From: Jan Szejko Date: Wed, 30 Nov 2016 15:00:18 +0000 (+0100) Subject: ignore exercises.json X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/edumed.git/commitdiff_plain/2fbe6504a220b371cc78f374b3ab28c0b2a18e71?ds=inline ignore exercises.json --- diff --git a/.gitignore b/.gitignore index 512ac11..de97c71 100644 --- a/.gitignore +++ b/.gitignore @@ -1,4 +1,5 @@ localsettings.py +exercises.json dev.sqlite *.db *.db-journal diff --git a/wtem/fixtures/exercises-wlem.json b/wtem/fixtures/exercises-wlem.json new file mode 100644 index 0000000..fac4005 --- /dev/null +++ b/wtem/fixtures/exercises-wlem.json @@ -0,0 +1,152 @@ +[ + +{ + "id": 1, + "type": "open", + "description": [ + "W sieci nieustannie pojawiają się nowe zagrożenia, która bardzo często celują w naszą nieuwagę i słabą higienę pracy z komputerem. Są to m.in. phishing, a ostatnio ransomware. Chcesz przygotować uczestników zajęć na to, by potrafili rozpoznawać je i unikać ryzykowanych sytuacji. Twoim zadaniem jest przygotowanie zajęć, które wyczulą uczestników na sygnały, które mogą świadczyć o zbliżającym się zagrożeniu.", + "" + ], + "fields": [ + {"caption": "a) Wypisz 2 oznaki tego, że mail, strona WWW lub sms mogą być atakiem phishingowym.", "id": "1a"}, + {"caption": "b) Wypisz 2 porady jak możesz zabezpieczyć się przed konsekwencjami działania ransomware.", "id": "1b"}, + {"caption": "c) Wymyśl i opisz krótko propozycję ćwiczenia, które w praktyczny sposób nauczy jak odróżniać groźne wiadomości mailowe, strony WWW czy sms-y, które mogą być atakami. Wybierz jeden z tych sposobów ataku, znajdź w sieci jeden przykład historii ataku w Polsce, który będzie mógł posłużyć Ci za przykład w ćwiczeniu. Przygotuj krótką instrukcje dla uczestników zajęć – co mają zrobić w ramach ćwiczenia? Uwaga! Nie podpowiadaj uczestnikom za bardzo, spróbuj pobudzić ich czujność i samodzielność.", "id": "1c"} + ], + "max_points": 10 +}, + +{ + "id": 2, + "type": "open", + "description": [ + "Twoja instytucja/organizacja posiada współczesnego patrona (np. Jana Nowaka-Jeziorańskiego). Chcesz zorganizować publiczną wystawę na jego temat oraz wspomnień o nim jego bliskich, rodziny i przyjaciół. Będziecie potrzebować do tego zdjęć Nowaka-Jeziorańskiego oraz zdjęć jego bliskich. Zdjęcia do wystawy mają pozyskać uczestnicy Twoich zajęć." + ], + "fields": [ + {"caption": "a) Na co powinnaś zwrócić im uwagę: podaj jakie obszary prawa mogą być ważne w tym zadaniu?", "id": "2a"}, + {"caption": "b) Co zawrzesz w instrukcji dot. Pozyskiwania praw do zdjęć? Podaj 3 przykładowe porady z dwóch różnych obszarów prawa.", "id": "2b"} + ], + "max_points": 11 +}, + +{ + "id": 3, + "type": "open", + "description": [ + "Czy wiesz, kiedy autorzy i prawo wymagają, by podczas wykorzystania cudzego utworu podpisać odpowiednio utwór? Co możesz zrobić z utworem który cytujesz, a co z takim dostępnym na jednej z licencji CC?" + ], + "fields": [ + {"caption": "a) Znajdź w sieci przykład utworu literackiego chronionego przez prawo autorskie, który mogłabyś użyć w krytycznym opracowaniu na temat jego autora/ki. Opisz ten cytat tak jakbyś zrobiła to w.w. publikacji.", "id": "3a"}, + {"caption": "b) Napisz krótkie uzasadnienie, co pozwala Ci zacytować ten utwór w powyższej sytuacji.", "id": "3b"}, + {"caption": "c) Znajdź w sieci przykłady utworów (po jednym do każdej sytuacji). Podaj linki do nich razem z opisem licencji/praw.

na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne,", "id": "cc-by-nc"}, + {"caption": "na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – bez utworów zależnych,", "id": "cc-by-nd"}, + {"caption": "utworu z domeny publicznej.", "id": "pd"}, + {"caption": "d) Uszereguj wszystkie utwory z pkt. a) i c) wg swobody wykorzystania (od tych z najszerszą swobodą)", "id": "3d"} + ], + "max_points": 12 +}, + +{ + "id": 4, + "type": "open", + "description": [ + "Doceniając potencjał mediów społecznościowych i wykorzystując ich różne formy, przygotuj trasę wycieczki: „Najpiękniejsze murale w Polsce”." + ], + "fields": [ + {"caption": "a) Opisz w maksymalnie 7 punktach przebieg wycieczki.", "id": "4a"}, + {"caption": "b) Wskaż minimum 3 źródła informacji, z których skorzystałaś, uzasadniając ich użyteczność i kryteria wyboru, którymi się kierowałaś. Weź pod uwagę różnorodność mediów społecznościowych i ich różne funkcje.", "id": "4b"} + ], + "max_points": 8 +}, + +{ + "id": 5, + "type": "open", + "description": [ + "Wyjaśnij, jakie są różnice między telenowelą dokumentalną a mockumentem. Podaj 2 wiarygodne źródła, gdzie można znaleźć informacje na ten temat." + ], + "fields": [ + {"caption": "a) Różnice", "id": "5a"}, + {"caption": "b) Źródła informacji.", "id": "5b"} + ], + "max_points": 3 +}, + +{ + "id": 6, + "type": "open", + "description": [ + "Zostałaś poproszona przez swojego pracodawcę o przygotowanie warsztatu z zakresu edukacji medialnej na temat: „Informacja a opinia. Jak je rozróżnić?”. Wyszukaj w internecie po 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników. W każdym zestawie uczestnik warsztatów będzie musiał wskazać, który tekst jest informacją, a który opinią. Przygotowując się, weź pod uwagę: wydanie online dziennika opinii, portal internetowy i medium społecznościowe." + ], + "fields": [ + {"caption": "Wskaż 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników.", "id": "6a"}, + {"caption": "Uzasadnij, czym się kierowałaś, dokonując wyboru.", "id": "6b"} + ], + "max_points": 6 +}, + +{ + "id": "7a", + "id_show": 7, + "type": "edumed_wybor", + "description": [ + "Zaproponuj ćwiczenie poszerzające umiejętności grupy, z którą najczęściej pracujesz, w zakresie (wybierz jeden z trzech)" + ], + "options": [ + {"id": 1, "text": "formatowania pliku tekstowego,"}, + {"id": 2, "text": "obróbki obrazu,"}, + {"id": 3, "text": "montażu wideo."} + ], + "answer": [1], + "points": 0, + "max_points": 12 +}, + +{ + "id": "7b", + "continuation": true, + "type": "open", + "description": [], + "fields": [ + {"caption": "Opisz grupę, dla której planujesz ćwiczenie (wiek, posiadane już umiejętności i doświadczenie w korzystaniu z nowych technologii)", "id": "7a"}, + {"caption": "Podaj cel (cele) ćwiczenia oraz jego rezultaty (po zakończeniu ćwiczenia uczestnik/uczestniczka: 1. wie… 2. rozumie… 3. umie…)", "id": "7b"}, + {"caption": "Zaplanuj ćwiczenie w czasie (ile czasu potrzebujesz? Ile czasu zajmą poszczególne części ćwiczenia?)", "id": "7c"}, + {"caption": "Opisz, czego potrzebujesz (materiały, oprogramowanie), żeby je zrealizować. Jeśli ćwiczenie zakłada wykorzystanie przykładowych materiałów (np. tekst, zdjęcie, wideo) – dołącz je do ćwiczenia. Jeśli częścią ćwiczenia jest zdobycie tych materiałów przez uczestników – uwzględnij to w opisie ćwiczenia. ", "id": "7d"}, + {"caption": "Opisz przebieg ćwiczenia tak, by było ono zrozumiałe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcących je wykorzystać w pracy ze swoimi grupami.", "id": "7e"} + ], + "max_points": 12 +}, + +{ + "id": 8, + "type": "open", + "description": [ + "Korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) internauci narażeni są na to, że ktoś wykorzysta ich wizerunek lub twórczość niezgodnie z prawem. Zaplanuj dla grupy, z którą pracujesz, ćwiczenie przygotowujące jej członków/członkinie do interwencji w takiej sytuacji." + ], + "fields": [ + {"caption": "a) Opisz grupę, dla której planujesz ćwiczenie (wiek, posiadane już umiejętności i doświadczenie w korzystaniu z TIK),", "id": "8a"}, + {"caption": "b) Znajdź (pamiętaj o podaniu źródeł) lub stwórz przykłady dwóch sytuacji dotyczących naruszenia wizerunku i/lub praw autorskich w mediach – pasujących do sytuacji, z jakimi mogą się spotkać uczestnicy/uczestniczki Twoich zajęć.", "id": "8b"}, + {"caption": "c) Stwórz listę możliwych działań interwencyjnych pasujących do tych sytuacji, które możesz omówić podczas zajęć.", "id": "8c"}, + {"caption": "d) Opisz przebieg ćwiczenia tak, by było ono zrozumiałe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcących je wykorzystać w pracy z grupami.", "id": "8d"} + ], + "max_points": 12 +}, + +{ + "id": 9, + "type": "open", + "description": [ + "Przyjrzyj się, jak w praktyce wygląda komunikacja w sieci. Wykorzystaj do tego własne doświadczenia z portali społecznościowych czy informacyjnych.", + "Przypomnij sobie sytuacje, w których zabierałaś głos w toczących się tam dyskusjach. Przyjrzyj się językowi, którego używałaś. Czy sprzyjał on osiągnięciu celów, które sobie zakładałaś włączając się w dyskusję? Czy język, który tam spotkałaś wolny był od agresji, mowy nienawiści i hejtu?", + "Jeśli dotąd nie miałaś doświadczenia komunikacji z internautami lub nie umiesz przywołać takich doświadczeń – zdobądź je!", + "
W odpowiedzi możesz pominąć tematy, na które zabierałaś głos – Twoje poglądy nie mają znaczenia dla oceny zadania. Podczas oceny zadania liczyć się będzie: zwięzły opis konkretnych doświadczeń i sytuacji, które spotkałeś/spotkałaś oraz Twoje pomysły na przełożenie ich na pracę z grupami." + ], + "fields": [ + {"caption": "Opisz krótko wnioski z Twoich doświadczeń.", "id": "9a"}, + {"caption": "Jak wykorzystasz je w pracy z Twoją grupą/grupami? Dlaczego?", "id": "9b"}, + {"caption": "Jaką aktywność na podstawie swoich wniosków zaproponujesz grupie?", "id": "9c"}, + {"caption": "Jakie cele chciałabyś osiągnąć swoim ćwiczeniem?", "id": "9d"} + ], + "max_points": 12 +} +] + diff --git a/wtem/fixtures/exercises.json b/wtem/fixtures/exercises.json index fac4005..0637a08 100644 --- a/wtem/fixtures/exercises.json +++ b/wtem/fixtures/exercises.json @@ -1,152 +1 @@ -[ - -{ - "id": 1, - "type": "open", - "description": [ - "W sieci nieustannie pojawiają się nowe zagrożenia, która bardzo często celują w naszą nieuwagę i słabą higienę pracy z komputerem. Są to m.in. phishing, a ostatnio ransomware. Chcesz przygotować uczestników zajęć na to, by potrafili rozpoznawać je i unikać ryzykowanych sytuacji. Twoim zadaniem jest przygotowanie zajęć, które wyczulą uczestników na sygnały, które mogą świadczyć o zbliżającym się zagrożeniu.", - "" - ], - "fields": [ - {"caption": "a) Wypisz 2 oznaki tego, że mail, strona WWW lub sms mogą być atakiem phishingowym.", "id": "1a"}, - {"caption": "b) Wypisz 2 porady jak możesz zabezpieczyć się przed konsekwencjami działania ransomware.", "id": "1b"}, - {"caption": "c) Wymyśl i opisz krótko propozycję ćwiczenia, które w praktyczny sposób nauczy jak odróżniać groźne wiadomości mailowe, strony WWW czy sms-y, które mogą być atakami. Wybierz jeden z tych sposobów ataku, znajdź w sieci jeden przykład historii ataku w Polsce, który będzie mógł posłużyć Ci za przykład w ćwiczeniu. Przygotuj krótką instrukcje dla uczestników zajęć – co mają zrobić w ramach ćwiczenia? Uwaga! Nie podpowiadaj uczestnikom za bardzo, spróbuj pobudzić ich czujność i samodzielność.", "id": "1c"} - ], - "max_points": 10 -}, - -{ - "id": 2, - "type": "open", - "description": [ - "Twoja instytucja/organizacja posiada współczesnego patrona (np. Jana Nowaka-Jeziorańskiego). Chcesz zorganizować publiczną wystawę na jego temat oraz wspomnień o nim jego bliskich, rodziny i przyjaciół. Będziecie potrzebować do tego zdjęć Nowaka-Jeziorańskiego oraz zdjęć jego bliskich. Zdjęcia do wystawy mają pozyskać uczestnicy Twoich zajęć." - ], - "fields": [ - {"caption": "a) Na co powinnaś zwrócić im uwagę: podaj jakie obszary prawa mogą być ważne w tym zadaniu?", "id": "2a"}, - {"caption": "b) Co zawrzesz w instrukcji dot. Pozyskiwania praw do zdjęć? Podaj 3 przykładowe porady z dwóch różnych obszarów prawa.", "id": "2b"} - ], - "max_points": 11 -}, - -{ - "id": 3, - "type": "open", - "description": [ - "Czy wiesz, kiedy autorzy i prawo wymagają, by podczas wykorzystania cudzego utworu podpisać odpowiednio utwór? Co możesz zrobić z utworem który cytujesz, a co z takim dostępnym na jednej z licencji CC?" - ], - "fields": [ - {"caption": "a) Znajdź w sieci przykład utworu literackiego chronionego przez prawo autorskie, który mogłabyś użyć w krytycznym opracowaniu na temat jego autora/ki. Opisz ten cytat tak jakbyś zrobiła to w.w. publikacji.", "id": "3a"}, - {"caption": "b) Napisz krótkie uzasadnienie, co pozwala Ci zacytować ten utwór w powyższej sytuacji.", "id": "3b"}, - {"caption": "c) Znajdź w sieci przykłady utworów (po jednym do każdej sytuacji). Podaj linki do nich razem z opisem licencji/praw.

na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne,", "id": "cc-by-nc"}, - {"caption": "na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – bez utworów zależnych,", "id": "cc-by-nd"}, - {"caption": "utworu z domeny publicznej.", "id": "pd"}, - {"caption": "d) Uszereguj wszystkie utwory z pkt. a) i c) wg swobody wykorzystania (od tych z najszerszą swobodą)", "id": "3d"} - ], - "max_points": 12 -}, - -{ - "id": 4, - "type": "open", - "description": [ - "Doceniając potencjał mediów społecznościowych i wykorzystując ich różne formy, przygotuj trasę wycieczki: „Najpiękniejsze murale w Polsce”." - ], - "fields": [ - {"caption": "a) Opisz w maksymalnie 7 punktach przebieg wycieczki.", "id": "4a"}, - {"caption": "b) Wskaż minimum 3 źródła informacji, z których skorzystałaś, uzasadniając ich użyteczność i kryteria wyboru, którymi się kierowałaś. Weź pod uwagę różnorodność mediów społecznościowych i ich różne funkcje.", "id": "4b"} - ], - "max_points": 8 -}, - -{ - "id": 5, - "type": "open", - "description": [ - "Wyjaśnij, jakie są różnice między telenowelą dokumentalną a mockumentem. Podaj 2 wiarygodne źródła, gdzie można znaleźć informacje na ten temat." - ], - "fields": [ - {"caption": "a) Różnice", "id": "5a"}, - {"caption": "b) Źródła informacji.", "id": "5b"} - ], - "max_points": 3 -}, - -{ - "id": 6, - "type": "open", - "description": [ - "Zostałaś poproszona przez swojego pracodawcę o przygotowanie warsztatu z zakresu edukacji medialnej na temat: „Informacja a opinia. Jak je rozróżnić?”. Wyszukaj w internecie po 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników. W każdym zestawie uczestnik warsztatów będzie musiał wskazać, który tekst jest informacją, a który opinią. Przygotowując się, weź pod uwagę: wydanie online dziennika opinii, portal internetowy i medium społecznościowe." - ], - "fields": [ - {"caption": "Wskaż 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników.", "id": "6a"}, - {"caption": "Uzasadnij, czym się kierowałaś, dokonując wyboru.", "id": "6b"} - ], - "max_points": 6 -}, - -{ - "id": "7a", - "id_show": 7, - "type": "edumed_wybor", - "description": [ - "Zaproponuj ćwiczenie poszerzające umiejętności grupy, z którą najczęściej pracujesz, w zakresie (wybierz jeden z trzech)" - ], - "options": [ - {"id": 1, "text": "formatowania pliku tekstowego,"}, - {"id": 2, "text": "obróbki obrazu,"}, - {"id": 3, "text": "montażu wideo."} - ], - "answer": [1], - "points": 0, - "max_points": 12 -}, - -{ - "id": "7b", - "continuation": true, - "type": "open", - "description": [], - "fields": [ - {"caption": "Opisz grupę, dla której planujesz ćwiczenie (wiek, posiadane już umiejętności i doświadczenie w korzystaniu z nowych technologii)", "id": "7a"}, - {"caption": "Podaj cel (cele) ćwiczenia oraz jego rezultaty (po zakończeniu ćwiczenia uczestnik/uczestniczka: 1. wie… 2. rozumie… 3. umie…)", "id": "7b"}, - {"caption": "Zaplanuj ćwiczenie w czasie (ile czasu potrzebujesz? Ile czasu zajmą poszczególne części ćwiczenia?)", "id": "7c"}, - {"caption": "Opisz, czego potrzebujesz (materiały, oprogramowanie), żeby je zrealizować. Jeśli ćwiczenie zakłada wykorzystanie przykładowych materiałów (np. tekst, zdjęcie, wideo) – dołącz je do ćwiczenia. Jeśli częścią ćwiczenia jest zdobycie tych materiałów przez uczestników – uwzględnij to w opisie ćwiczenia. ", "id": "7d"}, - {"caption": "Opisz przebieg ćwiczenia tak, by było ono zrozumiałe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcących je wykorzystać w pracy ze swoimi grupami.", "id": "7e"} - ], - "max_points": 12 -}, - -{ - "id": 8, - "type": "open", - "description": [ - "Korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) internauci narażeni są na to, że ktoś wykorzysta ich wizerunek lub twórczość niezgodnie z prawem. Zaplanuj dla grupy, z którą pracujesz, ćwiczenie przygotowujące jej członków/członkinie do interwencji w takiej sytuacji." - ], - "fields": [ - {"caption": "a) Opisz grupę, dla której planujesz ćwiczenie (wiek, posiadane już umiejętności i doświadczenie w korzystaniu z TIK),", "id": "8a"}, - {"caption": "b) Znajdź (pamiętaj o podaniu źródeł) lub stwórz przykłady dwóch sytuacji dotyczących naruszenia wizerunku i/lub praw autorskich w mediach – pasujących do sytuacji, z jakimi mogą się spotkać uczestnicy/uczestniczki Twoich zajęć.", "id": "8b"}, - {"caption": "c) Stwórz listę możliwych działań interwencyjnych pasujących do tych sytuacji, które możesz omówić podczas zajęć.", "id": "8c"}, - {"caption": "d) Opisz przebieg ćwiczenia tak, by było ono zrozumiałe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcących je wykorzystać w pracy z grupami.", "id": "8d"} - ], - "max_points": 12 -}, - -{ - "id": 9, - "type": "open", - "description": [ - "Przyjrzyj się, jak w praktyce wygląda komunikacja w sieci. Wykorzystaj do tego własne doświadczenia z portali społecznościowych czy informacyjnych.", - "Przypomnij sobie sytuacje, w których zabierałaś głos w toczących się tam dyskusjach. Przyjrzyj się językowi, którego używałaś. Czy sprzyjał on osiągnięciu celów, które sobie zakładałaś włączając się w dyskusję? Czy język, który tam spotkałaś wolny był od agresji, mowy nienawiści i hejtu?", - "Jeśli dotąd nie miałaś doświadczenia komunikacji z internautami lub nie umiesz przywołać takich doświadczeń – zdobądź je!", - "
W odpowiedzi możesz pominąć tematy, na które zabierałaś głos – Twoje poglądy nie mają znaczenia dla oceny zadania. Podczas oceny zadania liczyć się będzie: zwięzły opis konkretnych doświadczeń i sytuacji, które spotkałeś/spotkałaś oraz Twoje pomysły na przełożenie ich na pracę z grupami." - ], - "fields": [ - {"caption": "Opisz krótko wnioski z Twoich doświadczeń.", "id": "9a"}, - {"caption": "Jak wykorzystasz je w pracy z Twoją grupą/grupami? Dlaczego?", "id": "9b"}, - {"caption": "Jaką aktywność na podstawie swoich wniosków zaproponujesz grupie?", "id": "9c"}, - {"caption": "Jakie cele chciałabyś osiągnąć swoim ćwiczeniem?", "id": "9d"} - ], - "max_points": 12 -} -] - +[] \ No newline at end of file