4         "model": "curriculum.curriculumlevel",
 
  11         "model": "curriculum.curriculumlevel",
 
  18         "model": "curriculum.curriculumcourse",
 
  20             "accusative": "j\u0119zyk polski",
 
  22             "title": "J\u0119zyk polski"
 
  27         "model": "curriculum.curriculumcourse",
 
  29             "accusative": "plastyk\u0119",
 
  36         "model": "curriculum.curriculumcourse",
 
  38             "accusative": "wiedz\u0119 o spo\u0142ecze\u0144stwie",
 
  40             "title": "Wiedza o spo\u0142ecze\u0144stwie"
 
  45         "model": "curriculum.curriculumcourse",
 
  47             "accusative": "informatyk\u0119",
 
  48             "slug": "informatyka",
 
  49             "title": "Informatyka"
 
  54         "model": "curriculum.curriculumcourse",
 
  56             "accusative": "etyk\u0119",
 
  63         "model": "curriculum.curriculum",
 
  67             "identifier": "2012/III/POLSKI/c1",
 
  69             "title": "I. Odbi\u00f3r wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji."
 
  74         "model": "curriculum.curriculum",
 
  78             "identifier": "2012/III/POLSKI/c2",
 
  80             "title": "II. Analiza i interpretacja tekst\u00f3w kultury."
 
  85         "model": "curriculum.curriculum",
 
  89             "identifier": "2012/III/POLSKI/c3",
 
  91             "title": "III. Tworzenie wypowiedzi."
 
  96         "model": "curriculum.curriculum",
 
 100             "identifier": "2012/III/PLASTYKA/c1",
 
 102             "title": "I. Odbi\u00f3r wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji \u2013 percepcja sztuki."
 
 107         "model": "curriculum.curriculum",
 
 111             "identifier": "2012/III/PLASTYKA/c2",
 
 113             "title": "II. Tworzenie wypowiedzi \u2013 ekspresja przez sztuk\u0119."
 
 118         "model": "curriculum.curriculum",
 
 122             "identifier": "2012/III/PLASTYKA/c3",
 
 124             "title": "III. Analiza i interpretacja tekst\u00f3w kultury \u2013 recepcja sztuki."
 
 129         "model": "curriculum.curriculum",
 
 133             "identifier": "2012/III/WOS/c1",
 
 135             "title": "I. Wykorzystanie i tworzenie informacji."
 
 140         "model": "curriculum.curriculum",
 
 144             "identifier": "2012/III/WOS/c2",
 
 146             "title": "II. Rozpoznawanie i rozwi\u0105zywanie problem\u00f3w."
 
 151         "model": "curriculum.curriculum",
 
 155             "identifier": "2012/III/WOS/c3",
 
 157             "title": "III. Wsp\u00f3\u0142dzia\u0142anie w sprawach publicznych."
 
 162         "model": "curriculum.curriculum",
 
 166             "identifier": "2012/III/WOS/c4",
 
 168             "title": "IV. Znajomo\u015b\u0107 zasad i procedur demokracji."
 
 173         "model": "curriculum.curriculum",
 
 177             "identifier": "2012/III/WOS/c5",
 
 179             "title": "V. Znajomo\u015b\u0107 podstaw ustroju Rzeczypospolitej Polskiej."
 
 184         "model": "curriculum.curriculum",
 
 188             "identifier": "2012/III/WOS/t1",
 
 190             "title": "Podstawowe umiej\u0119tno\u015bci \u017cycia w grupie."
 
 195         "model": "curriculum.curriculum",
 
 199             "identifier": "2012/III/WOS/t2",
 
 201             "title": "\u017bycie spo\u0142eczne"
 
 206         "model": "curriculum.curriculum",
 
 210             "identifier": "2012/III/WOS/t3",
 
 212             "title": "Wsp\u00f3\u0142czesne spo\u0142ecze\u0144stwo polskie."
 
 217         "model": "curriculum.curriculum",
 
 221             "identifier": "2012/III/WOS/t4",
 
 223             "title": "By\u0107 obywatelem."
 
 228         "model": "curriculum.curriculum",
 
 232             "identifier": "2012/III/WOS/t5",
 
 234             "title": "Udzia\u0142 obywateli w \u017cyciu publicznym"
 
 239         "model": "curriculum.curriculum",
 
 243             "identifier": "2012/III/WOS/t6",
 
 245             "title": "\u015arodki masowego przekazu."
 
 250         "model": "curriculum.curriculum",
 
 254             "identifier": "2012/III/WOS/t9",
 
 256             "title": "Patriotyzm dzisiaj."
 
 261         "model": "curriculum.curriculum",
 
 265             "identifier": "2012/III/WOS/t10",
 
 267             "title": "Pa\u0144stwo i w\u0142adza demokratyczna."
 
 272         "model": "curriculum.curriculum",
 
 276             "identifier": "2012/III/WOS/t11",
 
 278             "title": "Rzeczpospolita Polska jako demokracja konstytucyjna."
 
 283         "model": "curriculum.curriculum",
 
 287             "identifier": "2012/III/WOS/t24",
 
 289             "title": "Praca i przedsi\u0119biorczo\u015b\u0107."
 
 294         "model": "curriculum.curriculum",
 
 298             "identifier": "2012/III/WOS/t25",
 
 300             "title": "Gospodarka rynkowa."
 
 305         "model": "curriculum.curriculum",
 
 309             "identifier": "2012/III/WOS/t26",
 
 311             "title": "Gospodarstwo domowe."
 
 316         "model": "curriculum.curriculum",
 
 320             "identifier": "2012/III/INFORMATYKA/c1",
 
 322             "title": "I. Bezpieczne pos\u0142ugiwanie si\u0119 komputerem i jego oprogramowaniem, wykorzystanie sieci komputerowej; komunikowanie si\u0119 za pomoc\u0105 komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych."
 
 327         "model": "curriculum.curriculum",
 
 331             "identifier": "2012/III/INFORMATYKA/c2",
 
 333             "title": "II. Wyszukiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji z r\u00f3\u017cnych \u017ar\u00f3de\u0142; opracowywanie za pomoc\u0105 komputera: rysunk\u00f3w, tekst\u00f3w, danych liczbowych, motyw\u00f3w, animacji, prezentacji multimedialnych."
 
 338         "model": "curriculum.curriculum",
 
 342             "identifier": "2012/III/INFORMATYKA/c5",
 
 344             "title": "V. Ocena zagro\u017ce\u0144 i ogranicze\u0144, docenianie spo\u0142ecznych aspekt\u00f3w rozwoju i zastosowa\u0144 informatyki."
 
 349         "model": "curriculum.curriculum",
 
 353             "identifier": "2012/III/ETYKA/c1",
 
 355             "title": "I. Kszta\u0142towanie refleksyjnej postawy wobec cz\u0142owieka, jego natury, powinno\u015bci moralnych oraz wobec r\u00f3\u017cnych sytuacji \u017cyciowych."
 
 360         "model": "curriculum.curriculum",
 
 364             "identifier": "2012/III/ETYKA/c4",
 
 366             "title": "IV. Podj\u0119cie odpowiedzialno\u015bci za siebie i innych oraz za dokonywane wybory moralne; rozstrzyganie w\u0105tpliwo\u015bci i problem\u00f3w moralnych zgodnie z przyj\u0119t\u0105 hierarchi\u0105 warto\u015bci i dobrem wsp\u00f3lnym."
 
 371         "model": "curriculum.curriculum",
 
 375             "identifier": "2012/III/ETYKA/t1",
 
 377             "title": "Cz\u0142owiek jako osoba; natura i godno\u015b\u0107 cz\u0142owieka."
 
 382         "model": "curriculum.curriculum",
 
 386             "identifier": "2012/III/ETYKA/t5",
 
 388             "title": "Cz\u0142owiek wobec warto\u015bci; cz\u0142owiek wobec cierpienia i \u015bmierci."
 
 393         "model": "curriculum.curriculum",
 
 397             "identifier": "2012/III/ETYKA/t9",
 
 399             "title": "Normy i warto\u015bci demokratyczne le\u017c\u0105ce u podstaw aktywno\u015bci spo\u0142ecznej na poziomie ma\u0142ej grupy, szko\u0142y, spo\u0142eczno\u015bci lokalnej."
 
 404         "model": "curriculum.curriculum",
 
 408             "identifier": "2012/III/ETYKA/t11",
 
 410             "title": "Praca i jej warto\u015b\u0107 dla cz\u0142owieka, znaczenie etyki zawodowej."
 
 415         "model": "curriculum.curriculum",
 
 419             "identifier": "2012/IV/WOS/c4",
 
 421             "title": "IV. Znajomo\u015b\u0107 zasad i procedur demokracji."
 
 426         "model": "curriculum.curriculum",
 
 430             "identifier": "2012/IV/WOS/c6",
 
 432             "title": "VI. Znajomo\u015b\u0107 praw cz\u0142owieka i sposob\u00f3w ich ochrony."
 
 437         "model": "curriculum.curriculum",
 
 441             "identifier": "2012/IV/WOS/t1",
 
 443             "title": "M\u0142ody obywatel w urz\u0119dzie."
 
 448         "model": "curriculum.curriculum",
 
 452             "identifier": "2012/IV/WOS/t2",
 
 454             "title": "Prawo i s\u0105dy."
 
 459         "model": "curriculum.curriculum",
 
 463             "identifier": "2012/IV/WOS/t5",
 
 465             "title": "Prawa cz\u0142owieka."
 
 470         "model": "curriculum.curriculum",
 
 474             "identifier": "2012/IV/WOS/t6",
 
 476             "title": "Ochrona praw i wolno\u015bci."
 
 481         "model": "curriculum.curriculum",
 
 485             "identifier": "2012/IV/WOS/t10/roz",
 
 487             "title": "Edukacja w XXI w. (zakres rozszerzony)"
 
 492         "model": "curriculum.curriculum",
 
 496             "identifier": "2012/IV/WOS/t14/roz",
 
 498             "title": "\u015arodki masowego przekazu. (zakres rozszerzony)"
 
 503         "model": "curriculum.curriculum",
 
 507             "identifier": "2012/IV/WOS/t15/roz",
 
 509             "title": "Demokracja \u2013 zasady i procedury. (zakres rozszerzony)"
 
 514         "model": "curriculum.curriculum",
 
 518             "identifier": "2012/IV/WOS/t27/roz",
 
 520             "title": "Organy kontroli pa\u0144stwowej, ochrony prawa i zaufania publicznego. (zakres rozszerzony)"
 
 525         "model": "curriculum.curriculum",
 
 529             "identifier": "2012/IV/WOS/t32/roz",
 
 531             "title": "Prawo cywilne i rodzinne. (zakres rozszerzony)"
 
 536         "model": "curriculum.curriculum",
 
 540             "identifier": "2012/IV/WOS/t36/roz",
 
 542             "title": "Obywatel wobec prawa. (zakres rozszerzony)"
 
 547         "model": "curriculum.curriculum",
 
 551             "identifier": "2012/IV/INFORMATYKA/c1",
 
 553             "title": "I. Bezpieczne pos\u0142ugiwanie si\u0119 komputerem i jego oprogramowaniem, wykorzystanie sieci komputerowej; komunikowanie si\u0119 za pomoc\u0105 komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych."
 
 558         "model": "curriculum.curriculum",
 
 562             "identifier": "2012/IV/INFORMATYKA/c5",
 
 564             "title": "V. Ocena zagro\u017ce\u0144 i ogranicze\u0144, docenianie spo\u0142ecznych aspekt\u00f3w rozwoju i zastosowa\u0144 informatyki."