X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/edumed.git/blobdiff_plain/8ad56095130253384647c1e51ef5ae597671a7c9..c40f96736a25a3d5a2c968bd85d55d790a71073c:/edumed/contact_forms.py
diff --git a/edumed/contact_forms.py b/edumed/contact_forms.py
index fdb36b4..7ce69b8 100644
--- a/edumed/contact_forms.py
+++ b/edumed/contact_forms.py
@@ -604,7 +604,7 @@ class CybernauciAnkietaForm(ContactForm):
super(CybernauciAnkietaForm, self).__init__(*args, **kwargs)
self.label_suffix = ''
- form_tag = 'cybernauci-ankieta-trenera'
+ form_tag = 'cybernauci-ankieta-trenera-2017'
form_title = u"Cybernauci â ankieta trenerska"
nazwisko = forms.CharField(label=u'ImiÄ i nazwisko', max_length=128)
contact = forms.CharField(label=u'Adres e-mail')
@@ -623,46 +623,34 @@ class CybernauciAnkietaForm(ContactForm):
pyt5 = textarea_field(u'5. Nad jakimi elementami pracy trenerskiej chciaÅbyÅ/chciaÅabyÅ popracowaÄ?')
pyt6 = textarea_field(u'6. Co jest dla Ciebie najważniejsze w pracy z grupÄ
? '
u'Na co zwracasz uwagÄ w tym obszarze jako osoba prowadzÄ
ca warsztaty?')
- pyt7 = textarea_field(u'7. Opisz najtrudniejszÄ
Twoim zdaniem sytuacjÄ, której doÅwiadczyÅeÅ/doÅwiadczyÅaÅ '
- u'podczas prowadzenia zajÄÄ w grupie z mÅodzieżÄ
, rodzicami lub nauczycielami?')
- pyt8 = forms.MultipleChoiceField(
- label=u'8. W jaki sposób poradzisz sobie z niespodziewanÄ
sytuacjÄ
skrócenia czasu zajÄÄ? '
- u'Na które z poniższych punktów przeznaczysz w takiej sytuacji najmniej czasu?',
- widget=forms.CheckboxSelectMultiple,
- choices=simple_choices(
- u'Przedstawienie siÄ prowadzÄ
cych i uczestników',
- u'Poznanie oczekiwaÅ i dostosowanie do nich programu zajÄÄ',
- u'Integracja',
- u'Poprowadzenie kolejnych elementów zajÄÄ (teoria-Äwiczenia)',
- u'Podsumowanie - sprawdzenie efektów warsztatu',
- u'Zaplanowanie dalszych prac',
- u'Ewaluacja'))
- pyt8a = textarea_field(label=u'Dlaczego?', max_length=1000)
+ pyt7 = textarea_field(
+ u'7. Jakie sÄ
Twoje najwiÄksze obawy wobec realizacji szkoleÅ w placówkach oÅwiatowych?')
+ pyt8a = ordered_textarea_field(
+ 1, pre_label=u'8. Opisz szczegóÅowo doÅwiadczenie z różnymi grupami:', label=u'rodzice')
+ pyt8b = ordered_textarea_field(2, label=u'nauczyciele')
+ pyt8c = ordered_textarea_field(3, label=u'mÅodzież ponadgimnazjalna')
+ pyt8d = ordered_textarea_field(4, label=u'mÅodzież gimnazjalna')
+ pyt8e = ordered_textarea_field(5, label=u'dzieci i mÅodzież szkóŠpodstawowych')
pyt9 = textarea_field(
- label=u'9. Jeden z uczestników przeszkadza podczas warsztatów: '
- u'gÅoÅno żartuje, nie wykonuje zleconych zadaÅ. Co robisz?')
- pyt10 = textarea_field(
- u'10. Z caÅej grupy tylko trzy osoby odpowiadajÄ
na każde zadane przez Ciebie pytanie. '
- u'Co robisz?')
- pyt11 = textarea_field(
- u'11. Jakie sÄ
Twoje najwiÄksze obawy wobec realizacji szkoleÅ w placówkach oÅwiatowych?')
- pyt12a = ordered_textarea_field(
- 1, pre_label=u'12. Opisz szczegóÅowo doÅwiadczenie z różnymi grupami:', label=u'rodzice')
- pyt12b = ordered_textarea_field(2, label=u'nauczyciele')
- pyt12c = ordered_textarea_field(3, label=u'mÅodzież ponadgimnazjalna')
- pyt12d = ordered_textarea_field(4, label=u'mÅodzież gimnazjalna')
- pyt12e = ordered_textarea_field(5, label=u'dzieci i mÅodzież szkóŠpodstawowych')
- pyt13 = textarea_field(
- u'13. Z jakimi grupami wiekowymi najlepiej Ci siÄ wspóÅpracuje? '
+ u'9. Z jakimi grupami wiekowymi najlepiej Ci siÄ wspóÅpracuje? '
u'UmiejÄtnoÅci w zakresie pracy z którÄ
grupÄ
najbardziej chciaÅabyÅ/chciaÅbyÅ zdobyÄ/doskonaliÄ?')
- pyt14 = textarea_field(
- u'14. W jaki sposób na co dzieŠdbasz o swój rozwój jako trenera/trenerki, '
+ pyt10 = textarea_field(
+ u'10. W jaki sposób na co dzieŠdbasz o swój rozwój jako trenera/trenerki, '
u'osoby prowadzÄ
cej warsztaty czy inne formy szkoleniowe?')
+ pyt11 = textarea_field(u'11. Jakie sÄ
Twoje potrzeby żywieniowe?')
+ pyt12 = forms.ChoiceField(
+ label=u'12. Jak przyjedziesz do Wilgi?',
+ widget=forms.RadioSelect,
+ choices=simple_choices(
+ u'publiczna komunikacja do/z Warszawy (i wesoÅy bus do/z Wilgi)',
+ u'publiczna komunikacja do/z Wilgi',
+ u'samochód prywatny'))
class SciezkiKopernikaForm(ContactForm):
form_tag = 'sciezki-kopernika'
form_title = u'Formularz zgÅoszeniowy na warsztaty'
+ disabled = True
nazwisko = forms.CharField(label=u'ImiÄ i nazwisko uczestnika/uczestniczki', max_length=128)
rok_urodzenia = forms.IntegerField(label=u'Rok urodzenia')
@@ -683,7 +671,7 @@ class SciezkiKopernikaForm(ContactForm):
choices=[('tak', 'tak'), ('nie', 'nie')], widget=forms.RadioSelect)
zgoda_regulamin = forms.BooleanField(
label=mark_safe(
- u'OÅwiadczam, że zapoznaÅem/-am siÄ z '
+ u'OÅwiadczam, że zapoznaÅem/am siÄ z '
u'Regulaminem udziaÅu w projekcie '
u'i speÅniam kryteria kwalifikowalnoÅci do udziaÅu w projekcie.'))
@@ -696,6 +684,18 @@ def make_link(text, url):
return u'%s' % (url, text)
+ODMOWA_CHOICES = [
+ ('nie', u'Nie'),
+ ('tak', u'Tak'),
+ ('odmowa', u'Odmowa odpowiedzi'),
+]
+
+YESNO_CHOICES = [
+ ('nie', u'Nie'),
+ ('tak', u'Tak'),
+]
+
+
class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
def __init__(self, *args, **kwargs):
super(SciezkiKopernikaTestForm, self).__init__(*args, **kwargs)
@@ -703,10 +703,9 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
result_page = True
form_tag = 'sciezki-kopernika-test'
- form_title = u'Test'
+ form_title = u'Test wiedzy w zakresie edukacji medialnej i cyfrowej'
submit_label = u'WyÅlij'
- contact = forms.EmailField(label=u'Adres e-mail, na który przyÅlemy informacjÄ o wynikach')
pyt1 = quiz_question(
label=u'1. Na stronie portalu internetowego pod jednym z artykuÅów opublikowano komentarz o treÅci '
u'âNie wszyscy muzuÅmanie to terroryÅci, ale wszyscy terroryÅci to muzuÅmanieâ. '
@@ -742,7 +741,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
(1, u'wylogowywaÄ siÄ lub blokowaÄ ekran za każdym razem, kiedy odchodzisz od komputera, tabletu '
u'lub odkÅadasz gdzieÅ telefon, regularnie czyÅciÄÂ historiÄ przeglÄ
danych stron.')])
pyt5 = quiz_question(
- label=u'5. Komentarz opublikowany w internecie ma takÄ
samÄ
wartoÅÄ bez wzglÄdu na to, '
+ label=u'5. Komentarz opublikowany w Internecie ma takÄ
samÄ
wartoÅÄ bez wzglÄdu na to, '
u'czy jest anonimowy czy podpisany imieniem i nazwiskiem:',
choices=[
(0, u'tak, ze wzglÄdu na zasadÄ wolnoÅci sÅowa,'),
@@ -762,8 +761,8 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u'zmontowaÄ narracjÄ z czÄÅci przygotowanych przez uczestników zespoÅu.')])
pyt7 = quiz_question(
label=u'7. Firma telekomunikacyjna wykorzystuje boty do automatycznego odpowiadania na pytania klientów '
- u'zadawane przez Facebooka. Boty zwracajÄ
siÄ do wszystkich po imieniu. Kiedy użytkownik, który '
- u'sobie tego nie życzy, wyraża swoje niezadowolenie z takiej formy rozmowy, firma powinna:',
+ u'zadawane w serwisie spoÅecznoÅciowym. Boty zwracajÄ
siÄ do wszystkich po imieniu. Kiedy użytkownik, '
+ u'który sobie tego nie życzy, wyraża swoje niezadowolenie z takiej formy rozmowy, firma powinna:',
choices=[
(2, u'przeprosiÄ użytkownika, szanujÄ
c preferowane przez niego reguÅy komunikacji,'),
(0, u'zignorowaÄ użytkownika odwoÅujÄ
c siÄ do zasad netykiety,'),
@@ -809,9 +808,9 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
pyt12 = quiz_question(
label=u'12. DoÅÄ
czyÅeÅ/aÅ do grupy, która zbiera informacje o problemach dotyczÄ
cych mÅodych ludzi '
u'w Twojej okolicy. Zamierzacie zaprezentowaÄ zgromadzone informacje w interesujÄ
cy sposób, '
- u'tak by zainteresowaÄ lokalne media, sÅużby miejskie, zwykÅych obywateli i waszych rówieÅników. '
+ u'tak by zainteresowaÄ lokalne media, sÅużby miejskie, zwykÅych obywateli i Waszych rówieÅników. '
u'Grupa nie ma możliwoÅci regularnego spotykania siÄ, dlatego wybraliÅcie pracÄ wyÅÄ
cznie '
- u'przez internet. Który zestaw narzÄdzi pozwoli wam na jak najlepszÄ
, wspólnÄ
pracÄ?',
+ u'przez Internet. Który zestaw narzÄdzi pozwoli Wam na jak najlepszÄ
, wspólnÄ
pracÄ?',
choices=[
(0, u'mail grupowy, komunikator tekstowy (np. Messenger), oprogramowanie do tworzenia podcastów, '
u'stacjonarne narzÄdzie do tworzenia prezentacji (np. Power Point),'),
@@ -835,11 +834,11 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
label=u'14. Na przeglÄ
danej stronie internetowej znalazÅeÅ/aÅ interesujÄ
cÄ
grafikÄ, którÄ
chciaÅ(a)byÅ '
u'wykorzystaÄ w przygotowywanej cyfrowej narracji. Nie jest ona jednak podpisana. Co robisz?',
choices=[
- (0, u'podpisujÄ grafikÄ adresem strony, na której jÄ
 znalazÅem/-am,'),
+ (0, u'podpisujÄ grafikÄ adresem strony, na której jÄ
 znalazÅem/am,'),
(1, u'korzystam z opcji wyszukiwania obrazem w wyszukiwarce grafiki, chcÄ
c znaleÅºÄ inne strony, '
u'gdzie pojawiÅa siÄ grafika,'),
(2, u'korzystam z opcji wyszukiwania obrazem, a jeÅli to siÄ nie powiedzie, skontaktujÄ siÄ '
- u'z administratorem strony, na której znalazÅem/-am grafikÄ, pytajÄ
c o autora; przeglÄ
dam także '
+ u'z administratorem strony, na której znalazÅem/am grafikÄ, pytajÄ
c o autora; przeglÄ
dam także '
u'informacje o stronie, szukajÄ
c ewentualnych informacji o zasadach publikacji treÅci; byÄ może '
u'autor informuje, że wszystkie grafiki sÄ
jego autorstwa.')])
pyt15 = quiz_question(
@@ -854,23 +853,23 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
(1, u'b bÄdÄ
cego dowolnÄ
liczbÄ
,'),
(0, u'f.')])
pyt16 = quiz_question(
- label=u'16. Przygotowujesz teledysk do utworu nagranego przez twój zespóÅ. Efekt swojej pracy opublikujesz '
+ label=u'16. Przygotowujesz teledysk do utworu nagranego przez Twój zespóÅ. Efekt swojej pracy opublikujesz '
u'na kanale zespoÅu na YouTube. Teledysk nie może ÅamaÄ praw autorskich, w przeciwnym razie zostanie '
u'usuniÄty z serwisu. W teledysku możesz wykorzystaÄ zdjÄcia, ikony, fragmenty filmów:',
choices=[
(1, mark_safe(
- u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez ciebie, '
+ u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez Ciebie, '
u'ÅciÄ
gniÄtych z serwisu %s,' % (
make_link(u'CC BY-SA', 'https://www.flickr.com/creativecommons/by-sa-2.0/'),
make_link(u'The Noun Project', 'https://thenounproject.com')))),
(2, mark_safe(
- u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez ciebie, '
+ u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez Ciebie, '
u'ÅciÄ
gniÄtych z %s,' % (
make_link(u'CC-BY', 'https://www.flickr.com/creativecommons/by-2.0/'),
make_link(u'serwisu ze zdjÄciami NASA',
'https://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/index.html')))),
(0, mark_safe(
- u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez ciebie, '
+ u'znalezionych w wyszukiwarce serwisu Flickr na licencji %s, przygotowanych przez Ciebie, '
u'ÅciÄ
gniÄtych z wyszukiwarki grafiki Google.' %
make_link('CC-BY-NC', 'https://www.flickr.com/creativecommons/by-nc-2.0/')))])
pyt17 = quiz_question(
@@ -891,24 +890,24 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
(1, u'Angielska Wojna Domowa 1642-1651, propaganda.')])
pyt18 = quiz_question(
label=u'18. Podczas wycieczki szkolnej zrobiÅaÅ/eÅ sporo zdjÄÄ znajomym, w różnych sytuacjach. '
- u'Masz również dostÄp do wielu fotografii, które przygotowali twoi koledzy i koleżanki. '
+ u'Masz również dostÄp do wielu fotografii, które przygotowali Twoi koledzy i koleżanki. '
u'Zamierzasz niektóre z nich zamieÅciÄ na swoim kanale w serwisie spoÅecznoÅciowym. Możesz opublikowaÄ:',
choices=[
(0, u'zdjÄcia prezentujÄ
ce selfie (o ile nie przedstawiajÄ
wiÄcej niż dwóch osób), '
- u'zdjÄcia grupy podczas zwiedzania, zdjÄcia, które ktoÅ zrobiÅ tobie na tle zwiedzanych obiektów, '
+ u'zdjÄcia grupy podczas zwiedzania, zdjÄcia, które ktoÅ zrobiÅ Tobie na tle zwiedzanych obiektów, '
u'zdjÄcia, na których ludzie siÄ uÅmiechajÄ
i cieszÄ
, że robisz im zdjÄcie,'),
- (1, u'zdjÄcia prezentujÄ
ce selfie (ale tylko twoje), zdjÄcia pokazujÄ
ce w oddali grupÄ na tle '
- u'zwiedzanych obiektów, zdjÄcia, zdjÄcia na których widaÄ tylko ciebie, na tle zwiedzanych obiektów,'),
- (2, u'zdjÄcia prezentujÄ
ce selfie (na których jesteÅ ty, ale również inne osoby, które potwierdziÅy, '
- u'że możesz opublikowaÄ fotografie), zdjÄcia na których widaÄ tylko ciebie '
+ (1, u'zdjÄcia prezentujÄ
ce selfie (ale tylko Twoje), zdjÄcia pokazujÄ
ce w oddali grupÄ na tle '
+ u'zwiedzanych obiektów, zdjÄcia, zdjÄcia na których widaÄ tylko Ciebie, na tle zwiedzanych obiektów,'),
+ (2, u'zdjÄcia prezentujÄ
ce selfie (na których jesteÅ Ty, ale również inne osoby, które potwierdziÅy, '
+ u'że możesz opublikowaÄ fotografie), zdjÄcia na których widaÄ tylko Ciebie '
u'i masz zgodÄ na ich publikacjÄ od osoby, która wykonaÅa fotografiÄ, '
- u'wykonane przez ciebie zdjÄcia zwiedzanych obiektów.')])
+ u'wykonane przez Ciebie zdjÄcia zwiedzanych obiektów.')])
pyt19 = quiz_question(
label=u'19. KorzystajÄ
c z sieci, natrafiamy na różne interesujÄ
ce informacje. '
u'PojawiajÄ
siÄ w wielu serwisach informacyjnych, spoÅecznoÅciowych, w postaci reklam '
u'doÅÄ
czanych do materiaÅów wideo, reklam zamieszczonych w tekstach itp. '
u'Na co warto zwracaÄ uwagÄ, podczas codziennego korzystania z mediów, '
- u'żeby efektywnie wykorzystaÄ czas spÄdzony w internecie?',
+ u'żeby efektywnie wykorzystaÄ czas spÄdzony w Internecie?',
choices=[
(1, u'zaplanowaÄ czas spÄdzany na korzystaniu z mediów i staraÄ siÄ trzymaÄ swojego planu, '
u'nie unikasz jednak nagÅych rozmów przez komunikator, oglÄ
dania postów, '
@@ -925,6 +924,65 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
(0, u'analizuje treÅÄ tekstów oraz obrazków i blokuje te, które zawierajÄ
reklamy,'),
(1, u'blokuje wyÅwietlanie plików reklam zanim wyÅwietli je przeglÄ
darka,'),
(2, u'blokuje komunikacjÄ przeglÄ
darki z serwerami publikujÄ
cymi reklamy.')])
+ contact = forms.EmailField(label=u'Adres e-mail, na który przyÅlemy informacjÄ o wynikach')
+ imie = forms.CharField(label=u'ImiÄ')
+ nazwisko = forms.CharField(label=u'Nazwisko')
+ PESEL = forms.CharField(label=u'PESEL', required=False, help_text=u'zostawiÄ pusty w przypadku braku')
+ plec = forms.ChoiceField(
+ label=u'PÅeÄ', widget=forms.RadioSelect,
+ choices=[('k', u'kobieta'), ('m', u'mÄżczyzna')])
+ wiek = forms.IntegerField(label='Wiek')
+ wyksztalcenie = forms.ChoiceField(
+ label=u'WyksztaÅcenie',
+ choices=[
+ (u'Niższe niż podstawowe', u'Niższe niż podstawowe'),
+ (u'Podstawowe', u'Podstawowe'),
+ (u'Gimnazjalne', u'Gimnazjalne'),
+ (u'Ponadgimnazjalne', u'Ponadgimnazjalne'),
+ (u'Policealne', u'Policealne'),
+ (u'Wyższe', u'Wyższe'),
+ ])
+ wojewodztwo = forms.ChoiceField(label=u'Województwo', choices=WOJEWODZTWO_CHOICES)
+ powiat = forms.CharField(label=u'Powiat')
+ gmina = forms.CharField(label=u'Gmina')
+ miejscowosc = forms.CharField(label=u'MiejscowoÅÄ')
+ ulica = forms.CharField(label=u'Ulica', required=False)
+ numer = forms.CharField(label=u'Nr budynku')
+ lokal = forms.CharField(label=u'Nr lokalu', required=False)
+ kod = forms.CharField(label=u'Kod pocztowy')
+ telefon = forms.CharField(label=u'Telefon kontaktowy')
+ status = forms.ChoiceField(
+ label=u'Status na rynku pracy',
+ choices=[
+ (u'uczeÅ', u'osoba bierna zawodowo uczÄ
ca siÄ'),
+ (u'nieuczeÅ', u'osoba bierna zawodowo nieuczestniczÄ
ca w ksztaÅceniu'),
+ (u'bezrobotna-up', u'Osoba bezrobotna zarejestrowana w ewidencji UP'),
+ (u'bezrobotna-nie-up', u'Osoba bezrobotna nie zarejestrowana w ewidencji UP'),
+ (u'pracujÄ
ca', u'Osoba pracujÄ
ca'),
+ (u'inne', u'inne'),
+ ])
+ typ_szkoly = forms.CharField(label=u'Typ szkoÅy (ponadgimnazjalna; inna, jaka?)', required=False)
+ mniejszosc = forms.ChoiceField(
+ label=u'Osoba należÄ
ca do mniejszoÅci narodowej lub etnicznej, migrant, osoba obcego pochodzenia',
+ choices=ODMOWA_CHOICES)
+ bezdomna = forms.ChoiceField(
+ label=u'Osoba bezdomna lub dotkniÄta wykluczeniem z dostÄpu do mieszkaÅ', choices=YESNO_CHOICES)
+ niepelnosprawna = forms.ChoiceField(
+ label=u'Osoba z niepeÅnosprawnoÅciami',
+ choices=ODMOWA_CHOICES)
+ pytanie4 = forms.ChoiceField(
+ label=u'Osoba przebywajÄ
ca w gospodarstwie domowym bez osób pracujÄ
cych',
+ choices=YESNO_CHOICES)
+ pytanie5 = forms.ChoiceField(
+ label=u'Osoba przebywajÄ
ca w gospodarstwie domowym z dzieÄmi pozostajÄ
cymi na utrzymaniu',
+ choices=YESNO_CHOICES)
+ pytanie6 = forms.ChoiceField(
+ label=u'Osoba żyjÄ
ca w gospodarstwie skÅadajÄ
cym siÄ z jednej osoby dorosÅej i dzieci '
+ u'pozostajÄ
cych na utrzymaniu',
+ choices=YESNO_CHOICES)
+ pytanie7 = forms.ChoiceField(
+ label=u'Osoba żyjÄ
ca w innej niekorzystnej sytuacji spoÅecznej (inne niż wymienione powyżej)',
+ choices=ODMOWA_CHOICES)
ANSWER_COMMENTS = [
(
@@ -933,7 +991,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"zaÅożeniem jest, że âwszyscy terroryÅci sÄ
muzuÅmanamiâ. Terroryzm jako akt agresji fizycznej wymierzony"
u" przeciwko innym osobom nie jest domenÄ
tej, czy innej religii. Wynika on czÄsto z fundamentalistycznych "
u"postaw i może pojawiÄ siÄ w różnych kontekstach politycznych i spoÅecznych, a nie tylko religijnych. "
- u"Z drugiej strony, każdemu użytkownikowi internetu przysÅuguje wolnoÅÄ sÅowa, która oznacza prawo "
+ u"Z drugiej strony, każdemu użytkownikowi Internetu przysÅuguje wolnoÅÄ sÅowa, która oznacza prawo "
u"do publicznego wyrażania wÅasnych poglÄ
dów w przestrzenie publicznej. ZachÄca do tego zwÅaszcza możliwoÅÄ"
u" zostawiania komentarzy pod różnego rodzaju artykuÅami. Należy liczyÄ siÄ z tym, że czÄÅÄ z nich może "
u"wprowadzaÄ w bÅÄ
d. JeÅli przyjmiemy interpretacjÄ, zgodnie z którÄ
wpis użytkownika na portalu "
@@ -942,7 +1000,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"pt. âZjawisko terroryzmuâ: "
u"http://www.ies.krakow.pl/wydawnictwo/prokuratura/pdf/2012/07-08/11resztak.pdf.\n"
u"\n"
- u"O prawie do wolnoÅci wypowiedzi w internecie i zagrożeniach zwiÄ
zanych z jego ograniczeniem możesz "
+ u"O prawie do wolnoÅci wypowiedzi w Internecie i zagrożeniach zwiÄ
zanych z jego ograniczeniem możesz "
u"przeczytaÄ w komentarzu prawnika pt. âMasz prawo swobodnie wypowiadaÄ siÄ w Internecie, tak samo jak "
u"wyjÅÄ z domu i chodziÄ po ulicach!â: "
u"http://prawokultury.pl/newsy/masz-prawo-swobodnie-wypowiadac-sie-w-internecie-t/.",
@@ -970,6 +1028,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"pojawiÄ siÄ w różnych kontekstach politycznych i spoÅecznych, a nie tylko religijnych. Zachowanie wpisu "
u"zawierajÄ
cego powyższÄ
treÅÄ może wprowadzaÄ w bÅÄ
d jego czytelników, dlatego najlepszÄ
opcjÄ
jest jego "
u"usuniÄcie.\n"
+ u"\n"
u"JeÅli chcesz pogÅÄbiÄ swojÄ
wiedzÄ na temat âterroryzmuâ możesz przeczytaÄ artykuÅ "
u"pt. âZjawisko terroryzmuâ: "
u"http://www.ies.krakow.pl/wydawnictwo/prokuratura/pdf/2012/07-08/11resztak.pdf."),
@@ -980,7 +1039,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"\n"
u"Tak jak nie od razu Rzym zbudowano, tak nie od razu trzeba nagrywaÄ w profesjonalnym studio. Nawet "
u"zawodowi podcasterzy od czegoÅ musieli zaczÄ
Ä â w wiÄkszoÅci od mikrofonu wbudowanego w komputer. Prawie "
- u"każdy mÅody czÅowiek ma w rÄku znacznie doskonalsze narzÄdzie, jakim jest smartfon. W internecie można "
+ u"każdy mÅody czÅowiek ma w rÄku znacznie doskonalsze narzÄdzie, jakim jest smartfon. W Internecie można "
u"Åatwo znaleÅºÄ darmowe oprogramowanie do obróbki dźwiÄku i tutoriale, które pomogÄ
w tworzeniu podcastu.\n"
u"\n"
u"O tym, jak zaczÄ
Ä tworzyÄ podcast, nie wydajÄ
c nawet zÅotówki przeczytasz tu: "
@@ -1073,11 +1132,11 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"synchronizowanÄ
historiÄ aktywnoÅci. Jak jÄ
usunÄ
Ä, dowiesz siÄ tu:\n"
u"https://support.google.com/websearch/answer/54068?hl=pl&ref_topic=1638123.\n"
u"\n"
- u"WiÄcej o ochronie prywatnoÅci w internecie dowiesz siÄ tu: https://panoptykon.org/ i tu: "
+ u"WiÄcej o ochronie prywatnoÅci w Internecie dowiesz siÄ tu: https://panoptykon.org/ i tu: "
u"http://www.saferinternet.pl/pl/ochrona-prywatnosci.",
u"Kompleksowe stosowanie różnych metod ochrony swojej prywatnoÅci pozwala nam na zachowanie prywatnoÅci w "
- u"internecie. PamiÄtanie o tym, że komputer odnotowuje nasze dziaÅania na różne sposoby â historia "
+ u"Internecie. PamiÄtanie o tym, że komputer odnotowuje nasze dziaÅania na różne sposoby â historia "
u"odwiedzanych stron to tylko jeden z nich â to istotny element skutecznej ochrony. Dane zapisane w "
u"formularzach, âciasteczkaâ (niewielkie informacje, wysyÅane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i "
u"zapisywane na urzÄ
dzeniu koÅcowym â komputerze, laptopie, smartfonie â z którego korzystamy podczas "
@@ -1091,11 +1150,11 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"https://support.google.com/websearch/answer/54068?hl=pl&ref_topic=1638123.\n"
u"\n"
u"\n"
- u"WiÄcej o ochronie prywatnoÅci w internecie dowiesz siÄ tu:\n"
+ u"WiÄcej o ochronie prywatnoÅci w Internecie dowiesz siÄ tu:\n"
u"http://www.saferinternet.pl/pl/ochrona-prywatnosci.",
u"Kompleksowe stosowanie różnych metod ochrony swojej prywatnoÅci pozwala nam na zachowanie prywatnoÅci "
- u"w internecie. PamiÄtanie o tym, że komputer odnotowuje nasze dziaÅania na różne sposoby â historia "
+ u"w Internecie. PamiÄtanie o tym, że komputer odnotowuje nasze dziaÅania na różne sposoby â historia "
u"odwiedzanych stron to tylko jeden z nich â to istotny element skutecznej ochrony. Dane zapisane "
u"w formularzach, âciasteczkaâ (niewielkie informacje, wysyÅane przez serwis internetowy, który odwiedzamy "
u"i zapisywane na urzÄ
dzeniu koÅcowym â komputerze, laptopie, smartfonie â z którego korzystamy podczas "
@@ -1109,14 +1168,14 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"tworzy synchronizowanÄ
historiÄ aktywnoÅci. Jak jÄ
usunÄ
Ä, dowiesz siÄ tu:\n"
u"https://support.google.com/websearch/answer/54068?hl=pl&ref_topic=1638123.\n"
u"\n"
- u"WiÄcej o ochronie prywatnoÅci w internecie dowiesz siÄ tu:\n"
+ u"WiÄcej o ochronie prywatnoÅci w Internecie dowiesz siÄ tu:\n"
u"http://www.saferinternet.pl/pl/ochrona-prywatnosci."),
(
u"WolnoÅÄ sÅowa oznacza przede wszystkim nasze prawo do wyrażania swoich wÅasnych poglÄ
dów i w przypadku "
u"skorzystania z tej wolnoÅci nie ma wiÄkszego znaczenia czy swoje poglÄ
dy wyrażamy anonimowo, "
u"czy też podpisujemy siÄ pod nimi imieniem i nazwiskiem. WolnoÅÄ sÅowa nie ma zwiÄ
zku z wartoÅciÄ
"
- u"komentarzy w internecie. Z drugiej strony jednak należy pamiÄtaÄ, że korzystanie z wolnoÅci sÅowa "
- u"nie oznacza, że nie możemy czuÄ siÄ odpowiedzialni za swoje opinie wyrażane w internecie i publikowaÄ "
+ u"komentarzy w Internecie. Z drugiej strony jednak należy pamiÄtaÄ, że korzystanie z wolnoÅci sÅowa "
+ u"nie oznacza, że nie możemy czuÄ siÄ odpowiedzialni za swoje opinie wyrażane w Internecie i publikowaÄ "
u"na przykÅad obraźliwe komentarze. Poza tym peÅna anonimowoÅÄ w sieci nie istnieje â jeÅli zrobimy coÅ "
u"zÅego w Internecie, to Åatwo bÄdzie można nas namierzyÄ.\n"
u"\n"
@@ -1124,32 +1183,32 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"pt. âProblem wolnoÅci w Internecieâ: "
u"http://www.ujk.edu.pl/infotezy/ojs/index.php/infotezy/about/submissions#authorGuidelines.",
- u"To, czy wartoÅÄ komentarza opublikowanego w internecie zależy od jego podpisania przez autora, wynika "
+ u"To, czy wartoÅÄ komentarza opublikowanego w Internecie zależy od jego podpisania przez autora, wynika "
u"z kontekstu, treÅci i czÄsto miejsca, w którym siÄ ten komentarz znajduje. WartoÅÄ komentarza możemy "
u"na przykÅad Åatwo oceniÄ wtedy, kiedy jesteÅmy w stanie zidentyfikowaÄ osobÄ, która go umieszcza w "
u"Internecie. Ma to szczególne znaczenie, jeÅli dana osoba jest uznanym ekspertem w dziedzinie, w której "
u"siÄ wypowiada. BywajÄ
jednak sytuacje, w których anonimowe komentarze bywajÄ
również wartoÅciowe. "
u"Można to zaobserwowaÄ w sytuacjach, w których anonimowy komentarz dostarcza nam informacji, które "
u"nie mogÅyby zostaÄ rozpowszechnione w inny sposób, jak tylko wÅaÅnie anonimowo â na przykÅad "
- u"udostÄpnienie informacji w internecie o trudnych warunkach pracy w pewnej firmie pod imieniem "
+ u"udostÄpnienie informacji w Internecie o trudnych warunkach pracy w pewnej firmie pod imieniem "
u"i nazwiskiem mogÅoby zaszkodziÄ autorowi, który prawdopodobnie straciÅby pracÄ. PamiÄtajmy jednak "
- u"o tym, aby każdy komentarz w internecie weryfikowaÄ we wÅasnym zakresie i że nigdy nie istnieje peÅna "
+ u"o tym, aby każdy komentarz w Internecie weryfikowaÄ we wÅasnym zakresie i że nigdy nie istnieje peÅna "
u"anonimowoÅÄ w sieci.\n"
u"\n"
- u"Z tematem problematyki wolnoÅci w internecie można zapoznaÄ siÄ w artykule "
+ u"Z tematem problematyki wolnoÅci w Internecie można zapoznaÄ siÄ w artykule "
u"pt. âProblem wolnoÅci w Internecieâ: "
u"http://www.ujk.edu.pl/infotezy/ojs/index.php/infotezy/about/submissions#authorGuidelines.",
u"OdpowiedzialnoÅÄ prawna to konsekwencje, jakie możemy ponieÅÄ w wyniku zÅamania prawa. Z punktu widzenia "
- u"odpowiedzialnoÅci prawnej nie ma znaczenia czy komentarz w internecie jest anonimowy, czy też podpisany "
- u"imieniem i nazwiskiem. Na przykÅad za pomówienie kogoÅ w internecie kodeks karny przewiduje różnego "
+ u"odpowiedzialnoÅci prawnej nie ma znaczenia czy komentarz w Internecie jest anonimowy, czy też podpisany "
+ u"imieniem i nazwiskiem. Na przykÅad za pomówienie kogoÅ w Internecie kodeks karny przewiduje różnego "
u"rodzaju kary, w tym wiÄzienie. JeÅli osoba pomawiajÄ
ca dokonaÅa tego czynu używajÄ
c anonimowych danych, "
u"to i tak na wniosek prokuratury prowadzÄ
cej Åledztwo administrator strony, na której doszÅo do "
u"pomówienia ma obowiÄ
zek udostÄpniÄ adres IP użytkownika (numer sÅużÄ
cy identyfikacji komputerów i innych "
u"urzÄ
dzeÅ w sieci). A stÄ
d już prosta droga do uzyskania dokÅadnych danych adresowych osoby pomawiajÄ
cej."
u"\n"
u"\n"
- u"Na temat odpowiedzialnoÅci prawnej za komentarze umieszczane w internecie można przeczytaÄ w artykule "
+ u"Na temat odpowiedzialnoÅci prawnej za komentarze umieszczane w Internecie można przeczytaÄ w artykule "
u"pt. âTen komentarz mnie obraża. Co mam zrobiÄ?â "
u"https://panoptykon.org/wiadomosc/ten-komentarz-mnie-obraza-co-mam-zrobic."),
(
@@ -1205,9 +1264,9 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"https://edukacjamedialna.edu.pl/lekcje/sieciowa-wspolpraca/ i tutaj: "
u"https://edukacjamedialna.edu.pl/lekcje/dokumentacja-i-narracje-cyfrowe/."),
(
- u"KorzystajÄ
c z internetu i komunikujÄ
c siÄ z innymi użytkownikami możemy odnieÅÄ wrażenie, że użytkownicy "
+ u"KorzystajÄ
c z Internetu i komunikujÄ
c siÄ z innymi użytkownikami możemy odnieÅÄ wrażenie, że użytkownicy "
u"zwracajÄ
siÄ do siebie w bardzo bezpoÅredni sposób. Nie można jednak nikogo zmuszaÄ do zaakceptowania "
- u"powszechnych reguÅ komunikacji w internecie, jeÅli w rzeczywistoÅci na co dzieÅ dana osoba nie stosuje "
+ u"powszechnych reguÅ komunikacji w Internecie, jeÅli w rzeczywistoÅci na co dzieÅ dana osoba nie stosuje "
u"nieformalnej komunikacji w kontaktach z nieznajomymi, w tym również przedstawicielami różnych firm "
u"i organizacji. Trudno nam sobie w rzeczywistoÅci niewirtualnej wyobraziÄ pracownika jakiejÅ firmy, "
u"który po imieniu odpowiada nam na zadane przez nas pytania. NajlepszÄ
reakcja firmy na zaistniaÅy "
@@ -1215,29 +1274,29 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"\n"
u"Prof. Jerzy Bralczyk o netykiecie: https://www.youtube.com/watch?v=thwUHPXbBoo.\n"
u"\n"
- u"O zwracaniu siÄ w internecie do innych użytkowników per âpaniâ / âpanâ można posÅuchaÄ na kanale "
+ u"O zwracaniu siÄ w Internecie do innych użytkowników per âpaniâ / âpanâ można posÅuchaÄ na kanale "
u"âCzas Gentelmanówâ: https://www.youtube.com/watch?v=A8qznS7LjQY.",
- u"KorzystajÄ
c z internetu i komunikujÄ
c siÄ z innymi użytkownikami możemy odnieÅÄ wrażenie, że użytkownicy "
+ u"KorzystajÄ
c z Internetu i komunikujÄ
c siÄ z innymi użytkownikami możemy odnieÅÄ wrażenie, że użytkownicy "
u"zwracajÄ
siÄ do siebie w bardzo bezpoÅredni sposób. Nie można jednak nikogo zmuszaÄ do zaakceptowania "
- u"powszechnych reguÅ komunikacji w internecie, zwÅaszcza, jeÅli w rzeczywistoÅci na co dzieÅ dana osoba "
+ u"powszechnych reguÅ komunikacji w Internecie, zwÅaszcza, jeÅli w rzeczywistoÅci na co dzieÅ dana osoba "
u"nie stosuje nieformalnej komunikacji w kontaktach z nieznajomymi, w tym również przedstawicielami "
u"różnych firm i organizacji. Trudno nam w rzeczywistoÅci niewirtualnej wyobraziÄ sobie pracownika "
u"jakiejÅ firmy, który po imieniu odpowiada nam na zadane przez nas pytania. NajlepszÄ
reakcjÄ
firmy "
u"na zaistniaÅy problem jest wiÄc przeproszenie użytkownika za bezpoÅredni formalny zwrot po imieniu. "
u"Pod żadnym pozorem nie powinna ignorowaÄ użytkownika odwoÅujÄ
c siÄ do zasady netykiety, czyli zbioru "
- u"zasad porozumiewania siÄ w internecie. Chociaż zgodnie z jej zasadami, przyjÄte jest zwracanie siÄ "
+ u"zasad porozumiewania siÄ w Internecie. Chociaż zgodnie z jej zasadami, przyjÄte jest zwracanie siÄ "
u"do siebie po imieniu, to nie możemy innym narzucaÄ wÅasnych reguÅ komunikacji. Dotyczy to przede "
- u"wszystkim firm, które komunikujÄ
siÄ w internecie ze swoimi klientami.\n"
+ u"wszystkim firm, które komunikujÄ
siÄ w Internecie ze swoimi klientami.\n"
u"\n"
u"Prof. Jerzy Bralczyk o netykiecie: https://www.youtube.com/watch?v=thwUHPXbBoo.\n"
u"\n"
- u"O zwracaniu siÄ w internecie do innych użytkowników per âpaniâ / âpanâ można posÅuchaÄ na kanale "
+ u"O zwracaniu siÄ w Internecie do innych użytkowników per âpaniâ / âpanâ można posÅuchaÄ na kanale "
u"âCzas Gentelmanówâ: https://www.youtube.com/watch?v=A8qznS7LjQY.",
- u"KorzystajÄ
c z internetu i komunikujÄ
c siÄ z innymi użytkownikami możemy odnieÅÄ wrażenie, że użytkownicy "
+ u"KorzystajÄ
c z Internetu i komunikujÄ
c siÄ z innymi użytkownikami możemy odnieÅÄ wrażenie, że użytkownicy "
u"zwracajÄ
siÄ do siebie w bardzo bezpoÅredni sposób. Nie można jednak nikogo zmuszaÄ do zaakceptowania "
- u"powszechnych reguÅ komunikacji w internecie, jeÅli w rzeczywistoÅci na co dzieÅ dana osoba stosuje "
+ u"powszechnych reguÅ komunikacji w Internecie, jeÅli w rzeczywistoÅci na co dzieÅ dana osoba stosuje "
u"formalna komunikacjÄ w kontaktach z osobami nieznajomymi, w tym również przedstawicielami różnych firm "
u"i organizacji. Trudno nam sobie w rzeczywistoÅci niewirtualnej wyobraziÄ pracownika jakiejÅ firmy, "
u"który po imieniu odpowiada nam na zadane przez nas pytania. PoprawnÄ
reakcjÄ
firmy na zaistniaÅy problem "
@@ -1260,7 +1319,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"WiÄcej o tym, dlaczego warto weryfikowaÄ informacje, dowiesz siÄ tu:\n"
u"https://www.youtube.com/watch?v=ZHHmEi9VAbY.\n"
u"\n"
- u"WiÄcej o weryfikacji informacji w internecie dowiesz siÄ stÄ
d:\n"
+ u"WiÄcej o weryfikacji informacji w Internecie dowiesz siÄ stÄ
d:\n"
u"http://www.heuristic.pl/blog/internet/Wiarygodnosc-informacji-zamieszczanych-w-Internecie;204.html.",
u"Krytyczne podejÅcie do informacji to jedna z najważniejszych umiejÄtnoÅci we wspóÅczesnym Åwiecie, "
@@ -1287,7 +1346,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"WiÄcej o tym, dlaczego warto weryfikowaÄ informacje dowiesz siÄ tu:\n"
u"https://www.youtube.com/watch?v=ZHHmEi9VAbY.\n"
u"\n"
- u"WiÄcej o weryfikacji informacji w internecie dowiesz siÄ tu:\n"
+ u"WiÄcej o weryfikacji informacji w Internecie dowiesz siÄ tu:\n"
u"http://www.heuristic.pl/blog/internet/Wiarygodnosc-informacji-zamieszczanych-w-Internecie;204.html."),
(
u"Niewidzialna praca to miÄdzy innymi praca wykonywana na rzecz swojej rodziny / wolontariat. Chociaż "
@@ -1565,49 +1624,49 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
u"licencji, na jakiej zostaÅy udostÄpnione materiaÅy. OpcjÄ tÄ znajdziesz w zakÅadce NarzÄdzia â Prawa do "
u"użytkowania."),
(
- u"Podczas wyszukiwaniu w internecie obiektów takich jak zdjÄcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba "
+ u"Podczas wyszukiwaniu w Internecie obiektów takich jak zdjÄcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba "
u"sÅów kluczowych, co ich trafnoÅÄ. Wybrane przez Ciebie sÅowa kluczowe zawierajÄ
odniesienie do "
u"wydarzenia historycznego, miejsca, formy przekazu â sÄ
wiÄc one wyczerpujÄ
ce i pozwolÄ
otrzymaÄ "
u"najlepsze rezultaty odnoszÄ
ce siÄ do poszukiwanego przez nas obiektu.",
- u"Podczas wyszukiwaniu w internecie obiektów takich jak zdjÄcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba "
+ u"Podczas wyszukiwaniu w Internecie obiektów takich jak zdjÄcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba "
u"sÅów kluczowych, co ich trafnoÅÄ. Wybrane przez Ciebie sÅowa kluczowe zawierajÄ
odniesienia wyÅÄ
cznie "
u"do miejsca zwiÄ
zanego z wydarzeniem oraz jego zawartoÅci wizualnej â sÄ
wiÄc one niewyczerpujÄ
ce i "
u"nie pozwolÄ
uzyskaÄ najlepszych rezultatów odnoszÄ
cych siÄ do poszukiwanego przez nas obiektu. Brakuje "
u"przede wszystkim odniesienia do samego wydarzenia, czyli angielskiej wojny domowej w latach 1642-1651.",
- u"Podczas wyszukiwaniu w internecie obiektów takich jak zdjÄcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba "
+ u"Podczas wyszukiwaniu w Internecie obiektów takich jak zdjÄcia lub grafiki istotna jest nie tyle liczba "
u"sÅów kluczowych, co ich trafnoÅÄ. Wybrane przez Ciebie sÅowa kluczowe zawierajÄ
odniesienia do miejsca "
u"zwiÄ
zanego z wydarzeniem, okresu oraz jego formy â sÄ
one trafne, a co za tym idzie powinniÅmy uzyskaÄ "
u"rezultat odnoszÄ
cy siÄ do poszukiwanego przez nas obiektu. Warto jednak poszerzyÄ zakres sÅów kluczowych "
u"o dodatkowe informacje, na przykÅad użyÄ hasÅa âkarykaturaâ. Dodatkowe sÅowa mogÄ
zwiÄkszyÄ skutecznoÅÄ "
u"naszych poszukiwaÅ."),
(
- u"Ochrona praw jednostki w internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni "
+ u"Ochrona praw jednostki w Internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni "
u"cyfrowej. JednÄ
z nich jest ochrona naszych praw do stworzonego dzieÅa, a zatem naszych praw autorskich. "
u"Nie można zatem wykorzystywaÄ bez pozwolenia niczyich zdjÄÄ do tworzenia wÅasnej relacji z wydarzeÅ, "
u"nawet organizowanych i przeżytych wspólnie.\n"
u"\n"
u"Co wiÄcej, ludzie majÄ
prawo do samodzielnego decydowania o tym, w jaki sposób ich wizerunek bÄdzie "
u"upubliczniony. Dlatego zanim zamieÅcisz zdjÄcie innej osoby, nawet wspólne selfie, upewnij siÄ, "
- u"że sfotografowana osoba wyraża zgodÄ na zamieszczenie zdjÄcia w internecie.\n"
+ u"że sfotografowana osoba wyraża zgodÄ na zamieszczenie zdjÄcia w Internecie.\n"
u"\n"
u"WiÄcej o ochronie wizerunku dowiesz siÄ tu:\n"
u"https://portal.uw.edu.pl/web/ado/ochrona-wizerunku.",
- u"Ochrona praw jednostki w internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni "
+ u"Ochrona praw jednostki w Internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni "
u"cyfrowej. JednÄ
z nich jest ochrona naszych praw do stworzonego dzieÅa, a zatem naszych praw autorskich. "
u"Nie można zatem wykorzystywaÄ bez pozwolenia niczyich zdjÄÄ do tworzenia wÅasnej relacji z wydarzeÅ, "
u"nawet organizowanych i przeżytych wspólnie. Zanim wykorzystasz czyjeÅ zdjÄcie â nawet takie, na którym "
u"jesteÅ â zapytaj o zgodÄ jego autorkÄ / autora o możliwoÅÄ jego wykorzystania.",
- u"Ochrona praw jednostki w internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni "
+ u"Ochrona praw jednostki w Internecie dotyczy różnych aspektów naszego funkcjonowania w przestrzeni "
u"cyfrowej. JednÄ
z nich jest ochrona naszych praw do stworzonego dzieÅa, a zatem naszych praw autorskich. "
u"Nie można zatem wykorzystywaÄ bez pozwolenia niczyich zdjÄÄ do tworzenia wÅasnej relacji z wydarzeÅ, "
u"nawet organizowanych i przeżytych wspólnie. JeÅli jednak uzyskaÅeÅ zgodÄ autorki / autora na "
u"publikowanie zdjÄÄ, możesz to bez wahania zrobiÄ. Co wiÄcej, ludzie majÄ
prawo do samodzielnego "
u"decydowania o tym, w jaki sposób ich wizerunek bÄdzie upubliczniony. JeÅli jednak przed publikacjÄ
"
- u"zdjÄcia upewniÅeÅ siÄ, że sfotografowana osoba wyraża na zamieszczenie zdjÄcia w internecie zgodÄ, "
+ u"zdjÄcia upewniÅeÅ siÄ, że sfotografowana osoba wyraża na zamieszczenie zdjÄcia w Internecie zgodÄ, "
u"również możesz bez wÄ
tpliwoÅci zamieÅciÄ zdjÄcie.\n"
u"\n"
u"WiÄcej o ochronie wizerunku dowiesz siÄ tu:\n"
@@ -1716,7 +1775,7 @@ class SciezkiKopernikaTestForm(ContactForm):
'comment': mark_safe(markdown.convert(cls.ANSWER_COMMENTS[i-1][chosen_idx])),
'answers': [(text, a_score == score, a_score == 2) for a_score, text in choices],
}
- question_count = len(fields) - 1
+ question_count = 20
questions = [question_data(i) for i in xrange(1, question_count + 1)]
points = sum(question['score'] for question in questions)
return {'questions': questions, 'points': points/2., 'total': question_count}