X-Git-Url: https://git.mdrn.pl/edumed.git/blobdiff_plain/7292df047d1c9c630f66fdc75c5f5d0c50fd9800..03a6691f41df45a2c03e1962223a3c0138b92b7a:/wtem/fixtures/exercises.json?ds=sidebyside
diff --git a/wtem/fixtures/exercises.json b/wtem/fixtures/exercises.json
index fac4005..0637a08 100644
--- a/wtem/fixtures/exercises.json
+++ b/wtem/fixtures/exercises.json
@@ -1,152 +1 @@
-[
-
-{
- "id": 1,
- "type": "open",
- "description": [
- "W sieci nieustannie pojawiajÄ
siÄ nowe zagrożenia, która bardzo czÄsto celujÄ
w naszÄ
nieuwagÄ i sÅabÄ
higienÄ pracy z komputerem. SÄ
to m.in. phishing, a ostatnio ransomware. Chcesz przygotowaÄ uczestników zajÄÄ na to, by potrafili rozpoznawaÄ je i unikaÄ ryzykowanych sytuacji. Twoim zadaniem jest przygotowanie zajÄÄ, które wyczulÄ
uczestników na sygnaÅy, które mogÄ
ÅwiadczyÄ o zbliżajÄ
cym siÄ zagrożeniu.",
- ""
- ],
- "fields": [
- {"caption": "a) Wypisz 2 oznaki tego, że mail, strona WWW lub sms mogÄ
byÄ atakiem phishingowym.", "id": "1a"},
- {"caption": "b) Wypisz 2 porady jak możesz zabezpieczyÄ siÄ przed konsekwencjami dziaÅania ransomware.", "id": "1b"},
- {"caption": "c) WymyÅl i opisz krótko propozycjÄ Äwiczenia, które w praktyczny sposób nauczy jak odróżniaÄ groźne wiadomoÅci mailowe, strony WWW czy sms-y, które mogÄ
byÄ atakami. Wybierz jeden z tych sposobów ataku, znajdź w sieci jeden przykÅad historii ataku w Polsce, który bÄdzie mógÅ posÅużyÄ Ci za przykÅad w Äwiczeniu. Przygotuj krótkÄ
instrukcje dla uczestników zajÄÄ â co majÄ
zrobiÄ w ramach Äwiczenia? Uwaga! Nie podpowiadaj uczestnikom za bardzo, spróbuj pobudziÄ ich czujnoÅÄ i samodzielnoÅÄ.", "id": "1c"}
- ],
- "max_points": 10
-},
-
-{
- "id": 2,
- "type": "open",
- "description": [
- "Twoja instytucja/organizacja posiada wspóÅczesnego patrona (np. Jana Nowaka-JezioraÅskiego). Chcesz zorganizowaÄ publicznÄ
wystawÄ na jego temat oraz wspomnieÅ o nim jego bliskich, rodziny i przyjacióÅ. BÄdziecie potrzebowaÄ do tego zdjÄÄ Nowaka-JezioraÅskiego oraz zdjÄÄ jego bliskich. ZdjÄcia do wystawy majÄ
pozyskaÄ uczestnicy Twoich zajÄÄ."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "a) Na co powinnaÅ zwróciÄ im uwagÄ: podaj jakie obszary prawa mogÄ
byÄ ważne w tym zadaniu?", "id": "2a"},
- {"caption": "b) Co zawrzesz w instrukcji dot. Pozyskiwania praw do zdjÄÄ? Podaj 3 przykÅadowe porady z dwóch różnych obszarów prawa.", "id": "2b"}
- ],
- "max_points": 11
-},
-
-{
- "id": 3,
- "type": "open",
- "description": [
- "Czy wiesz, kiedy autorzy i prawo wymagajÄ
, by podczas wykorzystania cudzego utworu podpisaÄ odpowiednio utwór? Co możesz zrobiÄ z utworem który cytujesz, a co z takim dostÄpnym na jednej z licencji CC?"
- ],
- "fields": [
- {"caption": "a) Znajdź w sieci przykÅad utworu literackiego chronionego przez prawo autorskie, który mogÅabyÅ użyÄ w krytycznym opracowaniu na temat jego autora/ki. Opisz ten cytat tak jakbyÅ zrobiÅa to w.w. publikacji.", "id": "3a"},
- {"caption": "b) Napisz krótkie uzasadnienie, co pozwala Ci zacytowaÄ ten utwór w powyższej sytuacji.", "id": "3b"},
- {"caption": "c) Znajdź w sieci przykÅady utworów (po jednym do każdej sytuacji). Podaj linki do nich razem z opisem licencji/praw.
na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa â Użycie niekomercyjne,", "id": "cc-by-nc"},
- {"caption": "na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa â bez utworów zależnych,", "id": "cc-by-nd"},
- {"caption": "utworu z domeny publicznej.", "id": "pd"},
- {"caption": "d) Uszereguj wszystkie utwory z pkt. a) i c) wg swobody wykorzystania (od tych z najszerszÄ
swobodÄ
)", "id": "3d"}
- ],
- "max_points": 12
-},
-
-{
- "id": 4,
- "type": "open",
- "description": [
- "DoceniajÄ
c potencjaÅ mediów spoÅecznoÅciowych i wykorzystujÄ
c ich różne formy, przygotuj trasÄ wycieczki: âNajpiÄkniejsze murale w Polsceâ."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "a) Opisz w maksymalnie 7 punktach przebieg wycieczki.", "id": "4a"},
- {"caption": "b) Wskaż minimum 3 źródÅa informacji, z których skorzystaÅaÅ, uzasadniajÄ
c ich użytecznoÅÄ i kryteria wyboru, którymi siÄ kierowaÅaÅ. Weź pod uwagÄ różnorodnoÅÄ mediów spoÅecznoÅciowych i ich różne funkcje.", "id": "4b"}
- ],
- "max_points": 8
-},
-
-{
- "id": 5,
- "type": "open",
- "description": [
- "WyjaÅnij, jakie sÄ
różnice miÄdzy telenowelÄ
dokumentalnÄ
a mockumentem. Podaj 2 wiarygodne źródÅa, gdzie można znaleÅºÄ informacje na ten temat."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "a) Różnice", "id": "5a"},
- {"caption": "b) ŹródÅa informacji.", "id": "5b"}
- ],
- "max_points": 3
-},
-
-{
- "id": 6,
- "type": "open",
- "description": [
- "ZostaÅaÅ poproszona przez swojego pracodawcÄ o przygotowanie warsztatu z zakresu edukacji medialnej na temat: âInformacja a opinia. Jak je rozróżniÄ?â. Wyszukaj w internecie po 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników. W każdym zestawie uczestnik warsztatów bÄdzie musiaÅ wskazaÄ, który tekst jest informacjÄ
, a który opiniÄ
. PrzygotowujÄ
c siÄ, weź pod uwagÄ: wydanie online dziennika opinii, portal internetowy i medium spoÅecznoÅciowe."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "Wskaż 3 zestawy tekstów, z których przygotujesz karty pracy dla uczestników.", "id": "6a"},
- {"caption": "Uzasadnij, czym siÄ kierowaÅaÅ, dokonujÄ
c wyboru.", "id": "6b"}
- ],
- "max_points": 6
-},
-
-{
- "id": "7a",
- "id_show": 7,
- "type": "edumed_wybor",
- "description": [
- "Zaproponuj Äwiczenie poszerzajÄ
ce umiejÄtnoÅci grupy, z którÄ
najczÄÅciej pracujesz, w zakresie (wybierz jeden z trzech)"
- ],
- "options": [
- {"id": 1, "text": "formatowania pliku tekstowego,"},
- {"id": 2, "text": "obróbki obrazu,"},
- {"id": 3, "text": "montażu wideo."}
- ],
- "answer": [1],
- "points": 0,
- "max_points": 12
-},
-
-{
- "id": "7b",
- "continuation": true,
- "type": "open",
- "description": [],
- "fields": [
- {"caption": "Opisz grupÄ, dla której planujesz Äwiczenie (wiek, posiadane już umiejÄtnoÅci i doÅwiadczenie w korzystaniu z nowych technologii)", "id": "7a"},
- {"caption": "Podaj cel (cele) Äwiczenia oraz jego rezultaty (po zakoÅczeniu Äwiczenia uczestnik/uczestniczka: 1. wie⦠2. rozumie⦠3. umieâ¦)", "id": "7b"},
- {"caption": "Zaplanuj Äwiczenie w czasie (ile czasu potrzebujesz? Ile czasu zajmÄ
poszczególne czÄÅci Äwiczenia?)", "id": "7c"},
- {"caption": "Opisz, czego potrzebujesz (materiaÅy, oprogramowanie), żeby je zrealizowaÄ. JeÅli Äwiczenie zakÅada wykorzystanie przykÅadowych materiaÅów (np. tekst, zdjÄcie, wideo) â doÅÄ
cz je do Äwiczenia. JeÅli czÄÅciÄ
Äwiczenia jest zdobycie tych materiaÅów przez uczestników â uwzglÄdnij to w opisie Äwiczenia. ", "id": "7d"},
- {"caption": "Opisz przebieg Äwiczenia tak, by byÅo ono zrozumiaÅe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcÄ
cych je wykorzystaÄ w pracy ze swoimi grupami.", "id": "7e"}
- ],
- "max_points": 12
-},
-
-{
- "id": 8,
- "type": "open",
- "description": [
- "KorzystajÄ
c z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) internauci narażeni sÄ
na to, że ktoÅ wykorzysta ich wizerunek lub twórczoÅÄ niezgodnie z prawem. Zaplanuj dla grupy, z którÄ
pracujesz, Äwiczenie przygotowujÄ
ce jej czÅonków/czÅonkinie do interwencji w takiej sytuacji."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "a) Opisz grupÄ, dla której planujesz Äwiczenie (wiek, posiadane już umiejÄtnoÅci i doÅwiadczenie w korzystaniu z TIK),", "id": "8a"},
- {"caption": "b) Znajdź (pamiÄtaj o podaniu źródeÅ) lub stwórz przykÅady dwóch sytuacji dotyczÄ
cych naruszenia wizerunku i/lub praw autorskich w mediach â pasujÄ
cych do sytuacji, z jakimi mogÄ
siÄ spotkaÄ uczestnicy/uczestniczki Twoich zajÄÄ.", "id": "8b"},
- {"caption": "c) Stwórz listÄ możliwych dziaÅaÅ interwencyjnych pasujÄ
cych do tych sytuacji, które możesz omówiÄ podczas zajÄÄ.", "id": "8c"},
- {"caption": "d) Opisz przebieg Äwiczenia tak, by byÅo ono zrozumiaÅe nie tylko dla Ciebie, ale dla innych osób chcÄ
cych je wykorzystaÄ w pracy z grupami.", "id": "8d"}
- ],
- "max_points": 12
-},
-
-{
- "id": 9,
- "type": "open",
- "description": [
- "Przyjrzyj siÄ, jak w praktyce wyglÄ
da komunikacja w sieci. Wykorzystaj do tego wÅasne doÅwiadczenia z portali spoÅecznoÅciowych czy informacyjnych.",
- "Przypomnij sobie sytuacje, w których zabieraÅaÅ gÅos w toczÄ
cych siÄ tam dyskusjach. Przyjrzyj siÄ jÄzykowi, którego używaÅaÅ. Czy sprzyjaÅ on osiÄ
gniÄciu celów, które sobie zakÅadaÅaÅ wÅÄ
czajÄ
c siÄ w dyskusjÄ? Czy jÄzyk, który tam spotkaÅaÅ wolny byÅ od agresji, mowy nienawiÅci i hejtu?",
- "JeÅli dotÄ
d nie miaÅaÅ doÅwiadczenia komunikacji z internautami lub nie umiesz przywoÅaÄ takich doÅwiadczeÅ â zdobÄ
dź je!",
- "
W odpowiedzi możesz pominÄ
Ä tematy, na które zabieraÅaÅ gÅos â Twoje poglÄ
dy nie majÄ
znaczenia dla oceny zadania. Podczas oceny zadania liczyÄ siÄ bÄdzie: zwiÄzÅy opis konkretnych doÅwiadczeÅ i sytuacji, które spotkaÅeÅ/spotkaÅaÅ oraz Twoje pomysÅy na przeÅożenie ich na pracÄ z grupami."
- ],
- "fields": [
- {"caption": "Opisz krótko wnioski z Twoich doÅwiadczeÅ.", "id": "9a"},
- {"caption": "Jak wykorzystasz je w pracy z TwojÄ
grupÄ
/grupami? Dlaczego?", "id": "9b"},
- {"caption": "JakÄ
aktywnoÅÄ na podstawie swoich wniosków zaproponujesz grupie?", "id": "9c"},
- {"caption": "Jakie cele chciaÅabyÅ osiÄ
gnÄ
Ä swoim Äwiczeniem?", "id": "9d"}
- ],
- "max_points": 12
-}
-]
-
+[]
\ No newline at end of file