X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/edumed.git/blobdiff_plain/8ad56095130253384647c1e51ef5ae597671a7c9..e6cc0d153ce3dfe36826f666d3dae9fb4ec82060:/edumed/contact_forms.py?ds=inline diff --git a/edumed/contact_forms.py b/edumed/contact_forms.py index fdb36b4..2b2ac7e 100644 --- a/edumed/contact_forms.py +++ b/edumed/contact_forms.py @@ -6,6 +6,7 @@ from django.forms.formsets import BaseFormSet from django.utils.safestring import mark_safe from markdown2 import Markdown +from contact.fields import HeaderField from contact.forms import ContactForm from django.core.mail import send_mail from django.core.exceptions import ValidationError @@ -604,7 +605,7 @@ class CybernauciAnkietaForm(ContactForm): super(CybernauciAnkietaForm, self).__init__(*args, **kwargs) self.label_suffix = '' - form_tag = 'cybernauci-ankieta-trenera' + form_tag = 'cybernauci-ankieta-trenera-2017' form_title = u"Cybernauci – ankieta trenerska" nazwisko = forms.CharField(label=u'Imię i nazwisko', max_length=128) contact = forms.CharField(label=u'Adres e-mail') @@ -623,46 +624,34 @@ class CybernauciAnkietaForm(ContactForm): pyt5 = textarea_field(u'5. Nad jakimi elementami pracy trenerskiej chciałbyś/chciałabyś popracować?') pyt6 = textarea_field(u'6. Co jest dla Ciebie najważniejsze w pracy z grupą? ' u'Na co zwracasz uwagę w tym obszarze jako osoba prowadząca warsztaty?') - pyt7 = textarea_field(u'7. Opisz najtrudniejszą Twoim zdaniem sytuację, której doświadczyłeś/doświadczyłaś ' - u'podczas prowadzenia zajęć w grupie z młodzieżą, rodzicami lub nauczycielami?') - pyt8 = forms.MultipleChoiceField( - label=u'8. W jaki sposób poradzisz sobie z niespodziewaną sytuacją skrócenia czasu zajęć? ' - u'Na które z poniższych punktów przeznaczysz w takiej sytuacji najmniej czasu?', - widget=forms.CheckboxSelectMultiple, - choices=simple_choices( - u'Przedstawienie się prowadzących i uczestników', - u'Poznanie oczekiwań i dostosowanie do nich programu zajęć', - u'Integracja', - u'Poprowadzenie kolejnych elementów zajęć (teoria-ćwiczenia)', - u'Podsumowanie - sprawdzenie efektów warsztatu', - u'Zaplanowanie dalszych prac', - u'Ewaluacja')) - pyt8a = textarea_field(label=u'Dlaczego?', max_length=1000) + pyt7 = textarea_field( + u'7. Jakie są Twoje największe obawy wobec realizacji szkoleń w placówkach oświatowych?') + pyt8a = ordered_textarea_field( + 1, pre_label=u'8. Opisz szczegółowo doświadczenie z różnymi grupami:', label=u'rodzice') + pyt8b = ordered_textarea_field(2, label=u'nauczyciele') + pyt8c = ordered_textarea_field(3, label=u'młodzież ponadgimnazjalna') + pyt8d = ordered_textarea_field(4, label=u'młodzież gimnazjalna') + pyt8e = ordered_textarea_field(5, label=u'dzieci i młodzież szkół podstawowych') pyt9 = textarea_field( - label=u'9. Jeden z uczestników przeszkadza podczas warsztatów: ' - u'głośno żartuje, nie wykonuje zleconych zadań. Co robisz?') - pyt10 = textarea_field( - u'10. Z całej grupy tylko trzy osoby odpowiadają na każde zadane przez Ciebie pytanie. ' - u'Co robisz?') - pyt11 = textarea_field( - u'11. Jakie są Twoje największe obawy wobec realizacji szkoleń w placówkach oświatowych?') - pyt12a = ordered_textarea_field( - 1, pre_label=u'12. Opisz szczegółowo doświadczenie z różnymi grupami:', label=u'rodzice') - pyt12b = ordered_textarea_field(2, label=u'nauczyciele') - pyt12c = ordered_textarea_field(3, label=u'młodzież ponadgimnazjalna') - pyt12d = ordered_textarea_field(4, label=u'młodzież gimnazjalna') - pyt12e = ordered_textarea_field(5, label=u'dzieci i młodzież szkół podstawowych') - pyt13 = textarea_field( - u'13. Z jakimi grupami wiekowymi najlepiej Ci się współpracuje? ' + u'9. Z jakimi grupami wiekowymi najlepiej Ci się współpracuje? ' u'Umiejętności w zakresie pracy z którą grupą najbardziej chciałabyś/chciałbyś zdobyć/doskonalić?') - pyt14 = textarea_field( - u'14. W jaki sposób na co dzień dbasz o swój rozwój jako trenera/trenerki, ' + pyt10 = textarea_field( + u'10. W jaki sposób na co dzień dbasz o swój rozwój jako trenera/trenerki, ' u'osoby prowadzącej warsztaty czy inne formy szkoleniowe?') + pyt11 = textarea_field(u'11. Jakie są Twoje potrzeby żywieniowe?') + pyt12 = forms.ChoiceField( + label=u'12. Jak przyjedziesz do Wilgi?', + widget=forms.RadioSelect, + choices=simple_choices( + u'publiczna komunikacja do/z Warszawy (i wesoły bus do/z Wilgi)', + u'publiczna komunikacja do/z Wilgi', + u'samochód prywatny')) class SciezkiKopernikaForm(ContactForm): form_tag = 'sciezki-kopernika' form_title = u'Formularz zgłoszeniowy na warsztaty' + disabled = True nazwisko = forms.CharField(label=u'Imię i nazwisko uczestnika/uczestniczki', max_length=128) rok_urodzenia = forms.IntegerField(label=u'Rok urodzenia') @@ -683,7 +672,7 @@ class SciezkiKopernikaForm(ContactForm): choices=[('tak', 'tak'), ('nie', 'nie')], widget=forms.RadioSelect) zgoda_regulamin = forms.BooleanField( label=mark_safe( - u'Oświadczam, że zapoznałem/-am się z ' + u'Oświadczam, że zapoznałem/am się z ' u'Regulaminem udziału w projekcie ' u'i spełniam kryteria kwalifikowalności do udziału w projekcie.')) @@ -696,6 +685,18 @@ def make_link(text, url): return u'%s' % (url, text) +ODMOWA_CHOICES = [ + ('nie', u'Nie'), + ('tak', u'Tak'), + ('odmowa', u'Odmowa odpowiedzi'), +] + +YESNO_CHOICES = [ + ('nie', u'Nie'), + ('tak', u'Tak'), +] + + class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): def __init__(self, *args, **kwargs): super(SciezkiKopernikaTestForm, self).__init__(*args, **kwargs) @@ -703,10 +704,9 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): result_page = True form_tag = 'sciezki-kopernika-test' - form_title = u'Test' + form_title = u'Test wiedzy w zakresie edukacji medialnej i cyfrowej' submit_label = u'Wyślij' - contact = forms.EmailField(label=u'Adres e-mail, na który przyślemy informację o wynikach') pyt1 = quiz_question( label=u'1. Na stronie portalu internetowego pod jednym z artykułów opublikowano komentarz o treści ' u'„Nie wszyscy muzułmanie to terroryści, ale wszyscy terroryści to muzułmanie”. ' @@ -742,7 +742,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): (1, u'wylogowywać się lub blokować ekran za każdym razem, kiedy odchodzisz od komputera, tabletu ' u'lub odkładasz gdzieś telefon, regularnie czyścić historię przeglądanych stron.')]) pyt5 = quiz_question( - label=u'5. Komentarz opublikowany w internecie ma taką samą wartość bez względu na to, ' + label=u'5. Komentarz opublikowany w Internecie ma taką samą wartość bez względu na to, ' u'czy jest anonimowy czy podpisany imieniem i nazwiskiem:', choices=[ (0, u'tak, ze względu na zasadę wolności słowa,'), @@ -762,8 +762,8 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u'zmontować narrację z części przygotowanych przez uczestników zespołu.')]) pyt7 = quiz_question( label=u'7. Firma telekomunikacyjna wykorzystuje boty do automatycznego odpowiadania na pytania klientów ' - u'zadawane przez Facebooka. Boty zwracają się do wszystkich po imieniu. Kiedy użytkownik, który ' - u'sobie tego nie życzy, wyraża swoje niezadowolenie z takiej formy rozmowy, firma powinna:', + u'zadawane w serwisie społecznościowym. Boty zwracają się do wszystkich po imieniu. Kiedy użytkownik, ' + u'który sobie tego nie życzy, wyraża swoje niezadowolenie z takiej formy rozmowy, firma powinna:', choices=[ (2, u'przeprosić użytkownika, szanując preferowane przez niego reguły komunikacji,'), (0, u'zignorować użytkownika odwołując się do zasad netykiety,'), @@ -809,9 +809,9 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): pyt12 = quiz_question( label=u'12. Dołączyłeś/aś do grupy, która zbiera informacje o problemach dotyczących młodych ludzi ' u'w Twojej okolicy. Zamierzacie zaprezentować zgromadzone informacje w interesujący sposób, ' - u'tak by zainteresować lokalne media, służby miejskie, zwykłych obywateli i waszych rówieśników. ' + u'tak by zainteresować lokalne media, służby miejskie, zwykłych obywateli i Waszych rówieśników. ' u'Grupa nie ma możliwości regularnego spotykania się, dlatego wybraliście pracę wyłącznie ' - u'przez internet. Który zestaw narzędzi pozwoli wam na jak najlepszą, wspólną pracę?', + u'przez Internet. Który zestaw narzędzi pozwoli Wam na jak najlepszą, wspólną pracę?', choices=[ (0, u'mail grupowy, komunikator tekstowy (np. Messenger), oprogramowanie do tworzenia podcastów, ' u'stacjonarne narzędzie do tworzenia prezentacji (np. Power Point),'), @@ -835,11 +835,11 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): label=u'14. Na przeglądanej stronie internetowej znalazłeś/aś interesującą grafikę, którą chciał(a)byś ' u'wykorzystać w przygotowywanej cyfrowej narracji. Nie jest ona jednak podpisana. Co robisz?', choices=[ - (0, u'podpisuję grafikę adresem strony, na której ją znalazłem/-am,'), + (0, u'podpisuję grafikę adresem strony, na której ją znalazłem/am,'), (1, u'korzystam z opcji wyszukiwania obrazem w wyszukiwarce grafiki, chcąc znaleźć inne strony, ' u'gdzie pojawiła się grafika,'), (2, u'korzystam z opcji wyszukiwania obrazem, a jeśli to się nie powiedzie, skontaktuję się ' - u'z administratorem strony, na której znalazłem/-am grafikę, pytając o autora; przeglądam także ' + u'z administratorem strony, na której znalazłem/am grafikę, pytając o autora; przeglądam także ' u'informacje o stronie, szukając ewentualnych informacji o zasadach publikacji treści; być może ' u'autor informuje, że wszystkie grafiki są jego autorstwa.')]) pyt15 = quiz_question( @@ -854,23 +854,23 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): (1, u'b będącego dowolną liczbą,'), (0, u'f.')]) pyt16 = quiz_question( - label=u'16. Przygotowujesz teledysk do utworu nagranego przez twój zespół. Efekt swojej pracy opublikujesz ' + label=u'16. Przygotowujesz teledysk do utworu nagranego przez Twój zespół. Efekt swojej pracy opublikujesz ' u'na kanale zespołu na YouTube. Teledysk nie może łamać praw autorskich, w przeciwnym razie zostanie ' u'usunięty z serwisu. W teledysku możesz wykorzystać zdjęcia, ikony, fragmenty filmów:', choices=[ (1, mark_safe( - u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez ciebie, ' + u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez Ciebie, ' u'ściągniętych z serwisu %s,' % ( make_link(u'CC BY-SA', 'https://www.flickr.com/creativecommons/by-sa-2.0/'), make_link(u'The Noun Project', 'https://thenounproject.com')))), (2, mark_safe( - u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez ciebie, ' + u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez Ciebie, ' u'ściągniętych z %s,' % ( make_link(u'CC-BY', 'https://www.flickr.com/creativecommons/by-2.0/'), make_link(u'serwisu ze zdjęciami NASA', 'https://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/index.html')))), (0, mark_safe( - u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez ciebie, ' + u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez Ciebie, ' u'ściągniętych z wyszukiwarki grafiki Google.' % make_link('CC-BY-NC', 'https://www.flickr.com/creativecommons/by-nc-2.0/')))]) pyt17 = quiz_question( @@ -891,24 +891,24 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): (1, u'Angielska Wojna Domowa 1642-1651, propaganda.')]) pyt18 = quiz_question( label=u'18. Podczas wycieczki szkolnej zrobiłaś/eś sporo zdjęć znajomym, w różnych sytuacjach. ' - u'Masz również dostęp do wielu fotografii, które przygotowali twoi koledzy i koleżanki. ' + u'Masz również dostęp do wielu fotografii, które przygotowali Twoi koledzy i koleżanki. ' u'Zamierzasz niektóre z nich zamieścić na swoim kanale w serwisie społecznościowym. Możesz opublikować:', choices=[ (0, u'zdjęcia prezentujące selfie (o ile nie przedstawiają więcej niż dwóch osób), ' - u'zdjęcia grupy podczas zwiedzania, zdjęcia, które ktoś zrobił tobie na tle zwiedzanych obiektów, ' + u'zdjęcia grupy podczas zwiedzania, zdjęcia, które ktoś zrobił Tobie na tle zwiedzanych obiektów, ' u'zdjęcia, na których ludzie się uśmiechają i cieszą, że robisz im zdjęcie,'), - (1, u'zdjęcia prezentujące selfie (ale tylko twoje), zdjęcia pokazujące w oddali grupę na tle ' - u'zwiedzanych obiektów, zdjęcia, zdjęcia na których widać tylko ciebie, na tle zwiedzanych obiektów,'), - (2, u'zdjęcia prezentujące selfie (na których jesteś ty, ale również inne osoby, które potwierdziły, ' - u'że możesz opublikować fotografie), zdjęcia na których widać tylko ciebie ' + (1, u'zdjęcia prezentujące selfie (ale tylko Twoje), zdjęcia pokazujące w oddali grupę na tle ' + u'zwiedzanych obiektów, zdjęcia, zdjęcia na których widać tylko Ciebie, na tle zwiedzanych obiektów,'), + (2, u'zdjęcia prezentujące selfie (na których jesteś Ty, ale również inne osoby, które potwierdziły, ' + u'że możesz opublikować fotografie), zdjęcia na których widać tylko Ciebie ' u'i masz zgodę na ich publikację od osoby, która wykonała fotografię, ' - u'wykonane przez ciebie zdjęcia zwiedzanych obiektów.')]) + u'wykonane przez Ciebie zdjęcia zwiedzanych obiektów.')]) pyt19 = quiz_question( label=u'19. Korzystając z sieci, natrafiamy na różne interesujące informacje. ' u'Pojawiają się w wielu serwisach informacyjnych, społecznościowych, w postaci reklam ' u'dołączanych do materiałów wideo, reklam zamieszczonych w tekstach itp. ' u'Na co warto zwracać uwagę, podczas codziennego korzystania z mediów, ' - u'żeby efektywnie wykorzystać czas spędzony w internecie?', + u'żeby efektywnie wykorzystać czas spędzony w Internecie?', choices=[ (1, u'zaplanować czas spędzany na korzystaniu z mediów i starać się trzymać swojego planu, ' u'nie unikasz jednak nagłych rozmów przez komunikator, oglądania postów, ' @@ -925,6 +925,75 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): (0, u'analizuje treść tekstów oraz obrazków i blokuje te, które zawierają reklamy,'), (1, u'blokuje wyświetlanie plików reklam zanim wyświetli je przeglądarka,'), (2, u'blokuje komunikację przeglądarki z serwerami publikującymi reklamy.')]) + contact = forms.EmailField(label=u'Adres e-mail, na który przyślemy informację o wynikach') + head1 = HeaderField( + label=u'Test powstał w ramach projektu "Collegium Młodych - media i technologie" realizowany w ramach ' + u'III Osi priorytetowej: Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje ' + u'w szkolnictwie wyższym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego przez ' + u'Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nr umowy POWR.03.01.00-00-C078/16-00.') + head2 = HeaderField( + label=u'Dane zbierane są wyłącznie na potrzeby realizacji projektu „Collegium Młodych – media i technologie”,' + u' w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, udzielenia wsparcia, monitoringu, ' + u'ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych w ramach ' + u'PO WER.') + imie = forms.CharField(label=u'Imię') + nazwisko = forms.CharField(label=u'Nazwisko') + PESEL = forms.CharField(label=u'PESEL', required=False, help_text=u'zostawić pusty w przypadku braku') + plec = forms.ChoiceField( + label=u'Płeć', widget=forms.RadioSelect, + choices=[('k', u'kobieta'), ('m', u'mężczyzna')]) + wiek = forms.IntegerField(label='Wiek') + wyksztalcenie = forms.ChoiceField( + label=u'Wykształcenie', + choices=[ + (u'Niższe niż podstawowe', u'Niższe niż podstawowe'), + (u'Podstawowe', u'Podstawowe'), + (u'Gimnazjalne', u'Gimnazjalne'), + (u'Ponadgimnazjalne', u'Ponadgimnazjalne'), + (u'Policealne', u'Policealne'), + (u'Wyższe', u'Wyższe'), + ]) + wojewodztwo = forms.ChoiceField(label=u'Województwo', choices=WOJEWODZTWO_CHOICES) + powiat = forms.CharField(label=u'Powiat') + gmina = forms.CharField(label=u'Gmina') + miejscowosc = forms.CharField(label=u'Miejscowość') + ulica = forms.CharField(label=u'Ulica', required=False) + numer = forms.CharField(label=u'Nr budynku') + lokal = forms.CharField(label=u'Nr lokalu', required=False) + kod = forms.CharField(label=u'Kod pocztowy') + telefon = forms.CharField(label=u'Telefon kontaktowy') + status = forms.ChoiceField( + label=u'Status na rynku pracy', + choices=[ + (u'uczeń', u'osoba bierna zawodowo ucząca się'), + (u'nieuczeń', u'osoba bierna zawodowo nieuczestnicząca w kształceniu'), + (u'bezrobotna-up', u'Osoba bezrobotna zarejestrowana w ewidencji UP'), + (u'bezrobotna-nie-up', u'Osoba bezrobotna nie zarejestrowana w ewidencji UP'), + (u'pracująca', u'Osoba pracująca'), + (u'inne', u'inne'), + ]) + typ_szkoly = forms.CharField(label=u'Typ szkoły (ponadgimnazjalna; inna, jaka?)', required=False) + mniejszosc = forms.ChoiceField( + label=u'Osoba należąca do mniejszości narodowej lub etnicznej, migrant, osoba obcego pochodzenia', + choices=ODMOWA_CHOICES) + bezdomna = forms.ChoiceField( + label=u'Osoba bezdomna lub dotknięta wykluczeniem z dostępu do mieszkań', choices=YESNO_CHOICES) + niepelnosprawna = forms.ChoiceField( + label=u'Osoba z niepełnosprawnościami', + choices=ODMOWA_CHOICES) + pytanie4 = forms.ChoiceField( + label=u'Osoba przebywająca w gospodarstwie domowym bez osób pracujących', + choices=YESNO_CHOICES) + pytanie5 = forms.ChoiceField( + label=u'Osoba przebywająca w gospodarstwie domowym z dziećmi pozostającymi na utrzymaniu', + choices=YESNO_CHOICES) + pytanie6 = forms.ChoiceField( + label=u'Osoba żyjąca w gospodarstwie składającym się z jednej osoby dorosłej i dzieci ' + u'pozostających na utrzymaniu', + choices=YESNO_CHOICES) + pytanie7 = forms.ChoiceField( + label=u'Osoba żyjąca w innej niekorzystnej sytuacji społecznej (inne niż wymienione powyżej)', + choices=ODMOWA_CHOICES) ANSWER_COMMENTS = [ ( @@ -933,7 +1002,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"założeniem jest, że „wszyscy terroryści są muzułmanami”. Terroryzm jako akt agresji fizycznej wymierzony" u" przeciwko innym osobom nie jest domeną tej, czy innej religii. Wynika on często z fundamentalistycznych " u"postaw i może pojawić się w różnych kontekstach politycznych i społecznych, a nie tylko religijnych. " - u"Z drugiej strony, każdemu użytkownikowi internetu przysługuje wolność słowa, która oznacza prawo " + u"Z drugiej strony, każdemu użytkownikowi Internetu przysługuje wolność słowa, która oznacza prawo " u"do publicznego wyrażania własnych poglądów w przestrzenie publicznej. Zachęca do tego zwłaszcza możliwość" u" zostawiania komentarzy pod różnego rodzaju artykułami. Należy liczyć się z tym, że część z nich może " u"wprowadzać w błąd. Jeśli przyjmiemy interpretację, zgodnie z którą wpis użytkownika na portalu " @@ -942,7 +1011,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"pt. „Zjawisko terroryzmu”: " u"http://www.ies.krakow.pl/wydawnictwo/prokuratura/pdf/2012/07-08/11resztak.pdf.\n" u"\n" - u"O prawie do wolności wypowiedzi w internecie i zagrożeniach związanych z jego ograniczeniem możesz " + u"O prawie do wolności wypowiedzi w Internecie i zagrożeniach związanych z jego ograniczeniem możesz " u"przeczytać w komentarzu prawnika pt. „Masz prawo swobodnie wypowiadać się w Internecie, tak samo jak " u"wyjść z domu i chodzić po ulicach!”: " u"http://prawokultury.pl/newsy/masz-prawo-swobodnie-wypowiadac-sie-w-internecie-t/.", @@ -970,6 +1039,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"pojawić się w różnych kontekstach politycznych i społecznych, a nie tylko religijnych. Zachowanie wpisu " u"zawierającego powyższą treść może wprowadzać w błąd jego czytelników, dlatego najlepszą opcją jest jego " u"usunięcie.\n" + u"\n" u"Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat „terroryzmu” możesz przeczytać artykuł " u"pt. „Zjawisko terroryzmu”: " u"http://www.ies.krakow.pl/wydawnictwo/prokuratura/pdf/2012/07-08/11resztak.pdf."), @@ -980,7 +1050,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"\n" u"Tak jak nie od razu Rzym zbudowano, tak nie od razu trzeba nagrywać w profesjonalnym studio. Nawet " u"zawodowi podcasterzy od czegoś musieli zacząć – w większości od mikrofonu wbudowanego w komputer. Prawie " - u"każdy młody człowiek ma w ręku znacznie doskonalsze narzędzie, jakim jest smartfon. W internecie można " + u"każdy młody człowiek ma w ręku znacznie doskonalsze narzędzie, jakim jest smartfon. W Internecie można " u"łatwo znaleźć darmowe oprogramowanie do obróbki dźwięku i tutoriale, które pomogą w tworzeniu podcastu.\n" u"\n" u"O tym, jak zacząć tworzyć podcast, nie wydając nawet złotówki przeczytasz tu: " @@ -1073,11 +1143,11 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"synchronizowaną historię aktywności. Jak ją usunąć, dowiesz się tu:\n" u"https://support.google.com/websearch/answer/54068?hl=pl&ref_topic=1638123.\n" u"\n" - u"Więcej o ochronie prywatności w internecie dowiesz się tu: https://panoptykon.org/ i tu: " + u"Więcej o ochronie prywatności w Internecie dowiesz się tu: https://panoptykon.org/ i tu: " u"http://www.saferinternet.pl/pl/ochrona-prywatnosci.", u"Kompleksowe stosowanie różnych metod ochrony swojej prywatności pozwala nam na zachowanie prywatności w " - u"internecie. Pamiętanie o tym, że komputer odnotowuje nasze działania na różne sposoby – historia " + u"Internecie. Pamiętanie o tym, że komputer odnotowuje nasze działania na różne sposoby – historia " u"odwiedzanych stron to tylko jeden z nich – to istotny element skutecznej ochrony. Dane zapisane w " u"formularzach, „ciasteczka” (niewielkie informacje, wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i " u"zapisywane na urządzeniu końcowym – komputerze, laptopie, smartfonie – z którego korzystamy podczas " @@ -1091,11 +1161,11 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"https://support.google.com/websearch/answer/54068?hl=pl&ref_topic=1638123.\n" u"\n" u"\n" - u"Więcej o ochronie prywatności w internecie dowiesz się tu:\n" + u"Więcej o ochronie prywatności w Internecie dowiesz się tu:\n" u"http://www.saferinternet.pl/pl/ochrona-prywatnosci.", u"Kompleksowe stosowanie różnych metod ochrony swojej prywatności pozwala nam na zachowanie prywatności " - u"w internecie. Pamiętanie o tym, że komputer odnotowuje nasze działania na różne sposoby – historia " + u"w Internecie. Pamiętanie o tym, że komputer odnotowuje nasze działania na różne sposoby – historia " u"odwiedzanych stron to tylko jeden z nich – to istotny element skutecznej ochrony. Dane zapisane " u"w formularzach, „ciasteczka” (niewielkie informacje, wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy " u"i zapisywane na urządzeniu końcowym – komputerze, laptopie, smartfonie – z którego korzystamy podczas " @@ -1109,14 +1179,14 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"tworzy synchronizowaną historię aktywności. Jak ją usunąć, dowiesz się tu:\n" u"https://support.google.com/websearch/answer/54068?hl=pl&ref_topic=1638123.\n" u"\n" - u"Więcej o ochronie prywatności w internecie dowiesz się tu:\n" + u"Więcej o ochronie prywatności w Internecie dowiesz się tu:\n" u"http://www.saferinternet.pl/pl/ochrona-prywatnosci."), ( u"Wolność słowa oznacza przede wszystkim nasze prawo do wyrażania swoich własnych poglądów i w przypadku " u"skorzystania z tej wolności nie ma większego znaczenia czy swoje poglądy wyrażamy anonimowo, " u"czy też podpisujemy się pod nimi imieniem i nazwiskiem. Wolność słowa nie ma związku z wartością " - u"komentarzy w internecie. Z drugiej strony jednak należy pamiętać, że korzystanie z wolności słowa " - u"nie oznacza, że nie możemy czuć się odpowiedzialni za swoje opinie wyrażane w internecie i publikować " + u"komentarzy w Internecie. Z drugiej strony jednak należy pamiętać, że korzystanie z wolności słowa " + u"nie oznacza, że nie możemy czuć się odpowiedzialni za swoje opinie wyrażane w Internecie i publikować " u"na przykład obraźliwe komentarze. Poza tym pełna anonimowość w sieci nie istnieje – jeśli zrobimy coś " u"złego w Internecie, to łatwo będzie można nas namierzyć.\n" u"\n" @@ -1124,32 +1194,32 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"pt. „Problem wolności w Internecie”: " u"http://www.ujk.edu.pl/infotezy/ojs/index.php/infotezy/about/submissions#authorGuidelines.", - u"To, czy wartość komentarza opublikowanego w internecie zależy od jego podpisania przez autora, wynika " + u"To, czy wartość komentarza opublikowanego w Internecie zależy od jego podpisania przez autora, wynika " u"z kontekstu, treści i często miejsca, w którym się ten komentarz znajduje. Wartość komentarza możemy " u"na przykład łatwo ocenić wtedy, kiedy jesteśmy w stanie zidentyfikować osobę, która go umieszcza w " u"Internecie. Ma to szczególne znaczenie, jeśli dana osoba jest uznanym ekspertem w dziedzinie, w której " u"się wypowiada. Bywają jednak sytuacje, w których anonimowe komentarze bywają również wartościowe. " u"Można to zaobserwować w sytuacjach, w których anonimowy komentarz dostarcza nam informacji, które " u"nie mogłyby zostać rozpowszechnione w inny sposób, jak tylko właśnie anonimowo – na przykład " - u"udostępnienie informacji w internecie o trudnych warunkach pracy w pewnej firmie pod imieniem " + u"udostępnienie informacji w Internecie o trudnych warunkach pracy w pewnej firmie pod imieniem " u"i nazwiskiem mogłoby zaszkodzić autorowi, który prawdopodobnie straciłby pracę. Pamiętajmy jednak " - u"o tym, aby każdy komentarz w internecie weryfikować we własnym zakresie i że nigdy nie istnieje pełna " + u"o tym, aby każdy komentarz w Internecie weryfikować we własnym zakresie i że nigdy nie istnieje pełna " u"anonimowość w sieci.\n" u"\n" - u"Z tematem problematyki wolności w internecie można zapoznać się w artykule " + u"Z tematem problematyki wolności w Internecie można zapoznać się w artykule " u"pt. „Problem wolności w Internecie”: " u"http://www.ujk.edu.pl/infotezy/ojs/index.php/infotezy/about/submissions#authorGuidelines.", u"Odpowiedzialność prawna to konsekwencje, jakie możemy ponieść w wyniku złamania prawa. Z punktu widzenia " - u"odpowiedzialności prawnej nie ma znaczenia czy komentarz w internecie jest anonimowy, czy też podpisany " - u"imieniem i nazwiskiem. Na przykład za pomówienie kogoś w internecie kodeks karny przewiduje różnego " + u"odpowiedzialności prawnej nie ma znaczenia czy komentarz w Internecie jest anonimowy, czy też podpisany " + u"imieniem i nazwiskiem. Na przykład za pomówienie kogoś w Internecie kodeks karny przewiduje różnego " u"rodzaju kary, w tym więzienie. Jeśli osoba pomawiająca dokonała tego czynu używając anonimowych danych, " u"to i tak na wniosek prokuratury prowadzącej śledztwo administrator strony, na której doszło do " u"pomówienia ma obowiązek udostępnić adres IP użytkownika (numer służący identyfikacji komputerów i innych " u"urządzeń w sieci). A stąd już prosta droga do uzyskania dokładnych danych adresowych osoby pomawiającej." u"\n" u"\n" - u"Na temat odpowiedzialności prawnej za komentarze umieszczane w internecie można przeczytać w artykule " + u"Na temat odpowiedzialności prawnej za komentarze umieszczane w Internecie można przeczytać w artykule " u"pt. „Ten komentarz mnie obraża. Co mam zrobić?” " u"https://panoptykon.org/wiadomosc/ten-komentarz-mnie-obraza-co-mam-zrobic."), ( @@ -1205,9 +1275,9 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"https://edukacjamedialna.edu.pl/lekcje/sieciowa-wspolpraca/ i tutaj: " u"https://edukacjamedialna.edu.pl/lekcje/dokumentacja-i-narracje-cyfrowe/."), ( - u"Korzystając z internetu i komunikując się z innymi użytkownikami możemy odnieść wrażenie, że użytkownicy " + u"Korzystając z Internetu i komunikując się z innymi użytkownikami możemy odnieść wrażenie, że użytkownicy " u"zwracają się do siebie w bardzo bezpośredni sposób. Nie można jednak nikogo zmuszać do zaakceptowania " - u"powszechnych reguł komunikacji w internecie, jeśli w rzeczywistości na co dzień dana osoba nie stosuje " + u"powszechnych reguł komunikacji w Internecie, jeśli w rzeczywistości na co dzień dana osoba nie stosuje " u"nieformalnej komunikacji w kontaktach z nieznajomymi, w tym również przedstawicielami różnych firm " u"i organizacji. Trudno nam sobie w rzeczywistości niewirtualnej wyobrazić pracownika jakiejś firmy, " u"który po imieniu odpowiada nam na zadane przez nas pytania. Najlepszą reakcja firmy na zaistniały " @@ -1215,29 +1285,29 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"\n" u"Prof. Jerzy Bralczyk o netykiecie: https://www.youtube.com/watch?v=thwUHPXbBoo.\n" u"\n" - u"O zwracaniu się w internecie do innych użytkowników per „pani” / „pan” można posłuchać na kanale " + u"O zwracaniu się w Internecie do innych użytkowników per „pani” / „pan” można posłuchać na kanale " u"„Czas Gentelmanów”: https://www.youtube.com/watch?v=A8qznS7LjQY.", - u"Korzystając z internetu i komunikując się z innymi użytkownikami możemy odnieść wrażenie, że użytkownicy " + u"Korzystając z Internetu i komunikując się z innymi użytkownikami możemy odnieść wrażenie, że użytkownicy " u"zwracają się do siebie w bardzo bezpośredni sposób. Nie można jednak nikogo zmuszać do zaakceptowania " - u"powszechnych reguł komunikacji w internecie, zwłaszcza, jeśli w rzeczywistości na co dzień dana osoba " + u"powszechnych reguł komunikacji w Internecie, zwłaszcza, jeśli w rzeczywistości na co dzień dana osoba " u"nie stosuje nieformalnej komunikacji w kontaktach z nieznajomymi, w tym również przedstawicielami " u"różnych firm i organizacji. Trudno nam w rzeczywistości niewirtualnej wyobrazić sobie pracownika " u"jakiejś firmy, który po imieniu odpowiada nam na zadane przez nas pytania. Najlepszą reakcją firmy " u"na zaistniały problem jest więc przeproszenie użytkownika za bezpośredni formalny zwrot po imieniu. " u"Pod żadnym pozorem nie powinna ignorować użytkownika odwołując się do zasady netykiety, czyli zbioru " - u"zasad porozumiewania się w internecie. Chociaż zgodnie z jej zasadami, przyjęte jest zwracanie się " + u"zasad porozumiewania się w Internecie. Chociaż zgodnie z jej zasadami, przyjęte jest zwracanie się " u"do siebie po imieniu, to nie możemy innym narzucać własnych reguł komunikacji. Dotyczy to przede " - u"wszystkim firm, które komunikują się w internecie ze swoimi klientami.\n" + u"wszystkim firm, które komunikują się w Internecie ze swoimi klientami.\n" u"\n" u"Prof. Jerzy Bralczyk o netykiecie: https://www.youtube.com/watch?v=thwUHPXbBoo.\n" u"\n" - u"O zwracaniu się w internecie do innych użytkowników per „pani” / „pan” można posłuchać na kanale " + u"O zwracaniu się w Internecie do innych użytkowników per „pani” / „pan” można posłuchać na kanale " u"„Czas Gentelmanów”: https://www.youtube.com/watch?v=A8qznS7LjQY.", - u"Korzystając z internetu i komunikując się z innymi użytkownikami możemy odnieść wrażenie, że użytkownicy " + u"Korzystając z Internetu i komunikując się z innymi użytkownikami możemy odnieść wrażenie, że użytkownicy " u"zwracają się do siebie w bardzo bezpośredni sposób. Nie można jednak nikogo zmuszać do zaakceptowania " - u"powszechnych reguł komunikacji w internecie, jeśli w rzeczywistości na co dzień dana osoba stosuje " + u"powszechnych reguł komunikacji w Internecie, jeśli w rzeczywistości na co dzień dana osoba stosuje " u"formalna komunikację w kontaktach z osobami nieznajomymi, w tym również przedstawicielami różnych firm " u"i organizacji. Trudno nam sobie w rzeczywistości niewirtualnej wyobrazić pracownika jakiejś firmy, " u"który po imieniu odpowiada nam na zadane przez nas pytania. Poprawną reakcją firmy na zaistniały problem " @@ -1260,7 +1330,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"Więcej o tym, dlaczego warto weryfikować informacje, dowiesz się tu:\n" u"https://www.youtube.com/watch?v=ZHHmEi9VAbY.\n" u"\n" - u"Więcej o weryfikacji informacji w internecie dowiesz się stąd:\n" + u"Więcej o weryfikacji informacji w Internecie dowiesz się stąd:\n" u"http://www.heuristic.pl/blog/internet/Wiarygodnosc-informacji-zamieszczanych-w-Internecie;204.html.", u"Krytyczne podejście do informacji to jedna z najważniejszych umiejętności we współczesnym świecie, " @@ -1287,7 +1357,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"Więcej o tym, dlaczego warto weryfikować informacje dowiesz się tu:\n" u"https://www.youtube.com/watch?v=ZHHmEi9VAbY.\n" u"\n" - u"Więcej o weryfikacji informacji w internecie dowiesz się tu:\n" + u"Więcej o weryfikacji informacji w Internecie dowiesz się tu:\n" u"http://www.heuristic.pl/blog/internet/Wiarygodnosc-informacji-zamieszczanych-w-Internecie;204.html."), ( u"Niewidzialna praca to między innymi praca wykonywana na rzecz swojej rodziny / wolontariat. Chociaż " @@ -1565,49 +1635,49 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): u"licencji, na jakiej zostały udostępnione materiały. Opcję tę znajdziesz w zakładce Narzędzia – Prawa do " u"użytkowania."), ( - u"Podczas wyszukiwaniu w internecie obiektów takich jak zdjęcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba " + u"Podczas wyszukiwaniu w Internecie obiektów takich jak zdjęcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba " u"słów kluczowych, co ich trafność. Wybrane przez Ciebie słowa kluczowe zawierają odniesienie do " u"wydarzenia historycznego, miejsca, formy przekazu – są więc one wyczerpujące i pozwolą otrzymać " u"najlepsze rezultaty odnoszące się do poszukiwanego przez nas obiektu.", - u"Podczas wyszukiwaniu w internecie obiektów takich jak zdjęcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba " + u"Podczas wyszukiwaniu w Internecie obiektów takich jak zdjęcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba " u"słów kluczowych, co ich trafność. Wybrane przez Ciebie słowa kluczowe zawierają odniesienia wyłącznie " u"do miejsca związanego z wydarzeniem oraz jego zawartości wizualnej – są więc one niewyczerpujące i " u"nie pozwolą uzyskać najlepszych rezultatów odnoszących się do poszukiwanego przez nas obiektu. Brakuje " u"przede wszystkim odniesienia do samego wydarzenia, czyli angielskiej wojny domowej w latach 1642-1651.", - u"Podczas wyszukiwaniu w internecie obiektów takich jak zdjęcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba " + u"Podczas wyszukiwaniu w Internecie obiektów takich jak zdjęcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba " u"słów kluczowych, co ich trafność. Wybrane przez Ciebie słowa kluczowe zawierają odniesienia do miejsca " u"związanego z wydarzeniem, okresu oraz jego formy – są one trafne, a co za tym idzie powinniśmy uzyskać " u"rezultat odnoszący się do poszukiwanego przez nas obiektu. Warto jednak poszerzyć zakres słów kluczowych " u"o dodatkowe informacje, na przykład użyć hasła „karykatura”. Dodatkowe słowa mogą zwiększyć skuteczność " u"naszych poszukiwań."), ( - u"Ochrona praw jednostki w internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni " + u"Ochrona praw jednostki w Internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni " u"cyfrowej. Jedną z nich jest ochrona naszych praw do stworzonego dzieła, a zatem naszych praw autorskich. " u"Nie można zatem wykorzystywać bez pozwolenia niczyich zdjęć do tworzenia własnej relacji z wydarzeń, " u"nawet organizowanych i przeżytych wspólnie.\n" u"\n" u"Co więcej, ludzie mają prawo do samodzielnego decydowania o tym, w jaki sposób ich wizerunek będzie " u"upubliczniony. Dlatego zanim zamieścisz zdjęcie innej osoby, nawet wspólne selfie, upewnij się, " - u"że sfotografowana osoba wyraża zgodę na zamieszczenie zdjęcia w internecie.\n" + u"że sfotografowana osoba wyraża zgodę na zamieszczenie zdjęcia w Internecie.\n" u"\n" u"Więcej o ochronie wizerunku dowiesz się tu:\n" u"https://portal.uw.edu.pl/web/ado/ochrona-wizerunku.", - u"Ochrona praw jednostki w internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni " + u"Ochrona praw jednostki w Internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni " u"cyfrowej. Jedną z nich jest ochrona naszych praw do stworzonego dzieła, a zatem naszych praw autorskich. " u"Nie można zatem wykorzystywać bez pozwolenia niczyich zdjęć do tworzenia własnej relacji z wydarzeń, " u"nawet organizowanych i przeżytych wspólnie. Zanim wykorzystasz czyjeś zdjęcie – nawet takie, na którym " u"jesteś – zapytaj o zgodę jego autorkę / autora o możliwość jego wykorzystania.", - u"Ochrona praw jednostki w internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni " + u"Ochrona praw jednostki w Internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni " u"cyfrowej. Jedną z nich jest ochrona naszych praw do stworzonego dzieła, a zatem naszych praw autorskich. " u"Nie można zatem wykorzystywać bez pozwolenia niczyich zdjęć do tworzenia własnej relacji z wydarzeń, " u"nawet organizowanych i przeżytych wspólnie. Jeśli jednak uzyskałeś zgodę autorki / autora na " u"publikowanie zdjęć, możesz to bez wahania zrobić. Co więcej, ludzie mają prawo do samodzielnego " u"decydowania o tym, w jaki sposób ich wizerunek będzie upubliczniony. Jeśli jednak przed publikacją " - u"zdjęcia upewniłeś się, że sfotografowana osoba wyraża na zamieszczenie zdjęcia w internecie zgodę, " + u"zdjęcia upewniłeś się, że sfotografowana osoba wyraża na zamieszczenie zdjęcia w Internecie zgodę, " u"również możesz bez wątpliwości zamieścić zdjęcie.\n" u"\n" u"Więcej o ochronie wizerunku dowiesz się tu:\n" @@ -1716,7 +1786,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm): 'comment': mark_safe(markdown.convert(cls.ANSWER_COMMENTS[i-1][chosen_idx])), 'answers': [(text, a_score == score, a_score == 2) for a_score, text in choices], } - question_count = len(fields) - 1 + question_count = 20 questions = [question_data(i) for i in xrange(1, question_count + 1)] points = sum(question['score'] for question in questions) return {'questions': questions, 'points': points/2., 'total': question_count}