X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/edumed.git/blobdiff_plain/d0f0e1412cc42d366b234e798dfb68feed05d751..d555d988764995ea1f9f5ece46f453a66f09b334:/wtem/fixtures/exercises-tem.json
diff --git a/wtem/fixtures/exercises-tem.json b/wtem/fixtures/exercises-tem.json
deleted file mode 100644
index 6ad8716..0000000
--- a/wtem/fixtures/exercises-tem.json
+++ /dev/null
@@ -1,173 +0,0 @@
-[
-
-{
- "id": 1,
- "type": "open",
- "description": ["Zbieranie literatury, aby przygotowaÄ wÅasne wystÄ
pienie to trudne zadanie, ale dziÄki zasobom internetu może obecnie odbywaÄ siÄ w dużej czÄÅci on-line. Przygotuj wystÄ
pienie, które może byÄ czÄÅciÄ
szkolenia z edukcji medialnej. WymyÅl temat, do którego należy zebraÄ literaturÄ . Opisz w 3-5 zdaniach, czego dotyczyÄ bÄdzie referat i wskaż do jakiej grupy docelowej bÄdzie skierowany. Zaproponuj 2 źródÅa informacji w Internecie, które mogÄ
siÄ okazaÄ użyteczne (uzasadnij dokonany wybór dla każdego ze źródeÅ). Dla każdego ze źródeÅ informacji wskaż, jak bÄdzie wyglÄ
daÄ instrukcja wyszukiwawcza (używane terminy, odpowiednie operatory logiczne, ew. maskowanie koÅcówek, itd.)."],
- "fields": [
- {"caption": "Temat", "rows": 3, "id": "temat"},
- {"caption": "Krótki opis wystÄ
pienia", "id": "opis"},
- {"caption": "Grupa docelowa", "id": "grupa"},
- {"caption": "ŹródÅo 1 (link, uzasadnienie, instrukcja wyszukiwawcza)", "id": "zrodlo1"},
- {"caption": "ŹródÅo 2 (link, uzasadnienie, instrukcja wyszukiwawcza)", "id": "zrodlo2"}
- ],
- "max_points": 12
-},
-
-{
- "id": 2,
- "type": "open",
- "description": [
- "Wykorzystaj znalezione w zadaniu 1 materiaÅy i zawarte w nich informacje, aby przygotowaÄ graficznÄ
ilustracjÄ treÅci przedstawianych w wystÄ
pieniu (infografika lub prezentacja multimedilana - maks. dÅugoÅc prezentacji 12 slajdów). ZwrÃ³Ä uwagÄ na logiczne i klarowne przedstawienie informacji - toku rozumowania. Zadbaj o kwestie wÅaÅciwego wskazania źródeÅ prezentownych informacji. Postaraj siÄ rozwiÄ
zaniami graficznymi estetycznie wzmocniÄ przekaz wystÄ
pienia."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "Plik z prezentacjÄ
", "type": "file", "id": "plik"},
- {"caption": "Ew. link do prezentacji", "rows": 1, "id": "link"}
- ],
- "max_points": 8
-},
-
-{
- "id": 3,
- "type": "open",
- "description": [
- "Uczestnik Twoich warsztatów zwróciÅ siÄ do Ciebie z proÅbÄ
o poradÄ w stworzeniu strony internetowej. Od kilku lat interesuje siÄ modÄ
, myÅli o zaÅożeniu wÅasnego bloga. Zależy mu na tym, żeby już teraz, mimo mÅodego wieku, Åwiadomie budowaÄ w sieci swój wizerunek eksperta. Prosi CiÄ o polecenie trzech blogów, którymi wedÅug Ciebie mógÅby siÄ inspirowaÄ.",
- "Podaj trzy strony oraz uzasadnij jakimi kryteriami siÄ kierowaÅaÅ/eÅ, wybierajÄ
c każdÄ
z nich. Stwórz również mini katalog zasad, którymi wg Ciebie powinien siÄ kierowaÄ przy prowadzeniu wÅasnego bloga (min. 5 zasad)."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "Link + uzasadnienie (1)", "id": "link1"},
- {"caption": "Link + uzasadnienie (2)", "id": "link2"},
- {"caption": "Link + uzasadnienie (3)", "id": "link3"},
- {"caption": "Katalog zasad", "id": "zasady"}
- ],
- "max_points": 11
-},
-
-{
- "id": 4,
- "type": "open",
- "description": [
- "Na nasz wizerunek w internecie wpÅywa miÄdzy innymi jÄzyk, jakim siÄ posÅugujemy oraz umiejÄtnoÅÄ dyskutowania. MÅodzież czÄsto ma problemy z okreÅleniem granicy pomiÄdzy wolnoÅciÄ
sÅowa a hejtowaniem czy mowÄ
nienawiÅci. âKonstytucja przecież gwarantuje nam wolnoÅÄwypowiedzi, wiÄcâ¦!â - czÄsto sÅyszysz to zdanie, pracujÄ
c ze swojÄ
grupÄ
. Postanawiasz wiÄc przygotowaÄ warsztaty dotyczÄ
ce powyższego zagadnienia.",
- "Znajdź w internecie po jednym przykÅadzie obrazujÄ
cym: mowÄ nienawiÅci, hejt, wolnoÅÄ sÅowa. Uzasadnij swój wybór. PrzykÅady przedstaw w postaci zrzutów ekranu (pamiÄtaj o ich odpowiednim przygotowaniu: np. wymazaniu danych osobowych i/lub zdjÄcia profilowego)."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "Zrzut ekranu (1)", "type": "file", "id": "zrzut1"},
- {"caption": "Uzasadnienie (1)", "id": "uzasadnienie1"},
- {"caption": "Zrzut ekranu (2)", "type": "file", "id": "zrzut2"},
- {"caption": "Uzasadnienie (2)", "id": "uzasadnienie2"},
- {"caption": "Zrzut ekranu (3)", "type": "file", "id": "zrzut3"},
- {"caption": "Uzasadnienie (3)", "id": "uzasadnienie3"}
- ],
- "max_points": 9
-},
-
-{
- "id": 5,
- "type": "open",
- "description": [
- "Przeczytaj polecenie poniżej. Wykonanie proponowanego zadania w tej formie niesie ze sobÄ
pewne ryzyka. Jakich informacji w nim brakuje? Na co powinieneÅ/powinnaÅ zwróciÄ uwagÄ uczestniczek i uczestników?",
- "Zadanie: ZdjÄcia w sieci. PoproÅ uczniów o przygotowanie na lekcjÄ dwóch zdjÄÄ: jednego które wykonajÄ
sami, na którym bÄdzie widnieÄ ktoÅ spoÅród innych uczniów z ich szkoÅy oraz drugiego zdjÄcia, które mogÄ
wykonaÄ sami lub znaleÅºÄ w sieci, na którym widnieje znana osoba np. aktor lub pisarz. NastÄpnie na lekcji poproÅ aby wybrali najlepszy technicznie serwis, w którym umieszczÄ
te zdjÄcia i opublikowali je, wybierajÄ
c dla nich jednÄ
z licencji Creative Commons."
- ],
- "max_points": 10
-},
-
-{
- "id": 6,
- "type": "open",
- "description": [
- "W sieci dostÄpnych jest wiele utworów, do których prawa autorskie już wygasÅy (znajdujÄ
siÄ w domenie publicznej) i można z nich swobodnie korzystaÄ. Niestety wiele z nich nie jest wcale jasno opisanych i czÄsto nie wiemy, jakie mamy do nich prawa.",
- "Przygotowujesz zajÄcia na temat domeny publicznej. Utwory, które chcesz pokazaÄ uczniom, o których wiesz, że prawa do nich wygaÅsy, w sieci czÄsto sÄ
opisane znaczkiem âcopyrightâ lub podobnymi infomacjami. Chcesz przygotowaÄ zajÄcia tak, aby omówiÄ ten problem i pomóc uczestnikom uniknÄ
Ä pomyÅki w przyszÅoÅci.",
- "a) Znajdź w sieci przykÅad utworu np. obrazu lub fotografii, który znajduje siÄ w domenie publicznej, ale nie we wszystkich, nawet oficjalnych źródÅach, jest tak opisany. Podaj linki do dwóch różnych miejsc w sieci, gdzie ten sam utwór jest oznaczony jako domena publiczna i drugiego, gdzie brakuje takiego opisu lub utwór jest oznaczony jako chroniony."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "Utwór", "rows": 1, "id": "a-utwor"},
- {"caption": "Link (1)", "rows": 1, "id": "a-link-1"},
- {"caption": "Link (2)", "rows": 1, "id": "a-link-2"},
- {"caption": "b) Podaj dwa przykÅady tego, jak można oznaczyÄ utwór znajdujÄ
cy siÄ w domenie publicznej, które bÄdziesz mógÅ/mogÅa zasugerowaÄ uczniom, aby Åatwiej byÅo im rozpoznaÄ takie utwory.", "id": "b"},
- {"caption": "c) Podaj co najmniej trzy przykÅady serwisów w sieci, które możesz poleciÄ uczniom, w których nie bÄdÄ
oni mieli problemów z rozpoznaniem praw do danego utworu.
Link(1)", "rows": 1, "id": "c-1"},
- {"caption": "Link (2)", "rows": 1, "id": "c-link-2"},
- {"caption": "Link (3)", "rows": 1, "id": "c-link-3"}
- ],
- "max_points": 10
-},
-
-{
- "id": 7,
- "type": "open",
- "description": [
- "Znajdź w Internecie zdjÄcie lub krótki film, które odwoÅywaÄ siÄ bÄdÄ
do zjawiska cyberprzemocy. Na ich podstawie zbuduj dwa zadania dla uczniów i uczennic gimnazjum, z których:",
- "a. Pierwsze bÄdzie analizÄ
tekstu kultury (np.karta pracy, ankieta).",
- "b. Drugie bÄdzie omawiaÄ zjawisko (w powiÄ
zaniu z tekstem kultury)."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "Link do znalezionego materiaÅu", "rows": 1, "id": "link"},
- {"caption": "Plik (1)", "type": "file", "id": "plik1"},
- {"caption": "Plik (2)", "type": "file", "id": "plik2"}
- ],
- "max_points": 12
-},
-
-{
- "id": 8,
- "type": "file_upload",
- "description": [
- "Zaproponuj Äwiczenie, które bÄdzie doskonaliÅo umiejÄtnoÅÄ pracy w chmurze na poziomie liceum. MÅodzież na wykonanie zadania ma 45 minut. W sali sÄ
komputery (przy komputerze siedzÄ
dwie osoby), wszyscy majÄ
dostÄp do internetu w telefonach komórkowych."
- ],
- "max_points": 8
-},
-
-{
- "id": "9a",
- "id_show": 9,
- "type": "edumed_wybor",
- "description": [
- "Przygotowujesz siÄ do przeprowadzenia zajÄÄ poÅwiÄconych cyfrowym narracjom i publikowaniu wÅasnych materiaÅów multimedialnych w sieci.",
- "a) Wybierz prawidÅowÄ
definicjÄ terminu ânarracja cyfrowaâ:"],
- "options": [
- {"id": 1, "text": "Narracja cyfrowa to zaszyfrowana opowieÅÄ tekstowa zapisana w formie kodu binarnego."},
- {"id": 2, "text": "Narracja cyfrowa to opowieÅÄ (filmowa, zÅożona z kolekcji zdjÄÄ lub nagrania radiowego) nadawana na żywo w internecie."},
- {"id": 3, "text": "Narracja cyfrowa to nagrany za pomocÄ
cyfrowej kamery wideo film, opublikowany nastÄpnie w serwisie YouTube lub Vimeo."},
- {"id": 4, "text": "Narracja cyfrowa to opowieÅÄ przygotowana w formie filmu lub podcastu, skÅadajÄ
ca siÄ - w zależnoÅci od ostatecznej formy ze zdjÄÄ, wideo, nagranego gÅosu lub dźwiÄków otoczenia."}
- ],
- "answer": [4],
- "points": 2,
- "max_points": 11
-},
-
-{
- "id": "9b",
- "continuation": true,
- "type": "open",
- "description": ["b) Znajdź w internecie trzy przykÅady cyfrowych narracji."],
- "fields": [
- {"caption": "Link (1)", "rows": 1, "id": "link-1"},
- {"caption": "Link (2)", "rows": 1, "id": "link-2"},
- {"caption": "Link (3)", "rows": 1, "id": "link-3"}
- ],
- "max_points": 3
-},
-
-{
- "id": "9c",
- "continuation": true,
- "type": "open",
- "description": ["c) Wskaż trzy źródÅa treÅci, które można legalnie wykorzystaÄ do tworzenia wÅasnych materiaÅów multimedialnych (np. wÅasnego vloga, prezentacji multimedialnej, podcastu, wpisu blogowego). Przy każdym wskazanym źródle wyjaÅnij w jednym zdaniu, dlaczego można z niego skorzystaÄ."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "ŹródÅo zdjÄÄ i grafik (link + uzasadnienie)", "id": "link-1"},
- {"caption": "ŹródÅo materiaÅów dźwiÄkowych (link + uzasadnienie)", "id": "link-2"},
- {"caption": "ŹródÅo materiaÅów wideo (link + uzasadnienie)", "id": "link-3"}
- ],
- "max_points": 6
-},
-
-{
- "id": 10,
- "type": "file_upload",
- "description": [
- "Zaplanuj przygotowania do realizacji wspólnej narracji cyfrowej przez caÅÄ
klasÄ na wybranym przez Ciebie etapie edukacyjnym. Wyznacz i uzasadnij kolejne kroki realizacji w formie harmonogramu. Zaproponuj, jak podzielisz klasÄ na grupy i przydzielisz im konkretne zadania. Opisz, jaki bÄdzie efekt koÅcowy i jakie należy Twoim zdaniem speÅniÄ warunki, żeby wspóÅpraca pomiÄdzy grupami byÅa możliwa i przyczyniÅa siÄ do wysokiej jakoÅci realizacji narracji cyfrowej. Wskaż i uzasadnij, jakich narzÄdzi użyÅbyÅ/użyÅabyÅ na kolejnych etapach realizacji projektu."
- ],
- "max_points": 9
-}
-
-]