9 lic_7.3 Zawieranie umów --------------------------------------------------- wchodzimy tu na dużym poziom szczegółu. czym się różni umowa zawarta pod przymusem, a ta pod wpływem groźby? potrzebuję przykładów na przymus, błąd, podstęp i groźbę. lic_7.4 Prawa obywatela --------------------------------------------------- tutaj proponuję dodatkowy dłuższy materiał, może informacje z wikipedii o tych instytucjach (czy wiarygodne?), albo Asia jeśli ty możesz przygotować dłuższą wersję wiedzy w pigułce? lic_7 synteza --------------------------------------------------- brak nazwy syntezy