X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/edumed.git/blobdiff_plain/bab36e3cf0951beb3e50b40c85c1f44fd0c2a0bc..54d3479b4abe28b7780f2fee3e7cb456773105d5:/wtem/fixtures/exercises.json
diff --git a/wtem/fixtures/exercises.json b/wtem/fixtures/exercises.json
index aa98785..fac4005 100644
--- a/wtem/fixtures/exercises.json
+++ b/wtem/fixtures/exercises.json
@@ -1,327 +1,152 @@
[
+
{
"id": 1,
- "type": "edumed_przyporzadkuj",
- "hide_default_instruction": 1,
- "description": ["Które z fotografii umieÅciÅ(a)byÅ jako zdjÄcie profilowe na portalu Facebook, które na LinkedIn, a które z nich na żadnej z tych stron?"],
- "buckets": [
- {"id": 1, "title": "Facebook"},
- {"id": 2, "title": "Facebook"},
- {"id": 3, "title": "Facebook"},
- {"id": 4, "title": "Facebook"},
- {"id": 5, "title": "LinkedIn"},
- {"id": 6, "title": "LinkedIn"},
- {"id": 7, "title": "LinkedIn"},
- {"id": 8, "title": "LinkedIn"},
- {"id": 9, "title": "nigdzie"},
- {"id": 10, "title": "nigdzie"},
- {"id": 11, "title": "nigdzie"},
- {"id": 12, "title": "nigdzie"}
+ "type": "open",
+ "description": [
+ "W sieci nieustannie pojawiajÄ
siÄ nowe zagrożenia, która bardzo czÄsto celujÄ
w naszÄ
nieuwagÄ i sÅabÄ
higienÄ pracy z komputerem. SÄ
to m.in. phishing, a ostatnio ransomware. Chcesz przygotowaÄ uczestników zajÄÄ na to, by potrafili rozpoznawaÄ je i unikaÄ ryzykowanych sytuacji. Twoim zadaniem jest przygotowanie zajÄÄ, które wyczulÄ
uczestników na sygnaÅy, które mogÄ
ÅwiadczyÄ o zbliżajÄ
cym siÄ zagrożeniu.",
+ ""
],
- "buckets_name": "strony",
- "items": [
- {"id": 1, "text": "1", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/seeminglee/3942177783/", "img": "przyp2/1.jpg"},
- {"id": 2, "text": "2", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/davebloggs007/14573899083/","img": "przyp2/2.jpg"},
- {"id": 3, "text": "3", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/125303894@N06/14365668676/","img": "przyp2/3.jpg"},
- {"id": 4, "text": "4", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/gagilas/4224108472/","img": "przyp2/4.jpg"},
- {"id": 5, "text": "5", "href_absolute": 1, "href": "https://www.flickr.com/photos/conejoazul/1455987854/", "img": "przyp2/5.jpg"}
+ "fields": [
+ {"caption": "a) Wypisz 2 oznaki tego, że mail, strona WWW lub sms mogÄ
byÄ atakiem phishingowym.", "id": "1a"},
+ {"caption": "b) Wypisz 2 porady jak możesz zabezpieczyÄ siÄ przed konsekwencjami dziaÅania ransomware.", "id": "1b"},
+ {"caption": "c) WymyÅl i opisz krótko propozycjÄ Äwiczenia, które w praktyczny sposób nauczy jak odróżniaÄ groźne wiadomoÅci mailowe, strony WWW czy sms-y, które mogÄ
byÄ atakami. Wybierz jeden z tych sposobów ataku, znajdź w sieci jeden przykÅad historii ataku w Polsce, który bÄdzie mógÅ posÅużyÄ Ci za przykÅad w Äwiczeniu. Przygotuj krótkÄ
instrukcje dla uczestników zajÄÄ â co majÄ
zrobiÄ w ramach Äwiczenia? Uwaga! Nie podpowiadaj uczestnikom za bardzo, spróbuj pobudziÄ ich czujnoÅÄ i samodzielnoÅÄ.", "id": "1c"}
],
- "items_name": "zdjÄcia",
- "items_instruction": "PrzeciÄ
gnij numery zdjÄÄ do odpowiednich szarych pól powyżej. W każdym szarym polu można umieÅciÄ tylko jeden numer.",
- "items_inline": 1,
- "description_after": ["(Wszystkie użyte zdjÄcia dostÄpne na CC BY lub CC BY-SA â źródÅa/autorzy dostÄpni po klikniÄciu w obrazek)"],
- "points_per_hit": 0.5,
- "answer_mode": "possible_buckets_for_item",
- "answer": {
- "1": [1,2,3,4],
- "2": [1,2,3,4],
- "3": [1,2,3,4,5,6,7,8],
- "4": [9,10,11,12],
- "5": [9,10,11,12]
- }
+ "max_points": 10
},
{
"id": 2,
"type": "open",
- "description": ["Twoja koleżanka wygraÅa ogólnopolski konkurs muzyczny, na którym zyskaÅa uznanie jury i publicznoÅci. Pogratuluj sukcesu w okreÅlonej poniżej formie:"],
+ "description": [
+ "Twoja instytucja/organizacja posiada wspóÅczesnego patrona (np. Jana Nowaka-JezioraÅskiego). Chcesz zorganizowaÄ publicznÄ
wystawÄ na jego temat oraz wspomnieÅ o nim jego bliskich, rodziny i przyjacióÅ. BÄdziecie potrzebowaÄ do tego zdjÄÄ Nowaka-JezioraÅskiego oraz zdjÄÄ jego bliskich. ZdjÄcia do wystawy majÄ
pozyskaÄ uczestnicy Twoich zajÄÄ."
+ ],
"fields": [
- {"id": 1, "caption": "1. tweet"},
- {"id": 2, "caption": "2. wpis na tablicy na Facebooku"},
- {"id": 3, "caption": "3. krótki mail do jej rodziców"}
+ {"caption": "a) Na co powinnaÅ zwróciÄ im uwagÄ: podaj jakie obszary prawa mogÄ
byÄ ważne w tym zadaniu?", "id": "2a"},
+ {"caption": "b) Co zawrzesz w instrukcji dot. Pozyskiwania praw do zdjÄÄ? Podaj 3 przykÅadowe porady z dwóch różnych obszarów prawa.", "id": "2b"}
],
- "max_points": 6
+ "max_points": 11
},
{
"id": 3,
"type": "open",
- "description": ["Twoja mama jest poczÄ
tkujÄ
cÄ
użytkowniczkÄ
internetu. Prosi ciÄ o rady, jak bezpiecznie korzystaÄ z sieci. Przekaż jej co najmniej piÄÄ wskazówek, które bÄdzie mogÅa wykorzystaÄ podczas codziennej pracy przy komputerze."],
- "max_points": 5
+ "description": [
+ "Czy wiesz, kiedy autorzy i prawo wymagajÄ
, by podczas wykorzystania cudzego utworu podpisaÄ odpowiednio utwór? Co możesz zrobiÄ z utworem który cytujesz, a co z takim dostÄpnym na jednej z licencji CC?"
+ ],
+ "fields": [
+ {"caption": "a) Znajdź w sieci przykÅad utworu literackiego chronionego przez prawo autorskie, który mogÅabyÅ użyÄ w krytycznym opracowaniu na temat jego autora/ki. Opisz ten cytat tak jakbyÅ zrobiÅa to w.w. publikacji.", "id": "3a"},
+ {"caption": "b) Napisz krótkie uzasadnienie, co pozwala Ci zacytowaÄ ten utwór w powyższej sytuacji.", "id": "3b"},
+ {"caption": "c) Znajdź w sieci przykÅady utworów (po jednym do każdej sytuacji). Podaj linki do nich razem z opisem licencji/praw.
na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa â Użycie niekomercyjne,", "id": "cc-by-nc"},
+ {"caption": "na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa â bez utworów zależnych,", "id": "cc-by-nd"},
+ {"caption": "utworu z domeny publicznej.", "id": "pd"},
+ {"caption": "d) Uszereguj wszystkie utwory z pkt. a) i c) wg swobody wykorzystania (od tych z najszerszÄ
swobodÄ
)", "id": "3d"}
+ ],
+ "max_points": 12
},
{
"id": 4,
- "type": "edumed_przyporzadkuj",
- "description": ["Dopasuj nazwÄ wtyczki do jej dziaÅania:"],
- "buckets": [
- {"id": 1, "title": "AdBlock"},
- {"id": 2, "title": "CookieMonster"},
- {"id": 3, "title": "NoScript"},
- {"id": 4, "title": "FlashBlock"}
+ "type": "open",
+ "description": [
+ "DoceniajÄ
c potencjaÅ mediów spoÅecznoÅciowych i wykorzystujÄ
c ich różne formy, przygotuj trasÄ wycieczki: âNajpiÄkniejsze murale w Polsceâ."
],
- "buckets_name": "wtyczki",
- "items": [
- {"id": 1, "text": "1", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ
darek internetowych, automatycznie blokuje skrypty uruchamiane i zewnÄtrzne zasoby pobierane przez strony internetowe w przeglÄ
darce."},
- {"id": 2, "text": "2", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ
darek internetowych domyÅlnie blokujÄ
ce wszystkie filmiki typu flash na stronach internetowych, pozwalajÄ
ce je uruchomiÄ jednym klikniÄciem myszki."},
- {"id": 3, "text": "3", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ
darek internetowych, automatycznie blokuje i usuwa reklamy ze stron internetowych. ZwiÄksza wygodÄ i bezpieczeÅstwo korzystania z sieci. Ogranicza przepÅyw informacji o historii przeglÄ
dania."},
- {"id": 4, "text": "4", "desc": "rozszerzenie do przeglÄ
darek internetowych, pozwala bardzo dokÅadnie kontrolowaÄ ciasteczka i to, jakie strony (i na jak dÅugo) mogÄ
je ustawiaÄ."}
+ "fields": [
+ {"caption": "a) Opisz w maksymalnie 7 punktach przebieg wycieczki.", "id": "4a"},
+ {"caption": "b) Wskaż minimum 3 źródÅa informacji, z których skorzystaÅaÅ, uzasadniajÄ
c ich użytecznoÅÄ i kryteria wyboru, którymi siÄ kierowaÅaÅ. Weź pod uwagÄ różnorodnoÅÄ mediów spoÅecznoÅciowych i ich różne funkcje.", "id": "4b"}
],
- "items_name": "dziaÅania",
- "answer": {
- "1": [3],
- "2": [4],
- "3": [1],
- "4": [2]
- },
- "points_per_hit": 0.5
+ "max_points": 8
},
{
"id": 5,
"type": "open",
- "description": ["Podaj po jednym przykÅadzie serwisu (konkretne nazwy), który umożliwia podane niżej akcje."],
- "instruction": "Każda strona może byc podana tylko jeden raz.",
+ "description": [
+ "WyjaÅnij, jakie sÄ
różnice miÄdzy telenowelÄ
dokumentalnÄ
a mockumentem. Podaj 2 wiarygodne źródÅa, gdzie można znaleÅºÄ informacje na ten temat."
+ ],
"fields": [
- {"id": 1, "caption": "budowanie i podtrzymywanie relacji", "rows": 1},
- {"id": 2, "caption": "komunikacjÄ, dyskusjÄ", "rows": 1},
- {"id": 3, "caption": "bieżÄ
ce informowanie i odnoszenie siÄ do aktualnoÅci", "rows": 1},
- {"id": 4, "caption": "prezentacja opinii i poglÄ
dów", "rows": 1},
- {"id": 5, "caption": "wspóÅdzielenie plików", "rows": 1},
- {"id": 6, "caption": "wspóÅtworzenie dokumentów", "rows": 1}
+ {"caption": "a) Różnice", "id": "5a"},
+ {"caption": "b) ŹródÅa informacji.", "id": "5b"}
],
"max_points": 3
-},
+},
{
"id": 6,
"type": "open",
- "description": ["Wraz ze znajomymi 5 marca 2016 r. chcecie wybraÄ siÄ w podróż z Zakopanego do GdaÅska. Å»adne z was nie posiada prawa jazdy i samochodu, nie chcecie korzystaÄ z pomocy rodziców. Zależy wam, aby podróż trwaÅa jak najkrócej i byÅa jak najtaÅsza. Zaplanuj waszÄ
podróż Årodkami transportu publicznego. Podaj godzinÄ rozpoczÄcia i zakoÅczenia podróży, szczegóÅy trasy i usÅug komunikacyjnych, z których skorzystacie.", "Podaj adres(y) stron(y), z których skorzystaÅeÅ/-aÅ."],
- "max_points": 6
-},
-
-{
- "id": 7,
- "type": "open",
- "description": ["Podaj cztery aspekty (obszary) prywatnoÅci czÅowieka."],
- "max_points": 2
-},
-
-{
- "id": 8,
- "type": "open",
- "description": ["WyjaÅnij krótko, na czym polega hakowanie w pozytywnym aspekcie tego zjawiska."],
- "max_points": 5
-},
-
-{
- "id": 9,
- "type": "open",
- "description": ["WymieÅ trzy przykÅady projektów, które powstajÄ
i rozwijajÄ
siÄ dziÄki crowdsourcingowi."],
- "max_points": 1.5
-},
-
-{
- "id": 10,
- "type": "edumed_przyporzadkuj",
- "description": ["Dopasuj pojÄcie do definicji:"],
- "buckets": [
- {"id": 1, "title": "dyskryminacja"},
- {"id": 2, "title": "kryptoreklama"},
- {"id": 3, "title": "cyberprzemoc"},
- {"id": 4, "title": "koncesja"}
- ],
- "buckets_name": "pojÄcia",
- "items": [
- {"id": 1, "text": "1", "desc": "stosowanie przemocy poprzez: przeÅladowanie, zastraszanie, nÄkanie,wyÅmiewanie innych osób przy pomocy narzÄdzi typu elektronicznego,np. SMS, e-mail, witryny internetowe, fora dyskusyjne."},
- {"id": 2, "text": "2", "desc": "traktowanie pewnych osób lub grup spoÅecznych w inny sposób, zwykle mniej sprawiedliwy, niż innych osób i grup."},
- {"id": 3, "text": "3", "desc": "zezwolenie,upoważnienie do prowadzenia jakiejÅ dziaÅalnoÅci."},
- {"id": 4, "text": "4", "desc": "przekaz handlowy polegajÄ
cy na przedstawieniu lub nawiÄ
zywaniu do towaru, usÅugi lub ich znaku towarowego w taki sposób, że stanowiÄ
one element samej audycji."}
+ "description": [
+ "ZostaÅaÅ poproszona przez swojego pracodawcÄ o przygotowanie warsztatu z zakresu edukacji medialnej na temat: âInformacja a opinia. Jak je rozróżniÄ?â. Wyszukaj w internecie po 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników. W każdym zestawie uczestnik warsztatów bÄdzie musiaÅ wskazaÄ, który tekst jest informacjÄ
, a który opiniÄ
. PrzygotowujÄ
c siÄ, weź pod uwagÄ: wydanie online dziennika opinii, portal internetowy i medium spoÅecznoÅciowe."
],
- "items_name": "definicje",
- "answer": {
- "1": [2],
- "2": [4],
- "3": [1],
- "4": [3]
- },
- "points_per_hit": 0.5
-},
-
-{
- "id": 11,
- "type": "open",
- "description": ["Istnieje dwanaÅcie wytycznych dotyczÄ
cych dostÄpnoÅci treÅci internetowych (WCAG). KażdÄ
wytycznÄ
przyporzÄ
dkuj do jednej z czterech zasad."],
- "instruction": "Wpisz litery do odpowiednich pól tekstowych.",
"fields": [
- {"id": 1, "caption": "zrozumiaÅoÅÄ", "rows": 1},
- {"id": 2, "caption": "brak przeszkód w obsÅudze", "rows": 1},
- {"id": 3, "caption": "postrzegalnoÅÄ zmysÅowa", "rows": 1},
- {"id": 4, "caption": "solidne wykonanie", "rows": 1}
- ],
- "description_after": [
- "a) teksty sÄ
czytelne i Åatwe w odbiorze",
- "b) treÅÄ ma swój odpowiednik: obrazom i filmom towarzyszÄ
opisy tekstowe, gÅosowe,napisy, tÅumaczenia na jÄzyk migowy",
- "c) treÅÄ jest eksponowana za pomocÄ
najnowszych technologii uwzglÄdniajÄ
cych wytyczne dotyczÄ
ce dostÄpnoÅci",
- "d) prezentacja treÅci (ksztaÅt graficzny, styl) nie wpÅywa na odbiór",
- "e) strona jest możliwa w obsÅudze przy użyciu klawiatury",
- "f) do treÅci można dotrzeÄ różnymi drogami (urzÄ
dzenia, oprogramowanie)",
- "g) interfejs jest intuicyjny i logicznie zbudowany",
- "h) trudno popeÅniÄ bÅÄ
d w obsÅudze interfejsu",
- "i) nie ma limitów czasowych w korzystaniu z serwisu",
- "j) informacje pierwszoplanowe nie zlewajÄ
siÄ z tÅem",
- "k) sekcje na stronie majÄ
jednoznaczne tytuÅy i sÄ
logicznie podzielone",
- "l) można pominÄ
Ä szkodliwe dla wzroku i sÅuchu komunikaty"
+ {"caption": "Wskaż 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników.", "id": "6a"},
+ {"caption": "Uzasadnij, czym siÄ kierowaÅaÅ, dokonujÄ
c wyboru.", "id": "6b"}
],
"max_points": 6
},
{
- "id": 12,
+ "id": "7a",
+ "id_show": 7,
"type": "edumed_wybor",
- "description": ["Na co NIE pozwala ci dozwolony użytek?"],
- "options": [
- {"id": 1, "text": "na sprzedawanie kopii pÅyt z muzykÄ
twojego ulubionego zespoÅu"},
- {"id": 2, "text": "na oglÄ
danie filmu pobranego z internetu"},
- {"id": 3, "text": "na nagranie serialu na pÅytÄ i obejrzenie go z rodzinÄ
"},
- {"id": 4, "text": "żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidÅowa"}
+ "description": [
+ "Zaproponuj Äwiczenie poszerzajÄ
ce umiejÄtnoÅci grupy, z którÄ
najczÄÅciej pracujesz, w zakresie (wybierz jeden z trzech)"
],
- "answer": [1],
- "points": 1
-},
-
-{
- "id": 13,
- "type": "edumed_wybor",
- "description": ["Chcesz opublikowaÄ swoje opowiadanie na wolnej licencji. Zezwalasz na jego kopiowanie, zmienianie, remiksowanie, rozprowadzanie i wykonanie, ale pod warunkiem, że ewentualne utwory zależne -- np. tÅumaczenia -- bÄdÄ
przez ich autorów udostÄpnione na takiej samej licencji. KtórÄ
z licencji wybierzesz?"],
"options": [
- {"id": 1, "text": "CC BY-SA"},
- {"id": 2, "text": "CC BY-NC"},
- {"id": 3, "text": "CC BY"},
- {"id": 4, "text": "żadnÄ
z wymienionych"}
+ {"id": 1, "text": "formatowania pliku tekstowego,"},
+ {"id": 2, "text": "obróbki obrazu,"},
+ {"id": 3, "text": "montażu wideo."}
],
"answer": [1],
- "points": 1
+ "points": 0,
+ "max_points": 12
},
{
- "id": 14,
- "type": "edumed_wybor",
- "description": ["Do nawyków higieny informacyjnej należÄ
:"],
- "options": [
- {"id": 1, "text": "tworzenie kopii zapasowych informacji, na których nam zależy"},
- {"id": 2, "text": "odczytywanie informacji na specjalnym czytniku"},
- {"id": 3, "text": "robienie przerw co 20 minut, aby uporzÄ
dkowaÄ informacje"},
- {"id": 4, "text": "ograniczenie korzystania z âusÅug w chmurzeâ"},
- {"id": 5, "text": "szyfrowanie danych na dysku twardym"},
- {"id": 6, "text": "korzystanie z technologii anonimizujÄ
cych"},
- {"id": 7, "text": "mycie rÄ
k po skorzystaniu z komputera"}
+ "id": "7b",
+ "continuation": true,
+ "type": "open",
+ "description": [],
+ "fields": [
+ {"caption": "Opisz grupÄ, dla której planujesz Äwiczenie (wiek, posiadane już umiejÄtnoÅci i doÅwiadczenie w korzystaniu z nowych technologii)", "id": "7a"},
+ {"caption": "Podaj cel (cele) Äwiczenia oraz jego rezultaty (po zakoÅczeniu Äwiczenia uczestnik/uczestniczka: 1. wie⦠2. rozumie⦠3. umieâ¦)", "id": "7b"},
+ {"caption": "Zaplanuj Äwiczenie w czasie (ile czasu potrzebujesz? Ile czasu zajmÄ
poszczególne czÄÅci Äwiczenia?)", "id": "7c"},
+ {"caption": "Opisz, czego potrzebujesz (materiaÅy, oprogramowanie), żeby je zrealizowaÄ. JeÅli Äwiczenie zakÅada wykorzystanie przykÅadowych materiaÅów (np. tekst, zdjÄcie, wideo) â doÅÄ
cz je do Äwiczenia. JeÅli czÄÅciÄ
Äwiczenia jest zdobycie tych materiaÅów przez uczestników â uwzglÄdnij to w opisie Äwiczenia. ", "id": "7d"},
+ {"caption": "Opisz przebieg Äwiczenia tak, by byÅo ono zrozumiaÅe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcÄ
cych je wykorzystaÄ w pracy ze swoimi grupami.", "id": "7e"}
],
- "answer": [1,4,5,6],
- "answer_mode": "all_or_nothing",
- "points": 2
+ "max_points": 12
},
{
- "id": 15,
- "type": "edumed_przyporzadkuj",
- "description": ["Dopasuj rodzaj formatu do jego cech charakterystycznych."],
- "buckets": [
- {"id": 1, "title": "JPG"},
- {"id": 2, "title": "PDF"},
- {"id": 3, "title": "OpenDocument"},
- {"id": 4, "title": "PNG"},
- {"id": 5, "title": "EPUB"}
+ "id": 8,
+ "type": "open",
+ "description": [
+ "KorzystajÄ
c z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) internauci narażeni sÄ
na to, że ktoÅ wykorzysta ich wizerunek lub twórczoÅÄ niezgodnie z prawem. Zaplanuj dla grupy, z którÄ
pracujesz, Äwiczenie przygotowujÄ
ce jej czÅonków/czÅonkinie do interwencji w takiej sytuacji."
],
- "buckets_name": "formaty",
- "items": [
- {"id": 1, "text": "1", "desc": "format plików sÅużÄ
cy do prezentacji, przenoszenia i drukowania treÅci tekstowo-graficznych. Jego zastosowanie zapewnia to, że po otwarciu w innym programie nie zmieni siÄ to, jak wyglÄ
dajÄ
poszczególne strony."},
- {"id": 2, "text": "2", "desc": "format obrazów rastrowych (bitmap), najlepiej sprawdzajÄ
cy siÄ przy zapisie fotografii oraz obrazów naturalnych (pejzaży, portretów itp.), w których barwy pÅynnie przechodzÄ
i w których nie ma wiele ostrych krawÄdzi czy drobnych detali. Przy zapisie w tym formacie dokonywana jest stratna kompresja, co sprawia, że czÄÅÄ informacji zostaje bezpowrotnie utracona."},
- {"id": 3, "text": "3", "desc": "otwarty standard,oparty na jÄzyku XML, sÅużÄ
cy do publikowania elektronicznych ksiÄ
żek. Tworzone w nim ksiÄ
żki nie majÄ
podziaÅu na strony,choÄ istnieje możliwoÅÄ wyÅwietlania na marginesie numeru strony pochodzÄ
cego z ksiÄ
żki drukowanej."},
- {"id": 4, "text": "4", "desc": "format plików pakietów biurowych, bÄdÄ
cy otwartym standardem ISO (MiÄdzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej), podstawowy dla wolnych programów do edycji tekstu."},
- {"id": 5, "text": "5", "desc": "rastrowy format plików graficznych, korzystajÄ
cy z kompresji bezstratnej."}
+ "fields": [
+ {"caption": "a) Opisz grupÄ, dla której planujesz Äwiczenie (wiek, posiadane już umiejÄtnoÅci i doÅwiadczenie w korzystaniu z TIK),", "id": "8a"},
+ {"caption": "b) Znajdź (pamiÄtaj o podaniu źródeÅ) lub stwórz przykÅady dwóch sytuacji dotyczÄ
cych naruszenia wizerunku i/lub praw autorskich w mediach â pasujÄ
cych do sytuacji, z jakimi mogÄ
siÄ spotkaÄ uczestnicy/uczestniczki Twoich zajÄÄ.", "id": "8b"},
+ {"caption": "c) Stwórz listÄ możliwych dziaÅaÅ interwencyjnych pasujÄ
cych do tych sytuacji, które możesz omówiÄ podczas zajÄÄ.", "id": "8c"},
+ {"caption": "d) Opisz przebieg Äwiczenia tak, by byÅo ono zrozumiaÅe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcÄ
cych je wykorzystaÄ w pracy z grupami.", "id": "8d"}
],
- "items_name": "definicje",
- "answer": {
- "1": [2],
- "2": [1],
- "3": [4],
- "4": [5],
- "5": [3]
- },
- "points_per_hit": 0.5
+ "max_points": 12
},
{
- "id": 16,
- "type": "open",
- "description": ["Podaj min. 3 objawy obecnoÅci wirusa na twoim komputerze."],
- "max_points": 3
-},
-
-{
- "id": 17,
- "type": "open",
- "description": ["Wyszukaj w odpowiednim katalogu Biblioteki Narodowej artykuÅy z polskich czasopism opublikowane w 2010 roku, które dotyczyÅy edukacji medialnej. Podaj liczbÄ tekstów oraz 3 tytuÅy czasopism, w których je opublikowano."],
- "max_points": 6
-},
-
-{
- "id": 18,
- "type": "open",
- "description": ["Podaj co najmniej 3 dziaÅania, które możesz podjÄ
Ä, aby wyjÅÄ z baÅki filtrujÄ
cej."],
- "max_points": 3
-},
-
-{
- "id": 19,
+ "id": 9,
"type": "open",
- "description": ["ZauważyÅeÅ/-aÅ, że twój kolega coraz rzadziej wychodzi z domu i ma coraz gorsze wyniki w nauce, za to ciÄ
gle siedzi przed komputerem. DomyÅlasz siÄ, że jest uzależniony od internetu. Udziel mu co najmniej trzech rad, jak uwolniÄ siÄ od tego naÅogu."],
- "max_points": 3
-},
-
-{
- "id": 20,
- "type": "edumed_wybor",
- "description": ["Z poniższej listy wybierz czynnoÅci i rzeczy, na podstawie których stosowane jest profilowanie w sieci."],
- "options": [
- {"id": 1, "text": "przeglÄ
dane strony internetowe"},
- {"id": 2, "text": "sÅowa wpisywane w wyszukiwarce internetowej"},
- {"id": 3, "text": "informacje o sobie publikowane w sieci (np. wiek, pÅeÄ, zainteresowania)"},
- {"id": 4, "text": "odpowiedzi na internetowe ankiety"},
- {"id": 5, "text": "âpolubieniaâ w serwisie spoÅecznoÅciowym"},
- {"id": 6, "text": "informacje o geolokalizacji"},
- {"id": 7, "text": "przedmioty oglÄ
dane w sklepach internetowych"},
- {"id": 8, "text": "przedmioty kupione w sklepach internetowych"}
+ "description": [
+ "Przyjrzyj siÄ, jak w praktyce wyglÄ
da komunikacja w sieci. Wykorzystaj do tego wÅasne doÅwiadczenia z portali spoÅecznoÅciowych czy informacyjnych.",
+ "Przypomnij sobie sytuacje, w których zabieraÅaÅ gÅos w toczÄ
cych siÄ tam dyskusjach. Przyjrzyj siÄ jÄzykowi, którego używaÅaÅ. Czy sprzyjaÅ on osiÄ
gniÄciu celów, które sobie zakÅadaÅaÅ wÅÄ
czajÄ
c siÄ w dyskusjÄ? Czy jÄzyk, który tam spotkaÅaÅ wolny byÅ od agresji, mowy nienawiÅci i hejtu?",
+ "JeÅli dotÄ
d nie miaÅaÅ doÅwiadczenia komunikacji z internautami lub nie umiesz przywoÅaÄ takich doÅwiadczeÅ â zdobÄ
dź je!",
+ "
W odpowiedzi możesz pominÄ
Ä tematy, na które zabieraÅaÅ gÅos â Twoje poglÄ
dy nie majÄ
znaczenia dla oceny zadania. Podczas oceny zadania liczyÄ siÄ bÄdzie: zwiÄzÅy opis konkretnych doÅwiadczeÅ i sytuacji, które spotkaÅeÅ/spotkaÅaÅ oraz Twoje pomysÅy na przeÅożenie ich na pracÄ z grupami."
],
- "answer": [1,2,3,4,5,6,7,8],
- "answer_mode": "all_or_nothing",
- "points": 2
-},
-
-{
- "id": 21,
- "type": "open",
- "description": ["Chcesz usunÄ
Ä profil na Facebooku, ale nie chciaÅ(a)byÅ utraciÄ danych i treÅci, które udostÄpniaÅeÅ. Jak je zdobyÄ? Jakie dane ocalejÄ
(wymieÅ 3 rodzaje)?"],
- "max_points": 2.5
-},
-
-{
- "id": 22,
- "type": "open",
- "description": ["Znajdź informacje o 2 organizacjach pozarzÄ
dowych, które dziaÅajÄ
w Twojej okolicy. Komu pomagajÄ
?",
- "W jaki sposób dotarÅeÅ/aÅ do tej informacji? Wklej adres strony, z której skorzystaÅeÅ/aÅ."],
- "max_points": 3
+ "fields": [
+ {"caption": "Opisz krótko wnioski z Twoich doÅwiadczeÅ.", "id": "9a"},
+ {"caption": "Jak wykorzystasz je w pracy z TwojÄ
grupÄ
/grupami? Dlaczego?", "id": "9b"},
+ {"caption": "JakÄ
aktywnoÅÄ na podstawie swoich wniosków zaproponujesz grupie?", "id": "9c"},
+ {"caption": "Jakie cele chciaÅabyÅ osiÄ
gnÄ
Ä swoim Äwiczeniem?", "id": "9d"}
+ ],
+ "max_points": 12
}
+]
-]
\ No newline at end of file