From: Jan Szejko <janek37@gmail.com> Date: Fri, 14 Oct 2016 10:03:21 +0000 (+0200) Subject: wtem prepared for the wlem exam X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/edumed.git/commitdiff_plain/9a59fc6a5c29dc6d1d79854a4d8ae83959c910bf?hp=95fff121b0ca8d60381775454e3c81db14cbafd8 wtem prepared for the wlem exam --- diff --git a/wtem/fixtures/exercises-2015.json b/wtem/fixtures/exercises-2015.json new file mode 100644 index 0000000..aa98785 --- /dev/null +++ b/wtem/fixtures/exercises-2015.json @@ -0,0 +1,327 @@ +[ +{ + "id": 1, + "type": "edumed_przyporzadkuj", + "hide_default_instruction": 1, + "description": ["Które z fotografii umieÅciÅ(a)byÅ jako zdjÄcie profilowe na portalu Facebook, które na LinkedIn, a które z nich na żadnej z tych stron?"], + "buckets": [ + {"id": 1, "title": "Facebook"}, + {"id": 2, "title": "Facebook"}, + {"id": 3, "title": "Facebook"}, + {"id": 4, "title": "Facebook"}, + {"id": 5, "title": "LinkedIn"}, + {"id": 6, "title": "LinkedIn"}, + {"id": 7, "title": "LinkedIn"}, + {"id": 8, "title": "LinkedIn"}, + {"id": 9, "title": "nigdzie"}, + {"id": 10, "title": "nigdzie"}, + {"id": 11, "title": "nigdzie"}, + {"id": 12, "title": "nigdzie"} + ], + "buckets_name": "strony", + "items": [ + {"id": 1, "text": "1", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/seeminglee/3942177783/", "img": "przyp2/1.jpg"}, + {"id": 2, "text": "2", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/davebloggs007/14573899083/","img": "przyp2/2.jpg"}, + {"id": 3, "text": "3", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/125303894@N06/14365668676/","img": "przyp2/3.jpg"}, + {"id": 4, "text": "4", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/gagilas/4224108472/","img": "przyp2/4.jpg"}, + {"id": 5, "text": "5", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/conejoazul/1455987854/", "img": "przyp2/5.jpg"} + ], + "items_name": "zdjÄcia", + "items_instruction": "PrzeciÄ gnij numery zdjÄÄ do odpowiednich szarych pól powyżej. W każdym szarym polu można umieÅciÄ tylko jeden numer.", + "items_inline": 1, + "description_after": ["<span class=\"wtem-disclaimer\">(Wszystkie użyte zdjÄcia dostÄpne na CC BY lub CC BY-SA â źródÅa/autorzy dostÄpni po klikniÄciu w obrazek)</span>"], + "points_per_hit": 0.5, + "answer_mode": "possible_buckets_for_item", + "answer": { + "1": [1,2,3,4], + "2": [1,2,3,4], + "3": [1,2,3,4,5,6,7,8], + "4": [9,10,11,12], + "5": [9,10,11,12] + } +}, + +{ + "id": 2, + "type": "open", + "description": ["Twoja koleżanka wygraÅa ogólnopolski konkurs muzyczny, na którym zyskaÅa uznanie jury i publicznoÅci. Pogratuluj sukcesu w okreÅlonej poniżej formie:"], + "fields": [ + {"id": 1, "caption": "1. tweet"}, + {"id": 2, "caption": "2. wpis na tablicy na Facebooku"}, + {"id": 3, "caption": "3. krótki mail do jej rodziców"} + ], + "max_points": 6 +}, + +{ + "id": 3, + "type": "open", + "description": ["Twoja mama jest poczÄ tkujÄ cÄ użytkowniczkÄ internetu. Prosi ciÄ o rady, jak bezpiecznie korzystaÄ z sieci. Przekaż jej co najmniej piÄÄ wskazówek, które bÄdzie mogÅa wykorzystaÄ podczas codziennej pracy przy komputerze."], + "max_points": 5 +}, + +{ + "id": 4, + "type": "edumed_przyporzadkuj", + "description": ["Dopasuj nazwÄ wtyczki do jej dziaÅania:"], + "buckets": [ + {"id": 1, "title": "AdBlock"}, + {"id": 2, "title": "CookieMonster"}, + {"id": 3, "title": "NoScript"}, + {"id": 4, "title": "FlashBlock"} + ], + "buckets_name": "wtyczki", + "items": [ + {"id": 1, "text": "1", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych, automatycznie blokuje skrypty uruchamiane i zewnÄtrzne zasoby pobierane przez strony internetowe w przeglÄ darce."}, + {"id": 2, "text": "2", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych domyÅlnie blokujÄ ce wszystkie filmiki typu flash na stronach internetowych, pozwalajÄ ce je uruchomiÄ jednym klikniÄciem myszki."}, + {"id": 3, "text": "3", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych, automatycznie blokuje i usuwa reklamy ze stron internetowych. ZwiÄksza wygodÄ i bezpieczeÅstwo korzystania z sieci. Ogranicza przepÅyw informacji o historii przeglÄ dania."}, + {"id": 4, "text": "4", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych, pozwala bardzo dokÅadnie kontrolowaÄ ciasteczka i to, jakie strony (i na jak dÅugo) mogÄ je ustawiaÄ."} + ], + "items_name": "dziaÅania", + "answer": { + "1": [3], + "2": [4], + "3": [1], + "4": [2] + }, + "points_per_hit": 0.5 +}, + +{ + "id": 5, + "type": "open", + "description": ["Podaj po jednym przykÅadzie serwisu (konkretne nazwy), który umożliwia podane niżej akcje."], + "instruction": "Każda strona może byc podana tylko jeden raz.", + "fields": [ + {"id": 1, "caption": "budowanie i podtrzymywanie relacji", "rows": 1}, + {"id": 2, "caption": "komunikacjÄ, dyskusjÄ", "rows": 1}, + {"id": 3, "caption": "bieÅ¼Ä ce informowanie i odnoszenie siÄ do aktualnoÅci", "rows": 1}, + {"id": 4, "caption": "prezentacja opinii i poglÄ dów", "rows": 1}, + {"id": 5, "caption": "wspóÅdzielenie plików", "rows": 1}, + {"id": 6, "caption": "wspóÅtworzenie dokumentów", "rows": 1} + ], + "max_points": 3 +}, + +{ + "id": 6, + "type": "open", + "description": ["Wraz ze znajomymi 5 marca 2016 r. chcecie wybraÄ siÄ w podróż z Zakopanego do GdaÅska. Å»adne z was nie posiada prawa jazdy i samochodu, nie chcecie korzystaÄ z pomocy rodziców. Zależy wam, aby podróż trwaÅa jak najkrócej i byÅa jak najtaÅsza. Zaplanuj waszÄ podróż Årodkami transportu publicznego. Podaj godzinÄ rozpoczÄcia i zakoÅczenia podróży, szczegóÅy trasy i usÅug komunikacyjnych, z których skorzystacie.", "Podaj adres(y) stron(y), z których skorzystaÅeÅ/-aÅ."], + "max_points": 6 +}, + +{ + "id": 7, + "type": "open", + "description": ["Podaj cztery aspekty (obszary) prywatnoÅci czÅowieka."], + "max_points": 2 +}, + +{ + "id": 8, + "type": "open", + "description": ["WyjaÅnij krótko, na czym polega hakowanie w pozytywnym aspekcie tego zjawiska."], + "max_points": 5 +}, + +{ + "id": 9, + "type": "open", + "description": ["WymieÅ trzy przykÅady projektów, które powstajÄ i rozwijajÄ siÄ dziÄki crowdsourcingowi."], + "max_points": 1.5 +}, + +{ + "id": 10, + "type": "edumed_przyporzadkuj", + "description": ["Dopasuj pojÄcie do definicji:"], + "buckets": [ + {"id": 1, "title": "dyskryminacja"}, + {"id": 2, "title": "kryptoreklama"}, + {"id": 3, "title": "cyberprzemoc"}, + {"id": 4, "title": "koncesja"} + ], + "buckets_name": "pojÄcia", + "items": [ + {"id": 1, "text": "1", "desc": "stosowanie przemocy poprzez: przeÅladowanie, zastraszanie, nÄkanie,wyÅmiewanie innych osób przy pomocy narzÄdzi typu elektronicznego,np. SMS, e-mail, witryny internetowe, fora dyskusyjne."}, + {"id": 2, "text": "2", "desc": "traktowanie pewnych osób lub grup spoÅecznych w inny sposób, zwykle mniej sprawiedliwy, niż innych osób i grup."}, + {"id": 3, "text": "3", "desc": "zezwolenie,upoważnienie do prowadzenia jakiejÅ dziaÅalnoÅci."}, + {"id": 4, "text": "4", "desc": "przekaz handlowy polegajÄ cy na przedstawieniu lub nawiÄ zywaniu do towaru, usÅugi lub ich znaku towarowego w taki sposób, że stanowiÄ one element samej audycji."} + ], + "items_name": "definicje", + "answer": { + "1": [2], + "2": [4], + "3": [1], + "4": [3] + }, + "points_per_hit": 0.5 +}, + +{ + "id": 11, + "type": "open", + "description": ["Istnieje dwanaÅcie wytycznych dotyczÄ cych dostÄpnoÅci treÅci internetowych (WCAG). KażdÄ wytycznÄ przyporzÄ dkuj do jednej z czterech zasad."], + "instruction": "Wpisz litery do odpowiednich pól tekstowych.", + "fields": [ + {"id": 1, "caption": "zrozumiaÅoÅÄ", "rows": 1}, + {"id": 2, "caption": "brak przeszkód w obsÅudze", "rows": 1}, + {"id": 3, "caption": "postrzegalnoÅÄ zmysÅowa", "rows": 1}, + {"id": 4, "caption": "solidne wykonanie", "rows": 1} + ], + "description_after": [ + "a) teksty sÄ czytelne i Åatwe w odbiorze", + "b) treÅÄ ma swój odpowiednik: obrazom i filmom towarzyszÄ opisy tekstowe, gÅosowe,napisy, tÅumaczenia na jÄzyk migowy", + "c) treÅÄ jest eksponowana za pomocÄ najnowszych technologii uwzglÄdniajÄ cych wytyczne dotyczÄ ce dostÄpnoÅci", + "d) prezentacja treÅci (ksztaÅt graficzny, styl) nie wpÅywa na odbiór", + "e) strona jest możliwa w obsÅudze przy użyciu klawiatury", + "f) do treÅci można dotrzeÄ różnymi drogami (urzÄ dzenia, oprogramowanie)", + "g) interfejs jest intuicyjny i logicznie zbudowany", + "h) trudno popeÅniÄ bÅÄ d w obsÅudze interfejsu", + "i) nie ma limitów czasowych w korzystaniu z serwisu", + "j) informacje pierwszoplanowe nie zlewajÄ siÄ z tÅem", + "k) sekcje na stronie majÄ jednoznaczne tytuÅy i sÄ logicznie podzielone", + "l) można pominÄ Ä szkodliwe dla wzroku i sÅuchu komunikaty" + ], + "max_points": 6 +}, + +{ + "id": 12, + "type": "edumed_wybor", + "description": ["Na co NIE pozwala ci dozwolony użytek?"], + "options": [ + {"id": 1, "text": "na sprzedawanie kopii pÅyt z muzykÄ twojego ulubionego zespoÅu"}, + {"id": 2, "text": "na oglÄ danie filmu pobranego z internetu"}, + {"id": 3, "text": "na nagranie serialu na pÅytÄ i obejrzenie go z rodzinÄ "}, + {"id": 4, "text": "żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidÅowa"} + ], + "answer": [1], + "points": 1 +}, + +{ + "id": 13, + "type": "edumed_wybor", + "description": ["Chcesz opublikowaÄ swoje opowiadanie na wolnej licencji. Zezwalasz na jego kopiowanie, zmienianie, remiksowanie, rozprowadzanie i wykonanie, ale pod warunkiem, że ewentualne utwory zależne -- np. tÅumaczenia -- bÄdÄ przez ich autorów udostÄpnione na takiej samej licencji. KtórÄ z licencji wybierzesz?"], + "options": [ + {"id": 1, "text": "CC BY-SA"}, + {"id": 2, "text": "CC BY-NC"}, + {"id": 3, "text": "CC BY"}, + {"id": 4, "text": "żadnÄ z wymienionych"} + ], + "answer": [1], + "points": 1 +}, + +{ + "id": 14, + "type": "edumed_wybor", + "description": ["Do nawyków higieny informacyjnej naleÅ¼Ä :"], + "options": [ + {"id": 1, "text": "tworzenie kopii zapasowych informacji, na których nam zależy"}, + {"id": 2, "text": "odczytywanie informacji na specjalnym czytniku"}, + {"id": 3, "text": "robienie przerw co 20 minut, aby uporzÄ dkowaÄ informacje"}, + {"id": 4, "text": "ograniczenie korzystania z âusÅug w chmurzeâ"}, + {"id": 5, "text": "szyfrowanie danych na dysku twardym"}, + {"id": 6, "text": "korzystanie z technologii anonimizujÄ cych"}, + {"id": 7, "text": "mycie rÄ k po skorzystaniu z komputera"} + ], + "answer": [1,4,5,6], + "answer_mode": "all_or_nothing", + "points": 2 +}, + +{ + "id": 15, + "type": "edumed_przyporzadkuj", + "description": ["Dopasuj rodzaj formatu do jego cech charakterystycznych."], + "buckets": [ + {"id": 1, "title": "JPG"}, + {"id": 2, "title": "PDF"}, + {"id": 3, "title": "OpenDocument"}, + {"id": 4, "title": "PNG"}, + {"id": 5, "title": "EPUB"} + ], + "buckets_name": "formaty", + "items": [ + {"id": 1, "text": "1", "desc": "format plików sÅuÅ¼Ä cy do prezentacji, przenoszenia i drukowania treÅci tekstowo-graficznych. Jego zastosowanie zapewnia to, że po otwarciu w innym programie nie zmieni siÄ to, jak wyglÄ dajÄ poszczególne strony."}, + {"id": 2, "text": "2", "desc": "format obrazów rastrowych (bitmap), najlepiej sprawdzajÄ cy siÄ przy zapisie fotografii oraz obrazów naturalnych (pejzaży, portretów itp.), w których barwy pÅynnie przechodzÄ i w których nie ma wiele ostrych krawÄdzi czy drobnych detali. Przy zapisie w tym formacie dokonywana jest stratna kompresja, co sprawia, że czÄÅÄ informacji zostaje bezpowrotnie utracona."}, + {"id": 3, "text": "3", "desc": "otwarty standard,oparty na jÄzyku XML, sÅuÅ¼Ä cy do publikowania elektronicznych ksiÄ Å¼ek. Tworzone w nim ksiÄ Å¼ki nie majÄ podziaÅu na strony,choÄ istnieje możliwoÅÄ wyÅwietlania na marginesie numeru strony pochodzÄ cego z ksiÄ Å¼ki drukowanej."}, + {"id": 4, "text": "4", "desc": "format plików pakietów biurowych, bÄdÄ cy otwartym standardem ISO (MiÄdzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej), podstawowy dla wolnych programów do edycji tekstu."}, + {"id": 5, "text": "5", "desc": "rastrowy format plików graficznych, korzystajÄ cy z kompresji bezstratnej."} + ], + "items_name": "definicje", + "answer": { + "1": [2], + "2": [1], + "3": [4], + "4": [5], + "5": [3] + }, + "points_per_hit": 0.5 +}, + +{ + "id": 16, + "type": "open", + "description": ["Podaj min. 3 objawy obecnoÅci wirusa na twoim komputerze."], + "max_points": 3 +}, + +{ + "id": 17, + "type": "open", + "description": ["Wyszukaj w odpowiednim katalogu Biblioteki Narodowej artykuÅy z polskich czasopism opublikowane w 2010 roku, które dotyczyÅy edukacji medialnej. Podaj liczbÄ tekstów oraz 3 tytuÅy czasopism, w których je opublikowano."], + "max_points": 6 +}, + +{ + "id": 18, + "type": "open", + "description": ["Podaj co najmniej 3 dziaÅania, które możesz podjÄ Ä, aby wyjÅÄ z baÅki filtrujÄ cej."], + "max_points": 3 +}, + +{ + "id": 19, + "type": "open", + "description": ["ZauważyÅeÅ/-aÅ, że twój kolega coraz rzadziej wychodzi z domu i ma coraz gorsze wyniki w nauce, za to ciÄ gle siedzi przed komputerem. DomyÅlasz siÄ, że jest uzależniony od internetu. Udziel mu co najmniej trzech rad, jak uwolniÄ siÄ od tego naÅogu."], + "max_points": 3 +}, + +{ + "id": 20, + "type": "edumed_wybor", + "description": ["Z poniższej listy wybierz czynnoÅci i rzeczy, na podstawie których stosowane jest profilowanie w sieci."], + "options": [ + {"id": 1, "text": "przeglÄ dane strony internetowe"}, + {"id": 2, "text": "sÅowa wpisywane w wyszukiwarce internetowej"}, + {"id": 3, "text": "informacje o sobie publikowane w sieci (np. wiek, pÅeÄ, zainteresowania)"}, + {"id": 4, "text": "odpowiedzi na internetowe ankiety"}, + {"id": 5, "text": "âpolubieniaâ w serwisie spoÅecznoÅciowym"}, + {"id": 6, "text": "informacje o geolokalizacji"}, + {"id": 7, "text": "przedmioty oglÄ dane w sklepach internetowych"}, + {"id": 8, "text": "przedmioty kupione w sklepach internetowych"} + ], + "answer": [1,2,3,4,5,6,7,8], + "answer_mode": "all_or_nothing", + "points": 2 +}, + +{ + "id": 21, + "type": "open", + "description": ["Chcesz usunÄ Ä profil na Facebooku, ale nie chciaÅ(a)byÅ utraciÄ danych i treÅci, które udostÄpniaÅeÅ. Jak je zdobyÄ? Jakie dane ocalejÄ (wymieÅ 3 rodzaje)?"], + "max_points": 2.5 +}, + +{ + "id": 22, + "type": "open", + "description": ["Znajdź informacje o 2 organizacjach pozarzÄ dowych, które dziaÅajÄ w Twojej okolicy. Komu pomagajÄ ?", + "W jaki sposób dotarÅeÅ/aÅ do tej informacji? Wklej adres strony, z której skorzystaÅeÅ/aÅ."], + "max_points": 3 +} + +] \ No newline at end of file diff --git a/wtem/fixtures/exercises.json b/wtem/fixtures/exercises.json index aa98785..7e620db 100644 --- a/wtem/fixtures/exercises.json +++ b/wtem/fixtures/exercises.json @@ -1,327 +1,149 @@ [ + { "id": 1, - "type": "edumed_przyporzadkuj", - "hide_default_instruction": 1, - "description": ["Które z fotografii umieÅciÅ(a)byÅ jako zdjÄcie profilowe na portalu Facebook, które na LinkedIn, a które z nich na żadnej z tych stron?"], - "buckets": [ - {"id": 1, "title": "Facebook"}, - {"id": 2, "title": "Facebook"}, - {"id": 3, "title": "Facebook"}, - {"id": 4, "title": "Facebook"}, - {"id": 5, "title": "LinkedIn"}, - {"id": 6, "title": "LinkedIn"}, - {"id": 7, "title": "LinkedIn"}, - {"id": 8, "title": "LinkedIn"}, - {"id": 9, "title": "nigdzie"}, - {"id": 10, "title": "nigdzie"}, - {"id": 11, "title": "nigdzie"}, - {"id": 12, "title": "nigdzie"} + "type": "open", + "description": [ + "W sieci nieustannie pojawiajÄ siÄ nowe zagrożenia, która bardzo czÄsto celujÄ w naszÄ nieuwagÄ i sÅabÄ higienÄ pracy z komputerem. SÄ to m.in. phishing, a ostatnio ransomware. Chcesz przygotowaÄ uczestników zajÄÄ na to, by potrafili rozpoznawaÄ je i unikaÄ ryzykowanych sytuacji. Twoim zadaniem jest przygotowanie zajÄÄ, które wyczulÄ uczestników na sygnaÅy, które mogÄ ÅwiadczyÄ o zbliżajÄ cym siÄ zagrożeniu.", + "" ], - "buckets_name": "strony", - "items": [ - {"id": 1, "text": "1", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/seeminglee/3942177783/", "img": "przyp2/1.jpg"}, - {"id": 2, "text": "2", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/davebloggs007/14573899083/","img": "przyp2/2.jpg"}, - {"id": 3, "text": "3", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/125303894@N06/14365668676/","img": "przyp2/3.jpg"}, - {"id": 4, "text": "4", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/gagilas/4224108472/","img": "przyp2/4.jpg"}, - {"id": 5, "text": "5", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/conejoazul/1455987854/", "img": "przyp2/5.jpg"} + "fields": [ + {"caption": "a) Wypisz 2 oznaki tego, że mail, strona WWW lub sms mogÄ byÄ atakiem phishingowym.", "id": "1a"}, + {"caption": "b) Wypisz 2 porady jak możesz zabezpieczyÄ siÄ przed konsekwencjami dziaÅania ransomware.", "id": "1b"}, + {"caption": "c) WymyÅl i opisz krótko propozycjÄ Äwiczenia, które w praktyczny sposób nauczy jak odróżniaÄ groźne wiadomoÅci mailowe, strony WWW czy sms-y, które mogÄ byÄ atakami. Wybierz jeden z tych sposobów ataku, znajdź w sieci jeden przykÅad historii ataku w Polsce, który bÄdzie mógÅ posÅużyÄ Ci za przykÅad w Äwiczeniu. Przygotuj krótkÄ instrukcje dla uczestników zajÄÄ â co majÄ zrobiÄ w ramach Äwiczenia? Uwaga! Nie podpowiadaj uczestnikom za bardzo, spróbuj pobudziÄ ich czujnoÅÄ i samodzielnoÅÄ.", "id": "1c"} ], - "items_name": "zdjÄcia", - "items_instruction": "PrzeciÄ gnij numery zdjÄÄ do odpowiednich szarych pól powyżej. W każdym szarym polu można umieÅciÄ tylko jeden numer.", - "items_inline": 1, - "description_after": ["<span class=\"wtem-disclaimer\">(Wszystkie użyte zdjÄcia dostÄpne na CC BY lub CC BY-SA â źródÅa/autorzy dostÄpni po klikniÄciu w obrazek)</span>"], - "points_per_hit": 0.5, - "answer_mode": "possible_buckets_for_item", - "answer": { - "1": [1,2,3,4], - "2": [1,2,3,4], - "3": [1,2,3,4,5,6,7,8], - "4": [9,10,11,12], - "5": [9,10,11,12] - } + "max_points": 10 }, { "id": 2, "type": "open", - "description": ["Twoja koleżanka wygraÅa ogólnopolski konkurs muzyczny, na którym zyskaÅa uznanie jury i publicznoÅci. Pogratuluj sukcesu w okreÅlonej poniżej formie:"], + "description": [ + "Twoja instytucja/organizacja posiada wspóÅczesnego patrona (np. Jana Nowaka-JezioraÅskiego). Chcesz zorganizowaÄ publicznÄ wystawÄ na jego temat oraz wspomnieÅ o nim jego bliskich, rodziny i przyjacióÅ. BÄdziecie potrzebowaÄ do tego zdjÄÄ Nowaka-JezioraÅskiego oraz zdjÄÄ jego bliskich. ZdjÄcia do wystawy majÄ pozyskaÄ uczestnicy Twoich zajÄÄ." + ], "fields": [ - {"id": 1, "caption": "1. tweet"}, - {"id": 2, "caption": "2. wpis na tablicy na Facebooku"}, - {"id": 3, "caption": "3. krótki mail do jej rodziców"} + {"caption": "a) Na co powinnaÅ zwróciÄ im uwagÄ: podaj jakie obszary prawa mogÄ byÄ ważne w tym zadaniu?", "id": "2a"}, + {"caption": "b) Co zawrzesz w instrukcji dot. Pozyskiwania praw do zdjÄÄ? Podaj 3 przykÅadowe porady z dwóch różnych obszarów prawa.", "id": "2b"} ], - "max_points": 6 + "max_points": 11 }, { "id": 3, "type": "open", - "description": ["Twoja mama jest poczÄ tkujÄ cÄ użytkowniczkÄ internetu. Prosi ciÄ o rady, jak bezpiecznie korzystaÄ z sieci. Przekaż jej co najmniej piÄÄ wskazówek, które bÄdzie mogÅa wykorzystaÄ podczas codziennej pracy przy komputerze."], - "max_points": 5 + "description": [ + "Czy wiesz, kiedy autorzy i prawo wymagajÄ , by podczas wykorzystania cudzego utworu podpisaÄ odpowiednio utwór? Co możesz zrobiÄ z utworem który cytujesz, a co z takim dostÄpnym na jednej z licencji CC?" + ], + "fields": [ + {"caption": "a) Znajdź w sieci przykÅad utworu literackiego chronionego przez prawo autorskie, który mogÅabyÅ użyÄ w krytycznym opracowaniu na temat jego autora/ki. Opisz ten cytat tak jakbyÅ zrobiÅa to w.w. publikacji.", "id": "3a"}, + {"caption": "b) Napisz krótkie uzasadnienie, co pozwala Ci zacytowaÄ ten utwór w powyższej sytuacji.", "id": "3b"}, + {"caption": "c) Znajdź w sieci przykÅady utworów (po jednym do każdej sytuacji). Podaj linki do nich razem z opisem licencji/praw.<br><br>na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa â Użycie niekomercyjne,", "id": "cc-by-nc"}, + {"caption": "na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa â bez utworów zależnych,", "id": "cc-by-nd"}, + {"caption": "utworu z domeny publicznej.", "id": "pd"}, + {"caption": "d) Uszereguj wszystkie utwory z pkt. a) i c) wg swobody wykorzystania (od tych z najszerszÄ swobodÄ )", "id": "3d"} + ], + "max_points": 12 }, { "id": 4, - "type": "edumed_przyporzadkuj", - "description": ["Dopasuj nazwÄ wtyczki do jej dziaÅania:"], - "buckets": [ - {"id": 1, "title": "AdBlock"}, - {"id": 2, "title": "CookieMonster"}, - {"id": 3, "title": "NoScript"}, - {"id": 4, "title": "FlashBlock"} + "type": "open", + "description": [ + "DoceniajÄ c potencjaÅ mediów spoÅecznoÅciowych i wykorzystujÄ c ich różne formy, przygotuj trasÄ wycieczki: âNajpiÄkniejsze murale w Polsceâ." ], - "buckets_name": "wtyczki", - "items": [ - {"id": 1, "text": "1", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych, automatycznie blokuje skrypty uruchamiane i zewnÄtrzne zasoby pobierane przez strony internetowe w przeglÄ darce."}, - {"id": 2, "text": "2", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych domyÅlnie blokujÄ ce wszystkie filmiki typu flash na stronach internetowych, pozwalajÄ ce je uruchomiÄ jednym klikniÄciem myszki."}, - {"id": 3, "text": "3", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych, automatycznie blokuje i usuwa reklamy ze stron internetowych. ZwiÄksza wygodÄ i bezpieczeÅstwo korzystania z sieci. Ogranicza przepÅyw informacji o historii przeglÄ dania."}, - {"id": 4, "text": "4", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ darek internetowych, pozwala bardzo dokÅadnie kontrolowaÄ ciasteczka i to, jakie strony (i na jak dÅugo) mogÄ je ustawiaÄ."} + "fields": [ + {"caption": "a) Opisz w maksymalnie 7 punktach przebieg wycieczki.", "id": "4a"}, + {"caption": "b) Wskaż minimum 3 źródÅa informacji, z których skorzystaÅaÅ, uzasadniajÄ c ich użytecznoÅÄ i kryteria wyboru, którymi siÄ kierowaÅaÅ. Weź pod uwagÄ różnorodnoÅÄ mediów spoÅecznoÅciowych i ich różne funkcje.", "id": "4b"} ], - "items_name": "dziaÅania", - "answer": { - "1": [3], - "2": [4], - "3": [1], - "4": [2] - }, - "points_per_hit": 0.5 + "max_points": 8 }, { "id": 5, "type": "open", - "description": ["Podaj po jednym przykÅadzie serwisu (konkretne nazwy), który umożliwia podane niżej akcje."], - "instruction": "Każda strona może byc podana tylko jeden raz.", + "description": [ + "WyjaÅnij, jakie sÄ różnice miÄdzy telenowelÄ dokumentalnÄ a mockumentem. Podaj 2 wiarygodne źródÅa, gdzie można znaleÅºÄ informacje na ten temat." + ], "fields": [ - {"id": 1, "caption": "budowanie i podtrzymywanie relacji", "rows": 1}, - {"id": 2, "caption": "komunikacjÄ, dyskusjÄ", "rows": 1}, - {"id": 3, "caption": "bieÅ¼Ä ce informowanie i odnoszenie siÄ do aktualnoÅci", "rows": 1}, - {"id": 4, "caption": "prezentacja opinii i poglÄ dów", "rows": 1}, - {"id": 5, "caption": "wspóÅdzielenie plików", "rows": 1}, - {"id": 6, "caption": "wspóÅtworzenie dokumentów", "rows": 1} + {"caption": "a) Różnice", "id": "5a"}, + {"caption": "b) ŹródÅa informacji.", "id": "5b"} ], "max_points": 3 -}, +}, { "id": 6, "type": "open", - "description": ["Wraz ze znajomymi 5 marca 2016 r. chcecie wybraÄ siÄ w podróż z Zakopanego do GdaÅska. Å»adne z was nie posiada prawa jazdy i samochodu, nie chcecie korzystaÄ z pomocy rodziców. Zależy wam, aby podróż trwaÅa jak najkrócej i byÅa jak najtaÅsza. Zaplanuj waszÄ podróż Årodkami transportu publicznego. Podaj godzinÄ rozpoczÄcia i zakoÅczenia podróży, szczegóÅy trasy i usÅug komunikacyjnych, z których skorzystacie.", "Podaj adres(y) stron(y), z których skorzystaÅeÅ/-aÅ."], - "max_points": 6 -}, - -{ - "id": 7, - "type": "open", - "description": ["Podaj cztery aspekty (obszary) prywatnoÅci czÅowieka."], - "max_points": 2 -}, - -{ - "id": 8, - "type": "open", - "description": ["WyjaÅnij krótko, na czym polega hakowanie w pozytywnym aspekcie tego zjawiska."], - "max_points": 5 -}, - -{ - "id": 9, - "type": "open", - "description": ["WymieÅ trzy przykÅady projektów, które powstajÄ i rozwijajÄ siÄ dziÄki crowdsourcingowi."], - "max_points": 1.5 -}, - -{ - "id": 10, - "type": "edumed_przyporzadkuj", - "description": ["Dopasuj pojÄcie do definicji:"], - "buckets": [ - {"id": 1, "title": "dyskryminacja"}, - {"id": 2, "title": "kryptoreklama"}, - {"id": 3, "title": "cyberprzemoc"}, - {"id": 4, "title": "koncesja"} - ], - "buckets_name": "pojÄcia", - "items": [ - {"id": 1, "text": "1", "desc": "stosowanie przemocy poprzez: przeÅladowanie, zastraszanie, nÄkanie,wyÅmiewanie innych osób przy pomocy narzÄdzi typu elektronicznego,np. SMS, e-mail, witryny internetowe, fora dyskusyjne."}, - {"id": 2, "text": "2", "desc": "traktowanie pewnych osób lub grup spoÅecznych w inny sposób, zwykle mniej sprawiedliwy, niż innych osób i grup."}, - {"id": 3, "text": "3", "desc": "zezwolenie,upoważnienie do prowadzenia jakiejÅ dziaÅalnoÅci."}, - {"id": 4, "text": "4", "desc": "przekaz handlowy polegajÄ cy na przedstawieniu lub nawiÄ zywaniu do towaru, usÅugi lub ich znaku towarowego w taki sposób, że stanowiÄ one element samej audycji."} - ], - "items_name": "definicje", - "answer": { - "1": [2], - "2": [4], - "3": [1], - "4": [3] - }, - "points_per_hit": 0.5 -}, - -{ - "id": 11, - "type": "open", - "description": ["Istnieje dwanaÅcie wytycznych dotyczÄ cych dostÄpnoÅci treÅci internetowych (WCAG). KażdÄ wytycznÄ przyporzÄ dkuj do jednej z czterech zasad."], - "instruction": "Wpisz litery do odpowiednich pól tekstowych.", - "fields": [ - {"id": 1, "caption": "zrozumiaÅoÅÄ", "rows": 1}, - {"id": 2, "caption": "brak przeszkód w obsÅudze", "rows": 1}, - {"id": 3, "caption": "postrzegalnoÅÄ zmysÅowa", "rows": 1}, - {"id": 4, "caption": "solidne wykonanie", "rows": 1} - ], - "description_after": [ - "a) teksty sÄ czytelne i Åatwe w odbiorze", - "b) treÅÄ ma swój odpowiednik: obrazom i filmom towarzyszÄ opisy tekstowe, gÅosowe,napisy, tÅumaczenia na jÄzyk migowy", - "c) treÅÄ jest eksponowana za pomocÄ najnowszych technologii uwzglÄdniajÄ cych wytyczne dotyczÄ ce dostÄpnoÅci", - "d) prezentacja treÅci (ksztaÅt graficzny, styl) nie wpÅywa na odbiór", - "e) strona jest możliwa w obsÅudze przy użyciu klawiatury", - "f) do treÅci można dotrzeÄ różnymi drogami (urzÄ dzenia, oprogramowanie)", - "g) interfejs jest intuicyjny i logicznie zbudowany", - "h) trudno popeÅniÄ bÅÄ d w obsÅudze interfejsu", - "i) nie ma limitów czasowych w korzystaniu z serwisu", - "j) informacje pierwszoplanowe nie zlewajÄ siÄ z tÅem", - "k) sekcje na stronie majÄ jednoznaczne tytuÅy i sÄ logicznie podzielone", - "l) można pominÄ Ä szkodliwe dla wzroku i sÅuchu komunikaty" + "description": [ + "ZostaÅaÅ poproszona przez swojego pracodawcÄ o przygotowanie warsztatu z zakresu edukacji medialnej na temat: âInformacja a opinia. Jak je rozróżniÄ?â. Wyszukaj w internecie po 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników. W każdym zestawie uczestnik warsztatów bÄdzie musiaÅ wskazaÄ, który tekst jest informacjÄ , a który opiniÄ . PrzygotowujÄ c siÄ, weź pod uwagÄ: wydanie online dziennika opinii, portal internetowy i medium spoÅecznoÅciowe.", + "Uzasadnij, czym siÄ kierowaÅaÅ, dokonujÄ c wyboru." ], "max_points": 6 }, { - "id": 12, + "id": "7a", + "id_show": 7, "type": "edumed_wybor", - "description": ["Na co NIE pozwala ci dozwolony użytek?"], - "options": [ - {"id": 1, "text": "na sprzedawanie kopii pÅyt z muzykÄ twojego ulubionego zespoÅu"}, - {"id": 2, "text": "na oglÄ danie filmu pobranego z internetu"}, - {"id": 3, "text": "na nagranie serialu na pÅytÄ i obejrzenie go z rodzinÄ "}, - {"id": 4, "text": "żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidÅowa"} + "description": [ + "Zaproponuj Äwiczenie poszerzajÄ ce umiejÄtnoÅci grupy, z którÄ najczÄÅciej pracujesz, w zakresie (wybierz jeden z trzech)" ], - "answer": [1], - "points": 1 -}, - -{ - "id": 13, - "type": "edumed_wybor", - "description": ["Chcesz opublikowaÄ swoje opowiadanie na wolnej licencji. Zezwalasz na jego kopiowanie, zmienianie, remiksowanie, rozprowadzanie i wykonanie, ale pod warunkiem, że ewentualne utwory zależne -- np. tÅumaczenia -- bÄdÄ przez ich autorów udostÄpnione na takiej samej licencji. KtórÄ z licencji wybierzesz?"], "options": [ - {"id": 1, "text": "CC BY-SA"}, - {"id": 2, "text": "CC BY-NC"}, - {"id": 3, "text": "CC BY"}, - {"id": 4, "text": "żadnÄ z wymienionych"} + {"id": 1, "text": "formatowania pliku tekstowego,"}, + {"id": 2, "text": "obróbki obrazu,"}, + {"id": 3, "text": "montażu wideo."} ], "answer": [1], - "points": 1 + "points": 0, + "max_points": 12 }, { - "id": 14, - "type": "edumed_wybor", - "description": ["Do nawyków higieny informacyjnej naleÅ¼Ä :"], - "options": [ - {"id": 1, "text": "tworzenie kopii zapasowych informacji, na których nam zależy"}, - {"id": 2, "text": "odczytywanie informacji na specjalnym czytniku"}, - {"id": 3, "text": "robienie przerw co 20 minut, aby uporzÄ dkowaÄ informacje"}, - {"id": 4, "text": "ograniczenie korzystania z âusÅug w chmurzeâ"}, - {"id": 5, "text": "szyfrowanie danych na dysku twardym"}, - {"id": 6, "text": "korzystanie z technologii anonimizujÄ cych"}, - {"id": 7, "text": "mycie rÄ k po skorzystaniu z komputera"} + "id": "7b", + "continuation": true, + "type": "open", + "description": [], + "fields": [ + {"caption": "Opisz grupÄ, dla której planujesz Äwiczenie (wiek, posiadane już umiejÄtnoÅci i doÅwiadczenie w korzystaniu z nowych technologii)", "id": "7a"}, + {"caption": "Podaj cel (cele) Äwiczenia oraz jego rezultaty (po zakoÅczeniu Äwiczenia uczestnik/uczestniczka: 1. wie⦠2. rozumie⦠3. umieâ¦)", "id": "7b"}, + {"caption": "Zaplanuj Äwiczenie w czasie (ile czasu potrzebujesz? Ile czasu zajmÄ poszczególne czÄÅci Äwiczenia?)", "id": "7c"}, + {"caption": "Opisz, czego potrzebujesz (materiaÅy, oprogramowanie), żeby je zrealizowaÄ. JeÅli Äwiczenie zakÅada wykorzystanie przykÅadowych materiaÅów (np. tekst, zdjÄcie, wideo) â doÅÄ cz je do Äwiczenia. JeÅli czÄÅciÄ Äwiczenia jest zdobycie tych materiaÅów przez uczestników â uwzglÄdnij to w opisie Äwiczenia. ", "id": "7d"}, + {"caption": "Opisz przebieg Äwiczenia tak, by byÅo ono zrozumiaÅe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcÄ cych je wykorzystaÄ w pracy ze swoimi grupami.", "id": "7e"} ], - "answer": [1,4,5,6], - "answer_mode": "all_or_nothing", - "points": 2 + "max_points": 12 }, { - "id": 15, - "type": "edumed_przyporzadkuj", - "description": ["Dopasuj rodzaj formatu do jego cech charakterystycznych."], - "buckets": [ - {"id": 1, "title": "JPG"}, - {"id": 2, "title": "PDF"}, - {"id": 3, "title": "OpenDocument"}, - {"id": 4, "title": "PNG"}, - {"id": 5, "title": "EPUB"} + "id": 8, + "type": "open", + "description": [ + "KorzystajÄ c z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) internauci narażeni sÄ na to, że ktoÅ wykorzysta ich wizerunek lub twórczoÅÄ niezgodnie z prawem. Zaplanuj dla grupy, z którÄ pracujesz, Äwiczenie przygotowujÄ ce jej czÅonków/czÅonkinie do interwencji w takiej sytuacji." ], - "buckets_name": "formaty", - "items": [ - {"id": 1, "text": "1", "desc": "format plików sÅuÅ¼Ä cy do prezentacji, przenoszenia i drukowania treÅci tekstowo-graficznych. Jego zastosowanie zapewnia to, że po otwarciu w innym programie nie zmieni siÄ to, jak wyglÄ dajÄ poszczególne strony."}, - {"id": 2, "text": "2", "desc": "format obrazów rastrowych (bitmap), najlepiej sprawdzajÄ cy siÄ przy zapisie fotografii oraz obrazów naturalnych (pejzaży, portretów itp.), w których barwy pÅynnie przechodzÄ i w których nie ma wiele ostrych krawÄdzi czy drobnych detali. Przy zapisie w tym formacie dokonywana jest stratna kompresja, co sprawia, że czÄÅÄ informacji zostaje bezpowrotnie utracona."}, - {"id": 3, "text": "3", "desc": "otwarty standard,oparty na jÄzyku XML, sÅuÅ¼Ä cy do publikowania elektronicznych ksiÄ Å¼ek. Tworzone w nim ksiÄ Å¼ki nie majÄ podziaÅu na strony,choÄ istnieje możliwoÅÄ wyÅwietlania na marginesie numeru strony pochodzÄ cego z ksiÄ Å¼ki drukowanej."}, - {"id": 4, "text": "4", "desc": "format plików pakietów biurowych, bÄdÄ cy otwartym standardem ISO (MiÄdzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej), podstawowy dla wolnych programów do edycji tekstu."}, - {"id": 5, "text": "5", "desc": "rastrowy format plików graficznych, korzystajÄ cy z kompresji bezstratnej."} + "fields": [ + {"caption": "a) Opisz grupÄ, dla której planujesz Äwiczenie (wiek, posiadane już umiejÄtnoÅci i doÅwiadczenie w korzystaniu z TIK),", "id": "8a"}, + {"caption": "b) Znajdź (pamiÄtaj o podaniu źródeÅ) lub stwórz przykÅady dwóch sytuacji dotyczÄ cych naruszenia wizerunku i/lub praw autorskich w mediach â pasujÄ cych do sytuacji, z jakimi mogÄ siÄ spotkaÄ uczestnicy/uczestniczki Twoich zajÄÄ.", "id": "8b"}, + {"caption": "c) Stwórz listÄ możliwych dziaÅaÅ interwencyjnych pasujÄ cych do tych sytuacji, które możesz omówiÄ podczas zajÄÄ.", "id": "8c"}, + {"caption": "d) Opisz przebieg Äwiczenia tak, by byÅo ono zrozumiaÅe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcÄ cych je wykorzystaÄ w pracy z grupami.", "id": "8d"} ], - "items_name": "definicje", - "answer": { - "1": [2], - "2": [1], - "3": [4], - "4": [5], - "5": [3] - }, - "points_per_hit": 0.5 -}, - -{ - "id": 16, - "type": "open", - "description": ["Podaj min. 3 objawy obecnoÅci wirusa na twoim komputerze."], - "max_points": 3 -}, - -{ - "id": 17, - "type": "open", - "description": ["Wyszukaj w odpowiednim katalogu Biblioteki Narodowej artykuÅy z polskich czasopism opublikowane w 2010 roku, które dotyczyÅy edukacji medialnej. Podaj liczbÄ tekstów oraz 3 tytuÅy czasopism, w których je opublikowano."], - "max_points": 6 -}, - -{ - "id": 18, - "type": "open", - "description": ["Podaj co najmniej 3 dziaÅania, które możesz podjÄ Ä, aby wyjÅÄ z baÅki filtrujÄ cej."], - "max_points": 3 + "max_points": 12 }, { - "id": 19, + "id": 9, "type": "open", - "description": ["ZauważyÅeÅ/-aÅ, że twój kolega coraz rzadziej wychodzi z domu i ma coraz gorsze wyniki w nauce, za to ciÄ gle siedzi przed komputerem. DomyÅlasz siÄ, że jest uzależniony od internetu. Udziel mu co najmniej trzech rad, jak uwolniÄ siÄ od tego naÅogu."], - "max_points": 3 -}, - -{ - "id": 20, - "type": "edumed_wybor", - "description": ["Z poniższej listy wybierz czynnoÅci i rzeczy, na podstawie których stosowane jest profilowanie w sieci."], - "options": [ - {"id": 1, "text": "przeglÄ dane strony internetowe"}, - {"id": 2, "text": "sÅowa wpisywane w wyszukiwarce internetowej"}, - {"id": 3, "text": "informacje o sobie publikowane w sieci (np. wiek, pÅeÄ, zainteresowania)"}, - {"id": 4, "text": "odpowiedzi na internetowe ankiety"}, - {"id": 5, "text": "âpolubieniaâ w serwisie spoÅecznoÅciowym"}, - {"id": 6, "text": "informacje o geolokalizacji"}, - {"id": 7, "text": "przedmioty oglÄ dane w sklepach internetowych"}, - {"id": 8, "text": "przedmioty kupione w sklepach internetowych"} + "description": [ + "Przyjrzyj siÄ, jak w praktyce wyglÄ da komunikacja w sieci. Wykorzystaj do tego wÅasne doÅwiadczenia z portali spoÅecznoÅciowych czy informacyjnych.", + "Przypomnij sobie sytuacje, w których zabieraÅaÅ gÅos w toczÄ cych siÄ tam dyskusjach. Przyjrzyj siÄ jÄzykowi, którego używaÅaÅ. Czy sprzyjaÅ on osiÄ gniÄciu celów, które sobie zakÅadaÅaÅ wÅÄ czajÄ c siÄ w dyskusjÄ? Czy jÄzyk, który tam spotkaÅaÅ wolny byÅ od agresji, mowy nienawiÅci i hejtu?", + "JeÅli dotÄ d nie miaÅaÅ doÅwiadczenia komunikacji z internautami lub nie umiesz przywoÅaÄ takich doÅwiadczeÅ â zdobÄ dź je!", + "<br>W odpowiedzi możesz pominÄ Ä tematy, na które zabieraÅaÅ gÅos â Twoje poglÄ dy nie majÄ znaczenia dla oceny zadania. Podczas oceny zadania liczyÄ siÄ bÄdzie: zwiÄzÅy opis konkretnych doÅwiadczeÅ i sytuacji, które spotkaÅeÅ/spotkaÅaÅ oraz Twoje pomysÅy na przeÅożenie ich na pracÄ z grupami." ], - "answer": [1,2,3,4,5,6,7,8], - "answer_mode": "all_or_nothing", - "points": 2 -}, - -{ - "id": 21, - "type": "open", - "description": ["Chcesz usunÄ Ä profil na Facebooku, ale nie chciaÅ(a)byÅ utraciÄ danych i treÅci, które udostÄpniaÅeÅ. Jak je zdobyÄ? Jakie dane ocalejÄ (wymieÅ 3 rodzaje)?"], - "max_points": 2.5 -}, - -{ - "id": 22, - "type": "open", - "description": ["Znajdź informacje o 2 organizacjach pozarzÄ dowych, które dziaÅajÄ w Twojej okolicy. Komu pomagajÄ ?", - "W jaki sposób dotarÅeÅ/aÅ do tej informacji? Wklej adres strony, z której skorzystaÅeÅ/aÅ."], - "max_points": 3 + "fields": [ + {"caption": "Opisz krótko wnioski z Twoich doÅwiadczeÅ.", "id": "9a"}, + {"caption": "Jak wykorzystasz je w pracy z TwojÄ grupÄ /grupami? Dlaczego?", "id": "9b"}, + {"caption": "JakÄ aktywnoÅÄ na podstawie swoich wniosków zaproponujesz grupie?", "id": "9c"}, + {"caption": "Jakie cele chciaÅabyÅ osiÄ gnÄ Ä swoim Äwiczeniem?", "id": "9d"} + ], + "max_points": 12 } +] -] \ No newline at end of file diff --git a/wtem/templates/wtem/email_key.txt b/wtem/templates/wtem/email_key.txt index 21a09cf..c00cdaa 100644 --- a/wtem/templates/wtem/email_key.txt +++ b/wtem/templates/wtem/email_key.txt @@ -1,16 +1,14 @@ -Poniżej znajduje siÄ wygenerowany specjalnie dla Ciebie link, pod którym bÄdziesz mógÅ/mogÅa rozwiÄ zaÄ zadania drugiego etapu Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej: +Poniżej znajduje siÄ wygenerowany specjalnie dla Ciebie link, pod którym bÄdziesz mogÅa rozwiÄ zaÄ zadania w ramach egzaminu dla Warszawskich liderek Edukacji medialnej. https://edukacjamedialna.edu.pl{% url 'wtem_form' key=submission.key %} -Drugi etap Turnieju odbÄdzie siÄ w poniedziaÅek 29 lutego o godz. 17:00. Na rozwiÄ zanie testu bÄdziesz mieÄ ok. 90 min. Aby rozwiÄ zaÄ test, potrzebny Ci bÄdzie komputer ze stabilnym ÅÄ czem internetowym oraz zainstalowanÄ i zaktualizowanÄ przeglÄ darkÄ . +Egzamin rozpocznie siÄ w piÄ tek, 14 października i potrwa do 30 października. Aby rozwiÄ zaÄ test, potrzebny Ci bÄdzie komputer ze stabilnym ÅÄ czem internetowym oraz zainstalowanÄ i zaktualizowanÄ przeglÄ darkÄ . -Każdy uczestnik otrzymaÅ indywidualny link, pod którym może rozwiÄ zywaÄ zadania samodzielnie. Wszelkie dziaÅania mogÄ ce ÅwiadczyÄ o tym, że uczestnik nie rozwiÄ zuje testu samodzielnie, np. wchodzenie na stronÄ z zadaniami przez wiÄcej niż jednÄ osobÄ, bÄdÄ przez nas Åledzone i poskutkujÄ dyskwalifikacjÄ . +Każda z Was otrzymaÅa indywidualny link, pod którym może rozwiÄ zywaÄ zadania samodzielnie. -W razie dodatkowych pytaÅ możesz kontaktowaÄ siÄ z nami pod adresem edukacjamedialna@nowoczesnapolska.org.pl lub numerem telefonu +48 22 465 15 35. - -Przypominamy, że gÅównÄ nagrodÄ w Turnieju jest indeks Collegium Civitas na dowolny kierunek studiów licencjackich oraz zwolnienie z opÅat czesnego przez rok. +W razie dodatkowych pytaÅ możesz kontaktowaÄ siÄ ze mnÄ pod adresem barbarakrywoszejew@nowoczesnapolska.org.pl lub numerem telefonu +48 22 465 15 35. Powodzenia! -ZespóŠEdukacji Medialnej +Barbara Krywoszejew fundacja Nowoczesna Polska \ No newline at end of file diff --git a/wtem/templates/wtem/exercises/edumed_wybor.html b/wtem/templates/wtem/exercises/edumed_wybor.html index 9e4980e..edd9dad 100644 --- a/wtem/templates/wtem/exercises/edumed_wybor.html +++ b/wtem/templates/wtem/exercises/edumed_wybor.html @@ -1,7 +1,6 @@ <div class="exercise exercise-wtem wybor" data-type="wybor" data-id="{{exercise.id}}"> {% include "wtem/exercises/exercise_no.html" %} - {% autoescape off %} <div class="description"> {% for para in exercise.description %} @@ -9,21 +8,22 @@ {{para}} </p> {% endfor %} - <span class="instruction"> - {% if exercise.answer|length == 1 %} - Tylko jedna odpowiedź jest prawidÅowa. - {% else %} - Zaznacz wszystkie prawidÅowe odpowiedzi. - {% endif %} - </span> + {% if exercise.points %} + <span class="instruction"> + {% if exercise.answer|length == 1 %} + Tylko jedna odpowiedź jest prawidÅowa. + {% else %} + Zaznacz wszystkie prawidÅowe odpowiedzi. + {% endif %} + </span> + {% endif %} </div> {% endautoescape %} - <div class="question" data-no="1"> <ol class="lista num"> {% for option in exercise.options %} <li class="question-piece" data-name="{{option.id}}"> - <input type="{% if exercise.answer|length == 1 %}radio{% else %}checkbox{% endif %}" name="{% if exercise.answer|length == 1 %}e{{no}}{% else %}e{{no}}_{{option.id}}{% endif %}" id="e{{no}}_{{option.id}}"> + <input type="{% if exercise.answer|length == 1 %}radio{% else %}checkbox{% endif %}" name="{% if exercise.answer|length == 1 %}e{{no}}{% else %}e{{no}}_{{option.id}}{% endif %}" id="e{{no}}_{{option.id}}"{% if option.id|stringformat:"s" in exercise.saved_answer.closed_part %} checked="checked"{% endif %}> <label for="e{{no}}_{{option.id}}">{{option.text}}</label> </li> {% endfor %} @@ -39,7 +39,7 @@ </p> {% endfor %} </div> - <textarea style="width: 100%; margin-top:10px;" rows="{{exercise.open_part_rows|default:10}}"></textarea> + <textarea style="width: 100%; margin-top:10px;" rows="{{exercise.open_part_rows|default:10}}">{{ exercise.saved_answer.open_part }}</textarea> </div> {% endif %} diff --git a/wtem/templates/wtem/exercises/exercise_no.html b/wtem/templates/wtem/exercises/exercise_no.html index 3caa068..ce394cf 100644 --- a/wtem/templates/wtem/exercises/exercise_no.html +++ b/wtem/templates/wtem/exercises/exercise_no.html @@ -1,3 +1,3 @@ {% if not exercise.continuation %} - <h3>Zadanie {{exercise.id_show|default:exercise.id}}{# ({{ exercise.max_points }} pkt)#}</h3> + <h3>Zadanie {{exercise.id_show|default:exercise.id}} ({{ exercise.max_points }} pkt)</h3> {% endif %} \ No newline at end of file diff --git a/wtem/templates/wtem/exercises/open.html b/wtem/templates/wtem/exercises/open.html index b81f08c..c30a5b0 100644 --- a/wtem/templates/wtem/exercises/open.html +++ b/wtem/templates/wtem/exercises/open.html @@ -28,14 +28,14 @@ {% else %} <textarea style="width: 100%;" rows="{{field.rows|default:10}}" data-field-id="{{field.id}}" {% if field.max_length %}maxlength="{{field.max_length}}"{% endif %} - {% if field.input_id %}id="{{field.input_id}}"{% endif %}></textarea> + {% if field.input_id %}id="{{field.input_id}}"{% endif %}>{{ field.saved_answer }}</textarea> {% endif %} </div> {% endfor %} {% else %} <textarea style="width: 100%; margin-top:10px;" rows="{{field.rows|default:10}}" {% if field.max_length %}maxlength="{{field.max_length}}"{% endif %} - {% if field.input_id %}id="#{{field.input_id}}"{% endif %}></textarea> + {% if field.input_id %}id="#{{field.input_id}}"{% endif %}>{{ exercise.answer }}</textarea> {% endif %} {% if exercise.description_after %} diff --git a/wtem/templates/wtem/key_not_found_before.html b/wtem/templates/wtem/key_not_found_before.html index 4793309..0a64226 100644 --- a/wtem/templates/wtem/key_not_found_before.html +++ b/wtem/templates/wtem/key_not_found_before.html @@ -4,6 +4,6 @@ <h1>{% include "wtem/title.html" %}</h1> <h2>Niepoprawny link</h2> -<p>Podany adres jest niepoprawny. Å»eby móc rozwiÄ zywaÄ zadania, musisz przejÅÄ pod dokÅadnie ten sam adres, co podany w wysÅanej do Ciebie wiadomoÅci e-mail. JeÅli masz z tym kÅopot, skontaktuj siÄ z nami pod adresem <a href="mailto:edukacjamedialna@nowoczesnapolska.org.pl">edukacjamedialna@nowoczesnapolska.org.pl</a>.</p> +<p>Podany adres jest niepoprawny. Å»eby móc rozwiÄ zywaÄ zadania, musisz przejÅÄ pod dokÅadnie ten sam adres, co podany w wysÅanej do Ciebie wiadomoÅci e-mail. JeÅli masz z tym kÅopot, skontaktuj siÄ z nami pod adresem <a href="mailto:barbarakrywoszejew@nowoczesnapolska.org.pl">barbarakrywoszejew@nowoczesnapolska.org.pl</a>.</p> -{% endblock %} +{% endblock %} \ No newline at end of file diff --git a/wtem/templates/wtem/main.html b/wtem/templates/wtem/main.html index fb92ce9..f5f43a1 100644 --- a/wtem/templates/wtem/main.html +++ b/wtem/templates/wtem/main.html @@ -42,11 +42,9 @@ </style> <h1>{% include "wtem/title.html" %}</h1> -<div class="wtem-fixed-info">RozwiÄ zania można wysyÅaÄ do godziny {{end_time|default:"18:30"}}. <strong>Nie czekaj na ostatniÄ chwilÄ!</strong></div> +<div class="wtem-fixed-info">RozwiÄ zania można wysyÅaÄ do 30 października do godziny {{end_time|default:"24:00"}}. <strong>Nie czekaj na ostatniÄ chwilÄ!</strong></div> -<p>Witamy w II etapie Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. Na rozwiÄ zanie zadaÅ masz czas do godz. {{end_time|default:"18:30"}}. Test skÅada siÄ z 22 pytaÅ. Niektóre z nich majÄ charakter otwarty â pamiÄtaj, żeby zostawiÄ sobie odpowiedniÄ iloÅÄ czasu na ich rozwiÄ zanie.</p> - -<p>Wszelkie aktualnoÅci dotyczÄ ce Turnieju możesz znaleÅºÄ <a href="{% url "olimpiada" %}" target="_info">tutaj</a>.</p> +<p>Witamy na egzaminie dla Warszawskich Liderek Edukacji Medialnej. Na rozwiÄ zanie zadaÅ masz czas do 30 października do godz. {{end_time|default:"24:00"}}. Test skÅada siÄ z 9 pytaÅ. Wszystkie majÄ charakter otwarty.</p> <p>Powodzenia!<br/> ZespóŠEdukacji Medialnej, fundacja Nowoczesna Polska</p> @@ -75,8 +73,8 @@ ZespóŠEdukacji Medialnej, fundacja Nowoczesna Polska</p> </span> </p> -<div class="wtem-fixed-info" style="margin-top:15px;">RozwiÄ zania można wysyÅaÄ do godziny {{end_time|default:"18:30"}}. <strong>Nie czekaj na ostatniÄ chwilÄ!</strong></div> +<div class="wtem-fixed-info" style="margin-top:15px;">RozwiÄ zania można wysyÅaÄ do 30 października do godziny {{end_time|default:"24:00"}}. <strong>Nie czekaj na ostatniÄ chwilÄ!</strong></div> </form> -{% endblock %} +{% endblock %} \ No newline at end of file diff --git a/wtem/templates/wtem/main_after.html b/wtem/templates/wtem/main_after.html index b32737d..1af8151 100644 --- a/wtem/templates/wtem/main_after.html +++ b/wtem/templates/wtem/main_after.html @@ -4,6 +4,6 @@ <h1>{% include "wtem/title.html" %}</h1> -<p>Drugi etap Turnieju zostaÅ zakoÅczony.</p> +<p>Egzamin dla Warszawskich Liderek Edukacji Medialnej zostaÅ zakoÅczony.</p> {% endblock %} diff --git a/wtem/templates/wtem/main_before.html b/wtem/templates/wtem/main_before.html index e491c28..83bb979 100644 --- a/wtem/templates/wtem/main_before.html +++ b/wtem/templates/wtem/main_before.html @@ -4,6 +4,6 @@ <h1>{% include "wtem/title.html" %}</h1> -<p>Drugi etap: 29 lutego, 17:00. Czas trwania: ok. 90 minut.</p> +<p>Egzamin dla Warszawskich Liderek Edukacji Medialnej, 14 październka. Na wypeÅenie egzaminu masz czas do 30 października do godziny 24:00.</p> -{% endblock %} +{% endblock %} \ No newline at end of file diff --git a/wtem/templates/wtem/thanks.html b/wtem/templates/wtem/thanks.html index fd896d3..fd4acb2 100644 --- a/wtem/templates/wtem/thanks.html +++ b/wtem/templates/wtem/thanks.html @@ -4,14 +4,10 @@ <h1>Twoje rozwiÄ zania zostaÅy wysÅane</h1> -<p>DziÄkujemy za udziaÅ w II etapie Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. +<p>DziÄkujemy za udziaÅ w egzaminie dla Warszawskich Liderek Edukacji Medialnej. Twoja praca zostaÅa wysÅana i poprawnie przyjÄta przez system.</p> -<p>JeÅli chcesz zmieniÄ którÄ Å z odpowiedzi, do godz. {{end_time|default:"18:30"}} możesz ponownie wysÅaÄ rozwiÄ zanie zadaÅ, korzystajÄ c z przypisanego Ci linku. W ocenie weźmiemy pod uwagÄ tylko ostatnie zgÅoszenie. PamiÄtaj, w zależnoÅci od zachowania Twojej przeglÄ darki, po powrocie do strony z zadaniami czÄÅÄ zadaÅ możesz byÄ zmuszony/zmuszona rozwiÄ zaÄ ponownie.</p> - -<p>Do 18 marca otrzymasz e-mail z wynikami II etapu. Informacja o uzyskanych przez Ciebie punktach zostanie również przesÅana do osoby, która zgÅosiÅa Twój udziaÅ w Turnieju.</p> - -<p>AktualnoÅci zwiÄ zane z Turniejem możesz sprawdzaÄ <a href="{% url "info" "turniej/" %}">tutaj</a>. W razie dodatkowych pytaÅ możesz kontaktowaÄ siÄ z nami pod adresem edukacjamedialna@nowoczesnapolska.org.pl lub numerem telefonu +48 22 465 15 35.</p> +<p>JeÅli chcesz zmieniÄ którÄ Å z odpowiedzi, do 30 października do godz. {{end_time|default:"24:00"}} możesz ponownie wysÅaÄ rozwiÄ zanie zadaÅ, korzystajÄ c z przypisanego Ci linku. W ocenie weźmiemy pod uwagÄ tylko ostatnie zgÅoszenie.</p> <p>ZespóŠEdukacji Medialnej fundacja Nowoczesna Polska</p> diff --git a/wtem/templates/wtem/title.html b/wtem/templates/wtem/title.html index 4b89f75..32860e3 100644 --- a/wtem/templates/wtem/title.html +++ b/wtem/templates/wtem/title.html @@ -1 +1 @@ -Wielki Turniej Edukacji Medialnej \ No newline at end of file +Egzamin dla Warszawskich Liderek Edukacji Medialnej \ No newline at end of file diff --git a/wtem/views.py b/wtem/views.py index 33ac1e2..ccfca12 100644 --- a/wtem/views.py +++ b/wtem/views.py @@ -1,4 +1,6 @@ # -*- coding: utf-8 -*- +import json +from copy import deepcopy from django.conf import settings from django.http import HttpResponseForbidden @@ -46,8 +48,16 @@ def form_during(request, key): first_name='Debug', last_name='Debug', email='debug@debug.com', key=DEBUG_KEY) else: return render(request, 'wtem/key_not_found.html') + exercises_with_answers = deepcopy(exercises) + answers = json.loads(submission.answers) + for exercise in exercises_with_answers: + exercise['saved_answer'] = answers[str(exercise['id'])] + if exercise['type'] == 'open' and exercise.get('fields'): + field_answers = {field['id']: field['text'] for field in exercise['saved_answer']} + for field in exercise['fields']: + field['saved_answer'] = field_answers[field['id']] if request.method == 'GET': - return render(request, 'wtem/main.html', dict(exercises=exercises, end_time=submission.end_time)) + return render(request, 'wtem/main.html', {'exercises': exercises_with_answers, 'end_time': submission.end_time}) elif request.method == 'POST': form = WTEMForm(request.POST, request.FILES, instance=submission) if form.is_valid():